Podczas drugiego etapu praktycznie nic się nie zmieniło w wynikach Rajdu Nowej Zelandii – siódmej rundy Mistrzostw Świata. Nadal prowadzą Sebastien Loeb i Daniel Elena (Citroen DS3 WRC). Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen w bliźniaczej DS3 tracą 6,4 sekundy.
Choć warunki atmosferyczne nadal nie rozpieszczały zawodników, reprezentanci Citroena nie pozwolili rywalom na zbliżenie się do nich w klasyfikacji. Petter Solberg i Chris Patterson (Ford Fiesta RS WRC) zdołali odrobić niespełna sześć sekund, ale awansowali na trzecie miejsce w zawodach. I prawdopodobnie miejsce na podium obronią bez problemu – Jewgienij Nowikow i Denis Giraudet (Ford Fiesta RS WRC) tracą do nich już prawie pół minuty.
Podczas drugiego etapu po dwa odcinki specjalne wygrywali: Jari – Matti Latvala, Sebastien Loeb oraz Petter Solberg, jeden – Mikko Hirvonen.
Teoretycznie może jeszcze dojść do walki o miejsca 4-7, o które rywalizują Jewgienij Nowikow, Ott Tanak, Thierry Neuville oraz Dani Sordo, których dzieli minuta.
W klasie SWRC prowadzą zdecydowanie Hayden Paddon i John Kennard (Skoda Fabia S2000).
Po przejechaniu dzisiejszych siedmiu, a w sumie już 15 odcinków specjalnych załoga zespołu Castrol TRW Motointegrator zajmuje trzecią pozycję w klasyfikacji SWRC 42. Rajdu Nowej Zelandii. Po wczorajszych problemach mechanikom udało się, podczas wieczornego serwisu, przygotować Forda Fiestę S2000 polskiej załogi do dalszej jazdy. Od startu dzisiejszego dnia, do powrotu do strefy serwisowej Oleksowicz i Obrębowski pokonali aż 630 km, z czego 143 km liczyły odcinki specjalne. Dojazdówek było sporo, bowiem OS-y rozgrywano około 130 km na północ od bazy rajdu w Auckland.
Maciej Oleksowicz: Nasza wyprawa na drugą półkule trwa w najlepsze. Wyprawa to chyba odpowiednie słowo, bo przygód mamy co niemiara. Dzisiejsze ściganie rozpoczęliśmy od tego, że znaleźliśmy się na dachu na pierwszym oesie. Wjechaliśmy trochę za szybko w bardzo ciasny zakręt i w efekcie straciliśmy sporo czasu. Na szczęście auto dzielnie to zniosło – poza wybitą szybą i wgnieceniami z kilku stron nic mu się nie stało. Fantastycznie spisują się mechanicy. Po wczorajszej przygodzie mieli pełno roboty, dzisiaj znowu ich nie oszczędzaliśmy, a mimo tego świetnie uporali się z całą pracą. Jutro czeka nas ostatni, już wyraźnie krótszy, dzień rajdu. Mam nadzieję, że zachowamy naszą pozycję i będziemy jechać bez przygód. Pogoda jest dokładnie taka, jaką nam zapowiadano. Co chwilę pada, co chwilę świeci słońce, ale temperatura nie spada poniżej kilkunastu stopni, więc nawet, jeśli pada, to jest całkiem przyjemnie. Trasy? Nie ma takich tras gdziekolwiek indziej. Niezależnie od tempa, jakim się podróżuje po nich, jazda jest wielką frajdą. Drogi są bardzo równe, pełne bardzo długich zakrętów, no i atmosfera jest fantastyczna. Na odcinkach mijamy tłumy, cieszących się tym wydarzeniem kibiców, widać mnóstwo camperów, mnóstwo samochodów stojących na dojazdówkach. Rajd jest naprawdę bardzo trudny. Myślę, że jazda po tych odcinkach trochę przypomina bieganie po rozwieszonej linie – granica między dobrym tempem a wypadnięciem poza drogę jest bardzo cienka, o czym świadczy to, co dzieje się z naszą konkurencją. P-G Andersson dzisiaj zaliczył drugą wycieczkę poza drogę, Alister McRae zmaga się z awariami, Yazeed Al-Rajhi także był dzisiaj poza drogą. W zasadzie tylko Hayden Paddon jedzie bez przygód, dlatego tym bardziej cieszę się, że nasze przypadki kończą się szczęśliwie.
Więcej informacji: www.oleksowicz.pl.
Jutro kawalkada samochodów rajdowych znowu pojedzie w kierunku północnym, jednak tym razem odcinki zlokalizowano bliżej, bo około 50 km od Auckland. O tym jak będzie wyglądała końcowa klasyfikacja imprezy zadecydują wyniki sześciu ostatnich oesów rajdu o łącznej długości 61,3 km.
WYNIKI PO 2. ETAPIE
1. Sebastien Loeb i Daniel Elena (Citroen DS3 WRC) – 3:27.51,9 godz.;
2. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Citroen DS3 WRC) – strata 6,4 sek.;
3. Petter Solberg i Chris Patterson (Ford Fiesta RS WRC) – 1.33,3 min.;
4. Jewgienij Nowikow i Denis Giraudet (Ford Fiesta RS WRC) – 2.02,5 min.;
5. Ott Tanak i Kuldar Sikk (Ford Fiesta RS WRC) – 2.23,8 min.;
6. Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (Citroen DS3 WRC) – 2.47,2 min.;
7. Daniel Sordo i Carlos Del Barrio (Mini John Cooper Works WRC) – 3.05,9 min.;
8. Jari-Matti Latvala i Mikka Anttila (Ford Fiesta RS WRC) – 4.58,0 min.;
9. Armindo Araujo i Miguel Ramalho (Mini John Cooper Works WRC) – 8.21,1 min.;
10. Ken Block i Alex Gelsomino (Ford Fiesta RS WRC) – 9.07,6 min.;
11. Manfred Stohl i Tina-Maria Monego (Ford Fiesta RS WRC) – 10.19,4 min.;
12. Hayden Paddon i John Kennard (Skoda Fabia S2000) – 10.45,9 min.;
13. Jari Ketomaa i Mika Stenberg (Ford Fiesta RS WRC) – 11.47,7 min.;
14. Richard Mason i Sara Mason (Subaru Impreza WRX STI) – 14.03,6 min.;
15. Emma Gilmour i Glenn Macneall (Subaru Impreza WRX STI) – 15.07,4 min.;
16. Matt Jansen i Jason Framer (Subaru Impreza WRX STI) – 20.35,3 min.;
17. Marcos Ligato i Ruben Garcia (Subaru Impreza WRX STI) – 25.57,2 min.;
18. Paulo Nobre i Edu Paula (Mini John Cooper Works WRC) – 27.47,7 min.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.