Sebastien Loeb i Daniel Elena (Citroen DS3 WRC) zostali liderami Rajdu Szwecji, drugiej rundy Mistrzostw Świata po prologu – Superoesie Karlstad (1,9 kilometra). Różnice na mecie były nieznaczne.
Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Volkswagen Polo R WRC) oraz Jewgienij Nowikow i Ilka Minor (Ford Fiesta RS WRC) stracili do Francuzów po 0,5 sekundy, Mads Ostberg i Jonas Andersson (Ford Fiesta RS WRC) oraz Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Citroen DS3 WRC) – po 0,7 sekundy, a Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul Ford Fiesta RS WRC) – 1,8 sekundy.
Zobacz także:
RAJDY
Dla Michała Kościuszko jest to pierwszy od 7 lat start w warunkach zimowych na długich kolcach. Start w Rajdzie Szwecji to również lodowy debiut załogi Lotos Rally Team w samochodzie WRC.
Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak swoje przygotowanie do Rajdu Szwecji rozpoczęli od całodniowych testów zorganizowanych w miejscowości Likenas, 40 kilometrów od Hagfors. Gościem specjalnym podczas testów był dwukrotny Mistrz Świata Marcus Gronholm. We wtorek i w środę załoga Lotos Rally Team zapoznawała się z trasą odcinków specjalnych. W czwartek rano na zawodników czekał odcinek kwalifikacyjny, który zdecydował o kolejności wyboru miejsca startowego podczas piątkowych odcinków specjalnych.
– Rajd Szwecji i Rajd Akropolu to dwa rajdy w tegorocznym kalendarzu WRC, w których jeszcze nie startowaliśmy wspólnie z Maćkiem, dlatego notatki podczas zapoznania musieliśmy zrobić od zera. Na długich kolcach startowałem ostatnio 7 lat temu w samochodzie S1600. Na pewno muszę się przestawić na inny styl jazdy w samochodzie WRC, w czym mam nadzieję pomogą mi wskazówki Marcusa. Dzisiaj zaliczyliśmy pierwszy odcinek kwalifikacyjny w Mistrzostwach Świata. Cały czas jechaliśmy na 5, 6 biegu. Prędkość maksymalna dochodziła do 190 km/h. Jestem pod dużym wrażeniem pierwszych kilometrów na tym bardzo trudnym i bardzo szybkim rajdzie. Jednak prawdziwe emocje zaczną się na jutrzejszych odcinkach specjalnych. Mam nadzieję, że Maciek przynajmniej częściowo wróci do zdrowia i nie będzie konieczna kolejna jego wizyta w szpitalu – powiedział Michał.
W prologu Polacy zajęli 23 miejsce ze stratą 7,9 sekundy do zwycięzców.
Organizatorzy Rajdu Szwecji podzielili tegoroczną trasę o łącznej długości 339 kilometrów OS-owych na 22 odcinki specjalne. Na piątek, 8 lutego organizatorzy przygotowali cztery odcinki specjalne, z których trzy – Lesjöfors, Värmullsåsen i Vargåsen – załogi przejadą dwukrotnie. Piątkowe zmagania zakończy oes w Karlstad.
Sobota to trasy położone w rejonach na wschód od Hagfors. Załogi dwukrotnie przejadą cztery odcinki specjalne Sågen, Fredriksberg, Rämmen i Hagfors Sprint. Ten ostatni wytyczono na ulicach miasta.
Trasy niedzielnych zmagań wytyczono na terenach leżących przy granicy z Norwegią. Dzień rozpocznie odcinek Mitandersfors, po którym zawodnicy dwukrotnie przejadą OS-y Finnskogen i Kirkenær. Rajd zakończy Power stage w Torsby. Podium w Karlstad zaplanowano na godzinę 16.00.
Fot.: zespoły oraz Marek Wicher, Marcin Rybak
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.