Jari-Matti Latvala i Mikka Anttila (Ford Fiesta RS WRC) są po dwóch etapach liderami Rajdu Wielkiej Brytanii w Walii. Finowie wyprzedzają Mistrzów Świata, Sebastien Loeb i Daniel Elena (Citroen DS3 WRC). trzecie miejsce utrzymują Mads Ostberg i Jonas Andersson (Ford Fiesta RS WRC).
Ostatnia runda tegorocznej rywalizacji w WRC przebiega pod dyktando dwóch kierowców: Jari – Mattiego Latvali oraz Sebastiena Loeba. Zawodnik Forda odrobił dziś straty i wyszedł na prowadzenie, ale jego przewaga nie jest wcale bezpieczna – wynosi zaledwie 6,1 sekundy.
Na dwunastym odcinku specjalnym, pierwszym w dzisiejszym dniu, problemy techniczne z systemem paliwowym wyeliminowały z walki parę Petter Solberg i Chris Patterson (Citroen DS3 WRC). W tej sytauaccji Mads Ostberg jest niezagrożony na trzeciej pozycji – Henning Solberg i Ilka Minor (Ford Fiesta RS WRC) mają do nich stratę ponad 2,5 minuty.
Za Norwegami plasują się Kris Meeke i Paul Nagle (Mini John Cooper Works), a “dziesiątkę” uzupełniają: Matthew Wilson i Scott Martin (Ford Fiesta RS WRC), Dennis Kuipers i Frederic Miclotte (Ford Fiesta RS WRC), Ott Tanak i Kuldar Sikk (Ford Fiesta RS WRC WRC), Jewgienij Nowikow i Denis Giraudet (Ford Fiesta RS WRC) oraz Ken Block i Alex Gelsomino (Ford Fiesta RS WRC).
Zobacz także:
RAJD W. BRYTANII 2011: KOŚCIUSZKO NA PODIUM MŚ!
RAJD W. BRYTANII: SUKCES J.-M. LATVALI I FORDA (3. ETAP)
RAJD W. BRYTANII 2011: LOEB JUŻ MISTRZEM! (1. ETAP)
RAJD W. BRYTANII: LOEB POJEDZIE PIERWSZY (1. DZIEŃ)
RAJD W. BRYTANII 2011: POLACY WALCZĄ O PODIUM
RAJD W. BRYTANII 2011: HIRVONEN BĘDZIE WALCZYŁ
Dramat przezywali Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (Mitsubishi lancer Evo X), którzy po ostatnim wczorajszym odcinku zajmowali drugie miejsce w stawce PWRC. Po wyjeździe z piątkowego wieczornego serwisu na dojazdówce do Parc Ferme w ich samochodzie zgasł silnik i nie udało się go uruchomić. Ze względu na odległości pomiędzy strefą serwisową, a Parc Ferme w ramach SupeRally mechanicy RalliArt Italy mieli tylko 20 minut na sprawdzenie samochodu. Niestety w tak krótkim czasie nie udało się znaleźć defektu w systemie elektronicznym.
Dzisiaj rano Michał i Maciek wypchnęli samochód z Parc Ferme próbując jeszcze ostatniej szansy na odpalenie samochodu podczas 15 minutowego serwisu. Ostatecznie udało się mechanikom uruchomić samochód i załoga Lotos Dynamic Rally Team wystartowała do drugiego etapu, jednak ich szansa na obronę miejsca na podium w klasyfikacji generalnej PWRC stała się prawie niemożliwa. Polacy otrzymali bowiem 10 minut kary i spadli z drugiego na dziesiąte miejsce w klasie.
Michał Kościuszko: Nie wiem co mam powiedzieć. Nie wierzę, że nas to spotkało. Ten defekt spowodował, że nasze marzenia o miejscu na podium w klasyfikacji końcowej w tym momencie są prawie równe zeru. Będziemy próbować odrobić stracone minuty, mam nadzieję, że będzie to możliwe o ile wytrzyma obejście zastosowane w systemie elektronicznym, gdyż nie udało się znaleźć prawdziwej przyczyny gaśnięcia silnika.
