RENAULT: SCENIC I GRAND SCENIC W SALONACH (CENY)

Renault Scénic i Grand Scénic wchodzą na rynek w odnowionym wydaniu. Wersja modelu na rok 2012 wyróżnia się nowym kształtem przodu i wyraźnie bogatszym wyposażeniem. W ofercie Nowego Scénica dostępne są nowe, benzynowe i wysokoprężne jednostki napędowe.

Nowe Renault Scénic jest pierwszym modelem Renault wyposażonym w Visio System, łączący dwie funkcje: system kontroli pasa ruchu oraz funkcję automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania. Jest również wyposażony w standardzie w system wspomagania przy ruszaniu oraz „autostradowy” tryb pracy kierunkowskazów.

BARDZIEJ WYRAZISTY DESIGN

Scénic Gama 2012 to przede wszystkim zmiany stylistyczne. Udoskonalona linia nadwozia jest teraz bardziej wyrazista i płynna.

Scénic: bardziej sportowe wykończenie. Wersja ta otrzymała więcej elementów w kolorze błyszczącego chromu, w szczególności w obrębie przedniego zderzaka, z akcentami ozdobnymi stanowiącymi przedłużenie wykonanych w technologii LED świateł do jazdy dziennej. Chrom w połączeniu z elementami w kolorze błyszczącej czerni stwarza wrażenie przynależności auta do wyższej klasy.

Niektóre elementy zostały zmodyfikowane w celu uzyskania wrażenia większej solidności. Wbudowany w przedni zderzak „żaluzjowy” grill w większym stopniu osłania chłodnicę. Wprowadzenie tych zmian miało na celu podniesienie skuteczności działania układu chłodzenia silnika.

Grand Scénic: zmodyfikowany przód pojazdu z wyraźniej zaznaczonymi poziomymi liniami. Zmiana ta w połączeniu z relingami dachowymi pozwoliła nadać tej wersji vana jeszcze bardziej prestiżowy wygląd. Długa wersja wyróżnia się szerszą, wbudowaną w przedni zderzak osłoną chłodnicy oraz relingami dachowymi. W ofercie przewidziano także dwa nowe kolory nadwozia: Niebieski Majorelle i Czerwień Grenat oraz nową gamę obręczy kół.

Pojawiają się nowe wystroje wnętrza, nowe wzory tapicerek tkaninowych oraz skórzanych łączonych z elementami alcantary. Z uwagi na duży sukces serii limitowanej Bose® Edition w roku 2011 obecnie będzie ona stanowić oddzielny poziom wyposażenia.

 

 

SILNIKI

Od maja 2011 r. Scénic jest wyposażony w silnik Energy dCi 130 (o symbolu R9M). Jest to jednostka wysokoprężna o pojemności 1,6 litra prezentująca znakomite osiągi: emisja – 114 g CO2/km i spalanie – 4,4 l/100 km.

Scénic i Grand Scénic są teraz oferowane z najnowszym silnikiem wysokoprężnym Renault, Energy dCi 110, będącym całkowicie nową generacją jednostki oznaczonej symbolem K9K. Ma on pojemność 1,5 litra i oferuje rekordowo niską emisję CO2: 105 g CO2/km i zużycie paliwa o 16% do 4,1 l/100 km. Natomiast moment obrotowy nowej konstrukcji uległ zwiększeniu do 260 Nm – już od 1 750 obr./min – czyli o 20 Nm więcej w porównaniu do wcześniejszej odmiany 1.5 dCi o mocy 110 KM.

Scénic jest samochodem szczególnie przystosowanym do użytkowania we flotach samochodowych przez klientów wykorzystujących auto do celów zawodowych. Koszty jego eksploatacji uległy znacznemu obniżeniu.

Silnik Energy dCi 110 nie tylko zapewnia wysokie osiągi, ale i wpływa na poprawę komfortu prowadzenia pojazdu dzięki starannie opracowanej akustyce pracy.

Motor posiada:
– system Stop & Start z układem odzyskiwania energii przy hamowaniu (ESM);
– recyrkulację gazów spalinowych (EGR);
– samoczynnie regulowaną pompę oleju z termostatem;
– nowy kształt układu turbodoładowania (nowatorska konstrukcja);
– turbo o bardzo niskiej bezwładności;
– dysze wtryskiwaczy ANI (indywidualnie sterowany kąt wtrysku);
– zmniejszenie oporów tarcia ruchomych części.

