W ostatnim dniu Rajdu Wielkiej Brytanii 2011, Sébastien Loeb i Daniel Elena rozpoczęli walkę o zwycięstwo z Finem Jari-Matti Latvalą, ale nie dane im było kontynuować jej aż do mety. Już na początku dnia załogę Citroën Total World Rally Team wyeliminowało z rajdu zderzenie na odcinku dojazdowym z jadącym nieprawidłową stroną drogi samochodem kibica.
Ośmiokrotni Mistrzowie Świata pojawili się jednak na mecie rajdu w Cardiff, witani przez członków Citroën Racing. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia zakończyli rywalizację na 11 miejscu.
Citroën DS3 WRC z numerem startowym 1 nie dotarł do PKC przed 19. odcinkiem specjalnym.
Zobacz także:
RAJD W. BRYTANII 2011: KOŚCIUSZKO NA PODIUM MŚ!
RAJD W. BRYTANII: SUKCES J.-M. LATVALI I FORDA (3. ETAP)
RAJD W. BRYTANII 2011: PROWADZI LATVALA (2. ETAP)
RAJD W. BRYTANII 2011: LOEB JUŻ MISTRZEM! (1. ETAP)
RAJD W. BRYTANII: LOEB POJEDZIE PIERWSZY (1. DZIEŃ)
RAJD W. BRYTANII 2011: POLACY WALCZĄ O PODIUMRAJD W. BRYTANII 2011: HIRVONEN BĘDZIE WALCZYŁ
– Bardzo tego żałuję, bo nastawiałem się na ten pojedynek z Jari-Mattim, który trwałby do samej mety – powiedział Sébastien Loeb. Zdarzenie, które nas zatrzymało, było w sumie dość banalne: jechaliśmy wąską drogą, gdy z naprzeciwka, zza niewidocznego szczytu wyłonił się samochód. Jego hiszpański kierowca pomylił w stresie strony drogi i nawykowo zjechał na prawo, a jesteśmy przecież w kraju o ruchu lewostronnym. Doszło do zderzenia czołowego, w którym uszkodzona została chłodnica naszego Citroëna, uniemożliwiając nam dalszą jazdę. To kolejny dowód na to, że rajdu nie wolno uważać za rozstrzygnięty, dopóki nie odstawi się auta do parku zamkniętego za metą!
Mechanicy zespołu dotarli na miejsce i naprawili samochód, aby mistrzowska załoga mogła dotrzeć nim na metę rajdu i wziąć udział w uroczystości jego zakończenia, odbywającej się pod zamkiem w Cardiff, stolicy Walii.
– Nie pozwolimy, aby ten incydent zepsuł nam nasze wielkie święto – zapewniał Frédéric Banzet, Dyrektor Generalny Citroëna. Sebastien, Daniel i Citroen Racing mają za sobą wspaniały sezon. Wygraliśmy w nim dziesięć z trzynastu rajdów, zdobyliśmy tytuły Mistrzów Świata w obydwu klasyfikacjach – Producentów i Kierowców – ustanowiliśmy nowe rekordy. Cały zespół stał na wysokości zadań i spełnił oczekiwania naszej marki. Sezon rajdowy WRC pozwolił nam dowieść poziomu naszej Créative Technologie na czterech kontynentach, od inauguracyjnego Rajdu Szwecji po zamykający – Wielkiej Brytanii. Te zwycięstwa i tytuły jeszcze głębiej zaszczepiają sportową rywalizację w genach Citroëna!
– Do tej chwili nie mieliśmy właściwie czasu, aby nacieszyć się zdobytym tytułem mistrzowskim, bo ciągle coś się działo, trwała walka. W nidzielę wstaliśmy o 4:30 rano, by ruszyć na trasę – dodał Sébastien Loeb. Teraz nareszcie zaczynamy świętować to osiągnięcie w pełnym gronie. Dla mnie ogromnie liczy się każdy ze zdobytych tytułów, bo każdy wywalczony został w inny sposób. W tym sezonie poziom rywalizacji był bardzo wysoki. Musieliśmy walczyć do ostatniego rajdu. Jestem dumny ze swojej pozycji najbardziej utytułowanego kierowcy rajdowego w historii, sądzę natomiast, że nie zawsze słuszne są porównania pomiędzy różnymi dyscyplinami sportu. Ja na początku mojej kariery kierowcy nigdy nie spodziewałbym się, że dotrę tak daleko.
W czasie, gdy mechanicy Citroën Racing naprawiali DS3 WRC nr 1, auto z numerem 2 toczyło rywalizację w walijskich lasach. Sébastien Ogier, autor trzech najlepszych czasów OS-owych w ostatnim dniu rajdu, dojechał do mety na miejscu 11.
– Dzięki dwóm przejazdom wszystkich odcinków specjalnych zdołałem lepiej poznać ich trasy i czyhające na nich pułapki – komentował na mecie Sebastien Ogier. Mam nadzieję, że będzie to procentowało w przyszłym roku. Staraliśmy się utrzymać tempo na tyle wysokie, by na bieżąco weryfikować nasze notatki i przy okazji dobrze się bawić. Szczerze gratuluję Sébastienowi i Danielowi ich tytułu mistrzowskiego. Jeszcze raz udowodnili, że są najlepsi i że wielki szacunek, jaki wzbudzają, jest w pełni uzasadniony.
Najlepsze czasy na odcinkach specjalnych:
Dzień 1: OS 1: Jari-Matti Latvala (Ford Fiesta RS WRC); OS 2: Sébastien Loeb (Citroën DS3 WRC); OS 3: Mikko Hirvonen (Ford Fiesta RS WRC).
Etap 1: OS 4: S. Loeb; OS 5 i OS 6: M. HIrvonen; OS 7: S. Loeb; OS 8: J.-M. Latvala; OS 9: Kris Meeke (Mini JCW); OS 10 i OS 11: J.-M. Latvala.
Etap 2: OS 12: S. Loeb; OS 13: J.-M. Latvala; OS 14: S. Loeb; OS 15 do OS 17: J.-M. Latvala.
Etap 3: OS 18 i OS 19: J.-M. Latvala; OS 20: S. Ogier; OS 21: J.-M. Latvala; OS 22 i OS 23: S. Ogier.
Najskuteczniejsi: J.-M. Latvala – 11 najlepszych czasów; S. Loeb – 5, M. Hirvonen i S. Ogier – po 3, K. Meeke – 1.
Kolejni liderzy rajdu: OS 1 i OS 2: J.-M. Latvala; OS 3 do OS 5: S. Loeb; OS 6: M. Hirvonen; OS 7 do OS 14: S. Loeb; OS 15 do OS 23 (meta): J.-M. Latvala.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.