Sebastien Ogier i Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) po odniesieniu dzisiaj aż pięciu zwycięstw na odcinkach specjalnych (siedmiu) zostali wyraźnymi liderami Rajdu Szwecji, drugiej rundy Mistrzostw Świata 2013.
Dzisiaj zawodnicy przejechali siedem odcinków specjalnych stanowiących łącznie 128,70 kilometrów OS-owych w tym prawie 2 kilometrowy odcinek miejski rozgrywany na ulicach w Karlstad.
Zobacz także:
RAJDY
Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak (Mini John Cooper Works) po uzyskaniu 16. czasu na odcinku kwalifikacyjnym otrzymali drugą pozycję startową podczas piątkowych odcinków specjalnych. W trakcie drugiego w pętli odcinka jadący jako pierwszy Jarkko Nikara utknął w bandzie śnieżnej i załoga Lotos Rally Team niestety przecierała trasę do końca dzisiejszego dnia.
Ale po kolei…
Pierwszy dzisiejszy odcinek specjalny (OS 2: LESJÖFORS 1 – 15.00 km) wygrali Sebastien Ogier i Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) i oni zostali nowymi liderami. Na drugie miejsce awansowali ich koledzy z zespołu: Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Volkswagen Polo R WRC). Finowie na odcinku stracili 2,2 sekundy, a w klasyfikacji tracą 0,2 sek.
Liderzy po prologu Sebastien Loeb i Daniel Elena (Citroen DS3 WRC) dojechali na trzecim miejscu – 3,5 sek. straty i zajują taką samą pozycję po OS-ie (1,0 sek.). Znakomicie pojechali Pontus Tidemand i Ola Fløene w Fordzie Fiesta RS WRC, którzy uplasowali się na czwartym miejscu (6,6 sek.). Szwed jest piąty (8,3 sek.), wyprzedzają go Mads Ostberg i Jonas Andersson (Ford Fiesta RS WRC – 7,0).
Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (Mini John Cooper Works) zajęli 15 miejsce, a Michał Sołowow i Maciej Baran (Peugeot 207 S2000) – 17-te. Pierwsi stracili 1.00,3 min., drudzy – 1.06,1 min.
Druga próba (OS 3: VÄRMULLSÁSEN 1 – 23.77 km)) była znów popisem Sebastiena Ogiera, który o 3,1 sek. wyprzedził Madsa Ostberga. Trzeci był Sebastien Loeb (5,2 sek.), a czwarty – Jari-Matti Latvala (9,2 sek.).
Tym razem nasi kierowcy zamienili się miejscami: Michał Sołowow był 19 (1.26,5 min.), a Michał Kościuszko – 20 (1.37,1 min.). W klasyfikacji Sołowow jest 14. (2.39,9 min.), a Kościuszko tuż za nim (2.42,8 min.).
OS 4 (VARGÀSEN 1 – 24.63 km)) to bardzo szybka jazda Madsa Ostberga. Sebastien Ogier stracił 0,1 sek., Jari-Matti Latvala – 1,6 sek., a Sebastien Loeb – 6,0 sek. Michał Sołowow był 17-ty (1.17,1 min.), a Michał Kościuszko – 19-ty (1.36,6 min.). Kierowca Peugeota awansował na 13 miejsce (3.56,9 min.), a Mini – spadł na 16 pozycję (4.19,3 min.).
Michał Kościuszko: Rajd Szwecji uczy pokory. Jazda na śnieżnej nawierzchni wymaga zdecydowanie testów i przygotowania. Testy z Markusem były bardzo cennym doświadczeniem, ale brakuje mi kilometrów spędzonych na śniegu, dlatego postaram się maksymalnie wykorzystać ten start. Jedziemy jako pierwsza załoga od kiedy wypadł Jarkko. Jest bardzo ślisko i jesteśmy przysłowiowym odkurzaczem dla innych samochodów. Ponosimy z tego tytułu duże straty czasowe. Miałem kilka sytuacji, że w ogóle nie widziałem drogi. Pada gęsty śnieg. Mam nadzieję, że druga pętla będzie trochę łatwiejsza, bo będzie już wytyczony ślad.
Pierwszy odcinek drugiej pętli (LESJÖFORS 2 – 15.00 km)) wygrał znów Sebastien Ogier. Drugi był Mads Ostberg (3,9 sek.), trzeci – Jari – Matti Latvala (5,9 sek.), a czwarty – Sebastien Loeb (6,8 sek.).
Sebastien Ogier i Julien Ingrassia mają już sporą przewagę. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila tracą 16,8 sek., a Sebastien Loeb i Daniel Elena – 16,9 sek. Walka na stopniach podium będzie zapewne bardzo emocjonująca.
Michał Sołowow był 18-ty (1.03,2 min.), natomiast Michał Kościuszko stracił bardzo wiele, bo aż 6.08,6 min. (37 lokata).
OS 6 (VÄRMULLSÁSEN 2 – 23.77 km) kolejność na mecie: Sebastien Ogier, Mads Ostberg (2,3 sek.), Mikko Hirvonen (5,9 sek.), Jari – Matti Latvala (7,3 sek.), Sebastien Loeb (7,7 sek.). Michał Sołowow na 16 pozycji (1.16,1 min.), a Michał Kościuszko – na 20 (1.54,5 min.).
Odcinek siódmy (VARGÀSEN 2 – 24.63 km) to nadal znakomita jazda Sebastiena Ogiera. Francuz pokonał Madsa Ostberga o 6,6 sek., Sebastiena Loeba o 7,6 sek., a Jari – Mattiego latvalę o 9,6 sek. Michał Sołowow dojechał na 17 (1.31,1 min.), a Michał Kościuszko na 20 miejscu (1.52,6 min.).