Kościuszko i Szczepaniak, choć zapewne trudno im było znaleźć maksymalna koncentrację i motywację do szybkiej jazdy, spisywali się podczas etapu dzielnie. Po pierwszej pętli awansowali na ósme miejsce w PWRC, co oczywiście nie daje im powodów do satysfakcji – miejsce na podium Mistrzostw Świata oddaliło się niestety bardzo…
Michał Kościuszko: Nie poddajemy się, jesteśmy sportowcami, walczymy do końca. Przed nami jeszcze półtorej dnia rajdu, dużo może się jeszcze wydarzyć. Chciałbym jak najlepiej zakończyć ten sezon. Niestety realne szanse na zdobycie wicemistrzostwa pozostały już tylko teoretyczne, ale walczymy do ostatniego kilometra i zobaczymy, jak zakończy się dla nas udział w Rajdzie Wielkiej Brytanii.
Ostatnia pętla to awans polskiej załogi o kolejną pozycję po wygraniu w klasie dwóch OS-ów.
Michał Kościuszko: Na drugim dzisiejszym serwisie mechanicy naprawili samochód, więc kolejne trzy odcinki przejechaliśmy już sprawnym samochodem poza kilkoma informacjami, których brakowało mi na wyświetlaczu. Pokazaliśmy, że nie odpuszczamy tak łatwo. Wygraliśmy dwa odcinki specjalne. Przed nami jeszcze jeden dzień rajdu i bardzo wiele może się jeszcze zmienić. Ja nie spodziewałem się tego, jak zakończy się dla nas piątkowy dzień i że stracimy 2. miejsce w stawce z powodów technicznych. Jest to naprawdę bardzo trudny rajd i również bardzo nieprzewidywalny.
W PWRC prowadzą najgroźniejsi konkurenci Polaków w walce o podium MŚw. – Patrik Flodin i Goran Bergsten (Subaru Impreza). Szwedzi są niezagrożeni, mogą więc jechać już spokojnie i bezpiecznie.
W niedzielę do przejechania w Rajdzie Wielkiej Brytanii pozostało jeszcze sześć odcinków specjalnych i 86,48 kilometrów OS-owych na mieszanej szutrowo- asfaltowej nawierzchni. Są to: OS 18 (Halfway 1) – 14.93 km; OS 19 (Crychan 1) – 22.73 km; OS 20 (Monument 1) – 4.36 km; OS 21 (Halfway 2) – 14.93 km; OS 22 (Crychan 2) – 22.73 km; OS 23 (Monument 2) – 4.36 km.
Wyniki po drugim etapie
1. Jari-Matti Latvala i Mikka Anttila (Ford Fiesta RS WRC) – 2:38.37,9 godz.;
2. Sebastien Loeb i Daniel Elena (Citroen DS3 WRC) – strata 6,1 sek.;
3. Mads Ostberg i Jonas Andersson (Ford Fiesta RS WRC) – strata 2.43,9 min.;
4. Henning Solberg i Ilka Minor (Ford Fiesta RS WRC) – 5.35,0 min.;
5. Kris Meeke i Paul Nagle (Mini John Cooper Works) – 6.20,0 min,;
6. Matthew Wilson i Scott Martin (Ford Fiesta RS WRC) – 7.05,6 min.;
7. Dennis Kuipers i Frederic Miclotte (Ford Fiesta RS WRC) – 7.57,4 min.;
8. Ott Tanak i Kuldar Sikk (Ford Fiesta RS WRC WRC) – 8.02,3 min.;
9. Jewgienij Nowikow i Denis Giraudet (Ford Fiesta RS WRC) – 8.22,3 min.;
10. Ken Block i Alex Gelsomino (Ford Fiesta RS WRC) – 13.24,7 min.;
14. Patrik Flodin i Goran Bergsten (Subaru Impreza) – 17.22,1 min.;
24. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (Mitsubishi Lancer Evolution X) – 29.40,6 min.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.