Wiosną 2012 br. Scénic i Grand Scénic będą oferowane z całkowicie nowym silnikiem benzynowym Energy TCe 115, którego zużycie paliwa i emisja zanieczyszczeń będą o ponad 20 proc. niższe od jednostki 1,6 16V 110 KM.

 

 

BEZPIECZEŃSTWO

W ofercie pojawiają się dwa nowe, dostępne w standardzie zaawansowane systemy pokładowe zwiększające komfort jazdy na co dzień: Visio System oraz wspomaganie ruszania pod górę.

Renault Scénic i Grand Scénic są pierwszymi modelami z gamy Renault wyposażonymi w Visio System. Pomaga on kierowcy w zachowaniu czujności na drodze oraz poprawia widoczność w nocy dzięki dwóm funkcjom:
– system kontroli pasa ruchu: specjalna kamera o wysokiej rozdzielczości wykrywa linie oddzielające poszczególne pasy ruchu i ostrzega kierowcę za pośrednictwem sygnału wizualnego i dźwiękowego w przypadku niezamierzonego przekroczenia ciągłej lub przerywanej linii bez uprzedniego włączenia kierunkowskazu;
– automatyczna zmiana świateł drogowych na mijania: w nocy ta sama kamera steruje ustawieniem świateł przednich, dokonując automatycznego wyboru między światłami drogowymi a światłami mijania: w przypadku wykrycia nadjeżdżającego z przeciwka pojazdu lub zbliżania się do strefy oświetlonej system automatycznie przełącza światła drogowe na światła mijania.

Komfort codziennego użytkowania auta zwiększają takie montowane w standardzie we wszystkich wersjach systemy, jak na przykład system wspomagania przy ruszaniu, czy też „autostradowy” tryb pracy kierunkowskazów.

Wzbogacona została również oferta urządzeń multimedialnych poprzez wprowadzenie nowego radioodtwarzacza, dostępnego w Renault Scénic już od drugiego poziomu wyposażenia, w standardzie w Bluetooth oraz złącza USB i Jack. Bardziej ergonomiczna fasada radioodtwarzacza umożliwia jego bardziej intuicyjną obsługę.

W Renault Scénic i Grand Scénic zachowane zostały również systemy:
– nawigacja Carminat TomTom;
– kolorowy, wielofunkcyjny wyświetlacz TFT (Thin Film Technology);
– wspomagania parkowania przodem i tyłem z kamerą cofania;
– nagłośnienia Bose Energy Efficient Series.

 

 

System Bose Energy Efficient Series składa się z następujących elementów:
– 4 głośniki wysokotonowe neodymowe o średnicy 2,5 cm;
– 2 głośniki High Motor Force o średnicy 16,5 cm;
– 2 głośniki neodymowe o średnicy 13 cm;
– 1 głośnik niskotonowy High Motor Force o średnicy 11,5 cm;
– 1 wzmacniacz Bose Energy Efficient z cyfrowym systemem przetwarzania sygnału i 7 kanałami do korekcji indywidualnej.

Renault Scénic i Grand Scénic uzyskały ocenę 5 gwiazdek w testach Euro NCAP już w chwili wprowadzenia na rynek w 2009 r. Najwyższy poziom bezpieczeństwa czynnego i biernego zapewniają systemy: montowany w standardzie ABS z korektorem siły hamowania oraz układem wspomagania nagłego hamowania, ESP z dodatkową funkcją kontroli podsterowności, Renault Protection (SRP) 3. generacji wraz z funkcją zapobiegania zjawisku nurkowania, podwójne czujniki zderzeń bocznych oraz dwukomorowe poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową/ tułów/ miednicę, foteliki Isofix 3 na wszystkich 3 miejscach drugiego rzędu siedzeń, kontrola ciśnienia w oponach, reflektory bi-ksenonowe z funkcją doświetlenia zakrętów, automatyczne uruchamianie wycieraczek.

BOGATE MOŻLIWOŚCI ARANŻACJI WNĘTRZA

Renault Scénic i Grand Scénic oferują przestronność i możliwości aranżacji wnętrza.

Z przodu, Scénic i Grand Scénic zapewniają rozległe pole widzenia dzięki szerszemu rozstawieniu przednich słupków, co przekłada się na lepszą widoczność na rondach i skrzyżowaniach. W drugim rzędzie foteli promień na wysokości kolan wynosi odpowiednio 235 mm w Scénic i 275 mm w Grand Scénic. W trzecim rzędzie foteli wysokość od siedziska do dachu wynosi 842 mm, a promień na wysokości kolan – 102 mm. Od 86 do 92 litrów (zależnie od wersji) – to ilość miejsca w rozmieszczonych we wnętrzu schowkach.

