Perłowobiały kolor nadwozia w połączeniu z czarnym dachem i lusterkami bocznymi – to symbol Renault Laguny Coupe Monaco GP. Taki samochód testowaliśmy podczas obsługi prasowej Rajdu Rzeszowskiego. Nie jest tajemnicą, że wzbudzał on duże zainteresowanie nie tylko kibiców.
Seria limitowana Renault Laguna po raz pierwszy została zaprezentowana na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie w 2010 roku. Charakterystyczny kolor nadwozia z kontrastującymi, ciemnymi 18-calowymi obręczami kół nadają pojazdowi płynną i elegancką linię auta. Samochód jest dostępny w Polsce z silnikiem 2.0 dCi 178 KM i został seryjnie wyposażony w oferowany wyłącznie przez Renault układ jezdny z 4 kołami skrętnymi – 4Control.
Już sama lista wyposażenia Laguny Monaco GP stanowi zapowiedź komfortu i nietuzinkowości. To flagowy model klasy wyższej marki, zaprojektowany i produkowany we Francji. Seria limitowana wyprodukowana została w ilości 400 sztuk, w dwa lata po prezentacji Laguny Coupe na legendarnym torze, nawiązuje do historycznej współpracy między francuskim producentem i Automobilklubem Monaco.
Elementy wyposażenia wersji limitowanej
Wersja Monaco GP wyróżnia się znacząco od podstawowej charakterystycznymi elementami wyposażania. Są to:
• skórzana, ciemnografitowa tapicerka z widocznym stebnowaniem Monaco GP na oparciach siedzeń przednich, elementy dekoracyjne w kabinie w kolorze białym perłowym, kierownica GT;
• oznakowanie Monaco GP na osłonie chłodnicy oraz na ekranie nawigacji Carminat TomTom®
• system audio BOSE® dostosowany do specyfiki wnętrza tego modelu, z 10 głośnikami, cyfrowym wzmacniaczem i złączem RCA z gniazdem USB i Jack 3,5 mm;
• praktyczne technologie (reflektory bi-ksenonowe, tylne światła z diodami LED, wspomaganie parkowania z przodu i z tyłu, karta Renault hands free, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja z potrójnym trybem sterowania, lusterka boczne regulowane i składane elektrycznie, z pamięcią ustawień);
• bezpieczeństwo czynne i bierne na najwyższym poziomie (ESC, ABS, wspomaganie nagłego hamowania z układem wstępnego podnoszenia ciśnienia w układzie hamulcowym prefill, system mocowania fotelików dla dzieci na tylnych miejscach Isofix, 6 poduszek powietrznych, w tym poduszka chroniąca klatkę piersiową i miednicę osób siedzących z przodu z podwójną komorą i dwustopniową regulacją ciśnienia);
• układ jezdny 4Control z 4 kołami skrętnymi, w Polsce dostępny z silnikiem wysokoprężnym wyposażonym w filtr cząstek stałych (dCi 175 z 6-biegową skrzynią mechaniczną), zapewniający wyjątkowe parametry użytkowe pod względem przyjemności jazdy, zwrotności i bezpieczeństwa czynnego.
Auto o długości 4,64 m i szerokości 1,81 m cechuje się wyważonymi proporcjami, typowymi dla modeli coupe. Wymodelowana bryła auta zwraca uwagę sportowym wyglądem oraz naturalną elegancją. Oryginalny, polakierowany na czarno dach dodatkowo wzmacnia wrażenie płynnej linii, od rasowego przodu do mocno zarysowanych tylnych nadkoli.
Układ jezdny 4Control – innowacyjne, niezwykle pomysłowe rozwiązanie opracowane przez Renault Sport Technologies – stanowi seryjne wyposażenie Laguny Coupe Monaco GP. Zarówno w mieście jak i na krętych drogach układ jezdny z 4 kołami skrętnymi zapewnia doskonałą zwrotność, godną małych samochodów miejskich (promień skrętu taki jak w Renault Clio), a jednocześnie większą stabilność auta oraz odpowiednie trzymanie się drogi typowe dla samochodu sportowego. Gwarantuje także podwyższone bezpieczeństwo (w razie konieczności nagłego hamowania, omijania niespodziewanej przeszkody lub hamowania w warunkach asymetrycznej przyczepności na śliskiej nawierzchni dzięki optymalnej regulacji ESC).