Próba ósma (KARLSTAD 2 – 1.90 km), rozegrana w obecności tysięcy kibiców, nie miała znaczenia dla klasyfikacji. Wygrał Mikko Hirvonen z takim samym czasem jak Thierry Neuville. Sebastien Loeb stracił 0,3 sek., Jari – Matti Latvala – 0,5 sek., a Sebastien Ogier – 1,1 sek.
Jadący w pierwszej parze z Metthewem Wilsonem, Michał Kościuszko zanotował stratę do zwycięscy OS-u 6,1 sekundy (18 miejsce), a Michał Sołowow – 8,1 sek. (22).
Po pierwszym dniu liderami są Sebastien Ogier i Julien Ingrassia. Sebastien Loeb i Daniel Elena awansowali na drugie miejsce (31,4 sek.), a na trzecie spadli Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (33,1 sek.). Mads Ostberg i Jonas Andersson (Ford Fiesta RS WRC) są na czwartym miejscu, a ich strata (42,3 sek.) nadal daje nadzieję na miejsce na podium.
Michał Sołowow i Maciej Baran zajmują dobre, czternaste miejsce (7.54,3 min.) z szansami na awans. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak są na 20 pozycji (14.20,0 min.).
Michał Sołowow: To nasz ósmy start w Rajdzie Szwecji. Część odcinków znamy, cześć jest nowych. Warunki do jazdy są idealne: śnieg, lód, szybkie i techniczne odcinki. Jak zwykle mocna konkurencja w każdej klasie. Staramy się utrzymać dobre tempo. Jesteśmy zadowoleni z jazdy. Myślę, że robimy dobre czasy, choć mieliśmy parę przygód. Na 6 odcinku specjalnym uderzyliśmy przednim kołem w kamień i uszkodziliśmy amortyzator. Na szczęście kara za ten błąd nie była zbyt wielka. Zawieszenie Peugeota wytrzymało kolejny odcinek i nie straciliśmy zbyt wiele sekund. Dojechaliśmy do serwisu, gdzie nasi mechanicy naprawili usterkę. Nastrój mamy bardzo dobry i czekamy na kolejny dzień rajdu.
Michał Kościuszko: Na strefie serwisowej po pierwszej pętli mechanicy byli zmuszeni do wymiany skrzyni biegów ze względu na usterkę sprzęgła. Nowa skrzynia miała inne ustawienie dyfra, w związku z czym samochód prowadził się inaczej. Niestety nie mieliśmy możliwości przetestowania tego wcześniej. Auto nie dało się kontrolować, cały czas ślizgało się tyłem. Na piątym odcinku wpadliśmy w zaspę. Dobrze, że udało nam się wyjechać, chociaż nie obyło się bez użycia łopaty i pomocy tutejszych kibiców, za którą bardzo dziękuję. Na serwisie znowu zmienimy skrzynię i mam nadzieję, że to pozwoli nam pojechać naszym normalnym tempem na kolejnych odcinkach.
W sobotę zawodnicy mają do przejechania 114 kilometrów OS-owych podzielonych na 8 odcinków specjalnych.
WYNIKI PO 1. ETAPIE
1. Sebastien Ogier i Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) – 1:16.00,1 godz.;
2. Sebastien Loeb i Daniel Elena (Citroen DS3 WRC) – strata 31,4 sek.;
3. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Volkswagen Polo R WRC) – 33,1 sek.;
4. Mads Ostberg i Jonas Andersson (Ford Fiesta RS WRC) – 52,3 sek.;
5. Jewgienij Nowikow i Ilka Minor (Ford Fiesta RS WRC) – 1.11,7 min.;
6. Pontus Tidemand i Ola Floene (Ford Fiesta RS WRC) – 1.22,1 min.;
7. Juho Hanninen i Tomi Tuominen (Ford Fiesta RS WRC) – 1.49,5 min.;
8. Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul Ford Fiesta RS WRC) – 2.00,2 min.;
9. Henning Solberg i Stephane Prevot (Ford Fiesta RS WRC) – 3.25,3 min.;
10. Martin Prokop i Michal Ernst Ford Fiesta RS WRC) – 4.43,3 min.;
11. Daniel Sordo i Carlos Del Barrio (Citroen DS3 WRC) – 6.47,3 min.;
12. Andreas Grondal i Trond Svendsen (Subaru Impreza) – 7.13,5 min.;
13. Yazeed Al-Rajhi i Michael Orr (Ford Fiesta RRC) – 7.46,1 min.;
14. Michał Sołowow i Maciej Baran (Peugeot 207 S2000) – 7.54,3 min.;
15. Sepp Wiegand i Frank Christian (Skoda Fabia S2000) – 8.55,7 min.;
16. Jurij Protasow i Kuldar Sikk (Subaru Impreza STi) – 10.54,0 min.;
17. Walerij Gorban i Wołodymir Korsija (Mini Cooper S2000 1.6T) – 10.59,8 min.;
18. Matthew Wilson i Giovanni Bernacchini (Ford Fiesta RS WRC) – 11.04,8 min.;
19. Nicolas Fuchs i Fernando Mussano (Mitsubishi Lancer Evo X) – 12.46,1 min.;
20. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (Mini Cooper WRC) – 14.20,0 min.
Fot.: zespoły oraz Marek Wicher, Marcin Rybak
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.