Aranżacja wnętrza możliwa jest dzięki dającemu się składać do pionu drugiemu rzędowi siedzeń oraz składanemu fotelowi pasażera z przodu. Całkowite wyjęcie siedzeń z drugiego rzędu pozwala dodatkowo zwiększyć objętość przestrzeni ładunkowej.

W 7-miejscowej wersji Grand Scénica objętość bagażnika można również zwiększyć dzięki całkowicie chowanym w podłodze fotelom z trzeciego rzędu. Po wyjęciu 2 rzędu siedzeń, objętość przestrzeni ładunkowej wzrasta do ponad 2 m3. W celu ułatwienia dostępu do 3 rzędu siedzeń, boczne fotele w drugim rzędzie wyposażono w umieszczone po zewnętrznej stronie dźwignie umożliwiające złożenie oparć jednym ruchem do położenia stolika.

Dzięki siłownikom wspomagającym składanie drugiego rzędu siedzeń do pionu, wystarczy obecnie jeden ruch ręki, aby natychmiast uzyskać dostęp do całej tylnej części kabiny.

 

 

CENY

Scenic gama 2012
– AUTHENTIQUE 1,6 16V 110: 69 350 zł.;
– SL TOMTOM EDITION 1,6 16V 110: 75 900 zł.;
– SL TOMTOM EDITION 1,6 16V 110 bioetanol76 900 zł.;
– SL TOMTOM EDITION TCe 130: 79 900 zł.;
– SL TOMTOM EDITION dCi 110: 85 400 zł.;
– SL TOMTOM EDITION dCi 110 EDC: 92 200 zł.;
– SL TOMTOM EDITION Energy dCi 130: 92 700 zł.;
– BOSE EDITION TCe 130: 83 050 zł.;
– BOSE EDITION Energy dCi 130: 95 850 zł.;
– PRIVILÈGE TCe 130: 83 050 zł.;
– PRIVILÈGE 2,0 16V 140 X-TRONIC CVT: 88 050 zł.;
– PRIVILÈGE Energy dCi 130: 95 850 zł.

Grand Scenic gama 2012
– SL TOMTOM EDITION 1,6 16V 110: 78 900 zł.;
– SL TOMTOM EDITION 1,6 16V 110 bioetano: l79 900 zł.;
– SL TOMTOM EDITION TCe 130: 82 900 zł.;
– SL TOMTOM EDITION dCi 110: 88 400 zł.;
– SL TOMTOM EDITION dCi 110 EDC: 95 200 zł.;
– SL TOMTOM EDITION Energy dCi 130: 95 700 zł.;
– BOSE EDITION TCe 130: 86 050 zł.;
– BOSE EDITION Energy dCi 130: 98 850 zł.;
– PRIVILÈGE TCe 130: 86 050 zł.;
– PRIVILÈGE 2,0 16V 140 X-TRONIC CVT: 91 050 zł.;
– PRIVILÈGE Energy dCi 130: 98 850 zł.;
– PRIVILÈGE dCi 160: 104 050 zł.

PODSTAWOWE WYMIARY

Scenic
– bagażnik (od półki do oparć siedzeń w drugim rzędzie): 437 – 555 l;
– bagażnik (od dachu ze złożonymi tylnymi siedzeniami): 1 637 l;
-bagażnik (od dachu z wyjętymi tylnymi siedzeniami): 1 837 l;
– długość całkowita: 4 366 mm;
– rozstaw osi: 2 702 mm;
– szerokość całkowita: 1 845 mm;
– szerokość z rozłożonymi lusterkami bocznymi: 2 077 mm;
– wysokość pojazdu nie obciążonego: 1 640 mm.

Grand Scenic
– bagażnik (od półki do oparć siedzeń w drugim rzędzie): 564 – 702 l;
– bagażnik (od dachu ze złożonymi tylnymi siedzeniami): 1 863 l;
– bagażnik (od dachu z wyjętymi tylnymi siedzeniami): 2 063 l;
– długość całkowita: 4 573 mm;
– rozstaw osi: 2 770 mm;
– szerokość całkowita: 1 845 mm;
– szerokość z rozłożonymi lusterkami bocznymi: 2 077 mm;
– wysokość pojazdu nie obciążonego: 1 645 mm.