Silnik w połączeniu z układem jezdnym 4Control gwarantuje dobre utrzymywanie kierunku jazdy. Zużycie paliwa(dane febryczne) jest stosunkowo niewielkie i wynosi 6,2 l/100 km w cyklu mieszanym (163 g CO2/km).
Wersja Monaco GP posiada w standardzie wysokiej klasy elementy wyposażenia:
– Nawigacja Carminat TomTom®: system jest dostępny z joystickiem sterującym, umieszczonym w konsoli środkowej i ekranem 5,8”. Łatwy w obsłudze, posiada wszystkie funkcje wysokiej klasy nawigacji, m.in.: menu w języku polskim, dokładne mapy wyświetlane na dużym ekranie (14,7 cm lub 5,8’’), realistyczny obraz pasów ruchu (Advanced Lane Guidance), możliwość uzyskania informacji na temat natężenia ruchu drogowego czy też miejsc z ograniczeniem prędkości, informacje o fotoradarach oraz bogate możliwości personalizacji ustawień. Dane można aktualizować przez Internet za pomocą aplikacji Tom Tom Home – pierwsza aktualizacja jest bezpłatna. Reasumując: to kompleksowy, zintegrowany system nawigacji o wysokich parametrach, prosty w obsłudze i dający ogromne możliwości personalizacji.
– System dźwiękowy hi-fi, opracowany przez inżynierów Bose® we współpracy z działem konstruktorskim Renault. Dopasowany do specyfiki wnętrza, odtwarzający czysty i zrównoważony dźwięk. Bose® Sound System obejmuje 10 głośników wyposażonych w magnesy neodymowe (cztery tweetery, cztery głośniki szerokopasmowe, głośnik wysokotonowy o średnicy 23 cm w tylnej półce) oraz wzmacniacz z układem cyfrowej obróbki sygnału dźwiękowego Bose® oraz 6-kanałowy equalizer z niezależną regulacją. System zapewnia czysty i mocny dźwięk bez zniekształceń, nawet przy wysokiej głośności. Podwójna antena gwarantuje wysoką jakość odbioru.
Renault Laguna Coupe oferuje również bogate możliwości podłączenia urządzeń zewnętrznych – Audio Connexion Box jest wyposażony w gniazdo USB i Jack 3’’5. Dostępna jest również technologia Bluetooth®, funkcja audio streaming oraz systemy odtwarzające pliki CD MP3/WMA.
Atrakcyjna seria limitowana
Bogate wyposażenie i poziom komfortu w pełni odpowiadają sportowej elegancji Laguny Coupe Monaco GP:
– wspomaganie prowadzenia: ogranicznik-regulator prędkości, reflektory bi-ksenonowe ze spryskiwaczami, tylne światła z diodami LED, system kontroli toru jazdy (ESC), system zapobiegający blokadzie kół (ABS), elektroniczny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wstępnego zwiększenia ciśnienia w układzie prefill, automatyczny hamulec postojowy, wycieraczki i automatycznie włączane światła, podgrzewane lusterka boczne z pamięcią ustawienia oraz elektrochromatyczne lusterko wsteczne;
– komfort: elektrycznie regulowane, podgrzewane siedzenia, pamięć ustawienia siedzenia kierowcy i lusterek wstecznych, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja z trzema trybami działania, karta Renault hands free, podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych, 2 lampki punktowe z przodu, zagłówki przednie o regulowanej wysokości i kącie pochylenia, 2 gniazda do akcesoriów w konsoli centralnej (z przodu i z tyłu);
– bezpieczeństwo: 6 poduszek powietrznych, w tym dwukomorowe poduszki z dwoma poziomami ciśnienia, chroniące klatkę piersiową i miednicę osób siedzących z przodu, dwoma czujnikami zderzenia; system mocowania fotelików dla dzieci Isofix® na dwóch tylnych miejscach.
Renault Laguna Coupe Monaco GP objęte jest 3-letnią gwarancja (lub do 150 tysięcy kilometrów).
