Żadne inne sportowe logo pośród aut kompaktowych nie jest chyba tak znane na całym świecie jak emblemat „GTI” Volkswagena. W momencie debiutu pierwszego Golfa GTI przed 36 laty te trzy litery stały się symbolem nowego segmentu samochodów.
Po ponad 1,8 mln sprzedanych GTI modelu, Volkswagen wprowadza na rynek pierwszą otwartą wersję tego kultowego auta: Golfa GTI Cabriolet o mocy 210 KM.
GTI w wersji kabriolet, wyposażony seryjnie w elektrycznie otwierany i zamykany dach, klimatyzację, elektrycznie obsługiwane szyby, sprzęt audio i system zabezpieczający przed skutkami dachowania, pojawi się w Niemczech u pierwszych dilerów już w połowie czerwca. Ceny tego GTI rozpoczynają się od 31.350 euro. Data wprowadzenia modelu na polski rynek nie została jeszcze określona.
Właściwości jezdne GTI
Najmocniejszy Golf kabriolet w historii, napędzany silnikiem 2,0 l z turbodoładowaniem, przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,3 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 237 km/h (DSG: 235 km/h). Przy takich osiągach samochód zużywa tylko 7,6 l/100 km i emituje 177 g/km CO2 (DSG: 7,7 l/100 km i 180 g/km CO2). Golf GTI jest jedynym kabrioletem w klasie kompaktowej do 210 KM oferowanym z dwusprzęgłową przekładnią.
Atrybuty GTI
Optycznie charakteryzują ten kabriolet typowe cechy GTI. Na zewnątrz jest to między innymi osłona chłodnicy o strukturze plastra miodu z czerwonym obramowaniem i emblematem GTI, przedni zderzak GTI, nowy tylny dyfuzor, chromowane końcówki rur wydechowych, diodowe światła tylne, poszerzone progi i seryjne, 17-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich Denver. We wnętrzu o przynależności do rodziny GTI świadczy klasyczna tapicerka w kratę z tkaniny Jacky na sportowych siedzeniach.
Składany dach
Składany, miękki dach Golfa Cabriolet, przystosowany konstrukcyjnie do dużych prędkości, mógł zostać przeniesiony w stosunku 1:1 na GTI. Seryjnie jest on otwierany i zamykany elektrohydraulicznie i potrzebuje na otwarcie tylko 9 sekund. Dach może być otwierany także podczas jazdy do prędkości 30 km/h.
Bezpieczeństwo
O optymalną ochronę wszystkich pasażerów w nowym Golfie GTI Cabriolet dbają wysuwające się w ułamku sekundy pałąki zabezpieczające, wzmocniona rama przedniej szyby oraz liczne modyfikacje struktury auta (podłoga, boki, progi, tylna ściana, drzwi). Bezpieczeństwo optymalizują czołowe i boczne poduszki powietrzne chroniące głowę i klatkę piersiową, poduszka chroniąca kolana kierowcy oraz ESP. Ponadto GTI Cabriolet jest wyposażony seryjnie w elektroniczną poprzeczną blokadę mechanizmu różnicowego (XDS), która poprawia dynamikę i bezpieczeństwo podczas przyspieszania na zakrętach.
Codzienna eksploatacja
We wnętrzu nowego Golfa GTI Cabriolet z zamkniętym dachem jest niezwykle cicho. Słychać tylko głębokie brzmienie silnika. Golf GTI Cabriolet oferuje najprzestronniejsze wnętrze w swojej klasie i – dzięki miękkiemu dachowi, który po złożeniu nie zajmuje miejsca w bagażniku – 250 litrów pojemności bagażnika. Możliwe jest także złożenie dzielonego oparcia tylnej kanapy, co znacznie zwiększa jego pojemność.
Wysoki poziom przydatności do codziennej eksploatacji był zawsze dużą zaletą GTI – sportowy charakter bez konieczności rezygnacji z wygody. I dotyczy to naturalnie również pierwszego kabrioletu w historii GTI.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.