Cena wersji limitowanej z silnikiem 2.0 dCi 175 Euro5 wynosi aktualnie – w momencie pisania tekstu – w promocji 109 388 złotych.
WRAŻENIA Z JAZDY
Podróżowanie limitowana serią Laguny to duża przyjemność.
Oferowany na polskim rynku silnik wysokoprężny Laguny Coupe Monaco GP 2.0 dCi o mocy 178 KM (131 kW) jest wyposażony w filtr cząstek stałych i spełnia normy Euro5. Zapewnia kompromis pomiędzy osiągami i zużyciem paliwa zaskakujący nawet jak na tę kategorię auta: osiąga moment obrotowy 400 Nm przy 2000 obr./min. i posiada wyraźnie wyczuwalny, stały zapas mocy przy wchodzeniu na wyższe obroty.
Jedynym mankamentem motoru jest konieczność utrzymywania go na wysokich obrotach. Gdy spadną one poniżej 1800 obr./min. auto staje się “krowiaste” – wyczuwalna jest “dziura” w działaniu turbosprężarki. Gdy jednak utrzymywany jest wyższy zakres – samochód staje się od razu bardzo dynamiczny i natychmiast “gubi” konkurentów na sąsiednim pasie czy z tyłu…
Precyzja prowadzenia jest znakomita, zarówna podczas jazdy autostrada, jak tez na górskich krętych drogach. Auto sunie niczym przyklejone. Co istotne – do dziania układu jezdnego 4Control nie trzeba się w jakiś szczególny sposób przyzwyczajać – działa on w sposób intuicyjny.
Elektrycznie regulowane, sportowe fotele kierowcy i pasażera są bardzo wygodne i nawet po długiej jeździe nie czuje się zmęczenia. Fotel kierowcy posiada rzecz jasna także regulację podparcia lędźwiowego. Nie pocą się też dłonie, dzięki skórzanej kierownicy (oczywiście z regulacją wysokości i głębokości ustawienia). Lewa noga podczas jazdy spoczywa na ergonomicznym podparciu.
Tylna kanapa jest składana 1/3-2/3 i posiada system Easybreak (dźwignie dostępne są tylko od strony bagażnika. Laguna Coupe jest samochodem obszernym – spokojnie mieszczą się z tyłu dwie dorosłe osoby!
Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa (z czujnikiem zanieczyszczenia) działa bez zarzutu. Przyjemność jazdy powiększa radioodtwarzacz Arkamys CD MP3 z podwójna anteną (4 x 45 W, 8 głośników i wyświetlacz A3, Bluetooth).
Widoczność do tyłu, szczególnie gdy na kanapie siedzą dorosłe osoby jest oczywiście ograniczona, ale w parkowaniu pomagają czujniki (z możliwością odłączenia i z regulacją częstotliwości sygnału dźwiękowego).
Wieczorem przydatna jest funkcja oświetlenia drogi do domu (follow me home).
DANE TECHNICZNE
Wersja
– liczba drzwi: 2;
– typ nadwozia: Coupé.
Napęd
– na koła przednie
Silnik
– diesel 2,0 dCi;
– pojemność skokowa (cm3): 1995;
– ilość cylindrów: 4;
– ilość zaworów: 16;
– oc maksymalna (kW/KM): 131/178);
– typ wtrysku paliwa:bezpośredni Common Rail;
– przyspieszenie 0-100 km/h (sek.): 8,5;
– prędkość maksymalna (km/h): 223.
Skrzynia biegów
– ilość biegów: 6;
– rodzaj skrzyni biegów: manualna.
Zużycie paliwa
– cykl pozamiejski (l/100 km): 5,3;
– cykl miejski (l/100 km): 8,1:
– cykl mieszany (l/100 km): 6,2;
– emisja spalin CO2 (g/km): 163;
– pojemność zbiornika paliwa (l): 66.
Ogumienie
– 225/45 R 18.
Masy
– ładowność maksymalna (kg): 458;
– masa własna pojazdu (kg): 1539;
– dopuszczalna masa całkowita (kg): bd.
Wymiary
– szerokość całkowita z lusterkami zewnętrznymi (mm): 1812;
– wysokość pojazdu pustego (mm): 1398;
– długość całkowita (mm): 4643.
Pojemność bagażnika
– 423 litra.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.