Sebastien Loeb i Daniel Elena (Citroen DS3 WRC) prowadzą po pierwszym etapie Rajdu Nowej Zelandii – siódmej rundy Mistrzostw Świata. Francuzi wyprzedzają kolegów z zespołu – Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen w bliźniaczej DS3 tracą 4. sekundy.
Pojedynek teamów Citroena i Forda rozpoczął się pomyślnie dla francuskiej marki: Petter Solberg i Chris Patterson (Ford Fiesta RS WRC) wyjechali na pierwszą pętle na twardych oponach i przez to stracili ponad półtorej minuty. Z kolei Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila walczyli do momentu, kiedy to wypadli z trasy i zaplatali Forda w druty ogrodzenia. Potrzebne były szczypce do metali, które przyniósł mieszkaniec pobliskiej farmy, ale strata wyniosła ponad cztery minuty…
Miejsce na podium po pierwszym etapie zajmuje Jewgienij Nowikow w Fordzie, ale zapewne niełatwo mu będzie je utrzymać. Petter Solberg jest teoretycznie w najlepszej sytuacji, bowiem poniósł stratę, ale zaoszczędził na miękkich oponach, co może mieć kluczowe znaczenie, jeśli utrzyma się deszczowa pogoda.
Jedyni Polacy w stawce, Maciej Oleksowicz i Andrzej Obrębowski – załoga zespołu Castrol TRW Motointegrator jest zmuszona skorzystać z systemu Rally2. Od początku dnia pogoda była bardzo zmienna. Nad niektórymi odcinkami przechodziła mżawka, by w połowie trasy przejść w ulewę. Z kolei na następnych próbach było słonecznie i bezdeszczowo. Zmienna pogoda spowodowała, że wielu zawodników nie trafiło z oponami, które wybrali na pierwszą pętlę. W tych trudnych warunkach tylko jednej załodze ze stawki SWRC udało się ukończyć wszystkie osiem dzisiejszych oesów. 5 km przed metą czwartego OS Oleksowicz i Obrębowski wypadli z trasy. Niestety uszkodzenia okazały się na tyle poważne, że Polacy nie mogli kontynuować jazdy.
Maciej Oleksowicz: Pierwszy dzień Rajdu Nowej Zelandii przywitał nas pięknymi odcinkami i bardzo zdradziecką pogodą, przez którą na odcinkach było pełno błota. Dla nas ten dzień, a w zasadzie pół dnia, było pełne przygód. Na drugim oesie ześlizgnęliśmy się do rowu i zanim udało nam się wydostać, to straciliśmy przez to aż półtorej minuty. Na szczęście, poza drobnymi zadrapaniami, samochód nie ucierpiał. Trzeci odcinek przejechaliśmy bez przygód, ale na czwartej próbie mieliśmy mniej szczęścia. Wypadliśmy z trasy przy dość dużej prędkości i uderzyliśmy w drewniany płot, który skrzywił nam przedni wahacz i nie było mowy o dalszej jeździe. Co gorsza, po tej przygodzie, samochód wygląda raczej kiepsko, jest mocno poobijany. Płot był z drewnianych pali połączonych drutami, które dosłownie „obrały” samochód z wszystkich plastikowych elementów: zderzaka, spoilerów, a także stłukły przednią szybę. Jesteśmy już na serwisie, gdzie mam nadzieję mechanicy wszystko naprawią i będziemy mogli jutro wystartować.
Jutro na zawodników czeka 629 km jazdy, z czego 143 km po trasach odcinków specjalnych. Dla odmiany jutrzejsze oesy zlokalizowano około 130 km na północ od Auckland. Pierwsza pętla to trzy OS-y, druga liczy cztery próby. Synoptycy zapowiadają na jutro nieco lepszą pogodę, aczkolwiek nadal należy spodziewać się deszczu. Ma padać w nocy i prawdopodobnie popołudniu. Oleksowicz i Obrębowski, podobnie jak pozostałe trzy załogi z stawki SWRC, które nie dotarły do mety dzisiejszego dnia, skorzystają z systemu Rally2 i powrócą jutro do rywalizacji.
Więcej informacji: www.oleksowicz.pl.
WYNIKI PO 1. ETAPIE
1. Sebastien Loeb i Daniel Elena (Citroen DS3 WRC) – 2:07.35,0 godz.;
2. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Citroen DS3 WRC) – strata 4,0 sek.;
3. Jewgienij Nowikow i Denis Giraudet (Ford Fiesta RS WRC) – 1.31,0 min.;
4. Petter Solberg i Chris Patterson (Ford Fiesta RS WRC) – 1.39,3 sek min.;
5. Ott Tanak i Kuldar Sikk (Ford Fiesta RS WRC) – 1.47,0 min.;
6. Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (Citroen DS3 WRC) – 2.18,0 min.;
7. Daniel Sordo i Carlos Del Barrio (Mini John Cooper Works WRC) – 2.34,3 min.;
8. Armindo Araujo i Miguel Ramalho (Mini John Cooper Works WRC) – 4.36,9 min.;
9. Jari-Matti Latvala i Mikka Anttila (Ford Fiesta RS WRC) – 4.56,1 min.;
10. Ken Block i Alex Gelsomino (Ford Fiesta RS WRC) – 6.25,3 min.;
11. Manfred Stohl i Tina-Maria Monego (Ford Fiesta RS WRC) – 6.55,5 min.;
12. Hayden Paddon i John Kennard (Skoda Fabia S2000) – 7.45,0 min.;
13. Richard Mason i Sara Mason (Subaru Impreza WRX STI) – 9.02,0 min.;
14. Jari Ketomaa i Mika Stenberg (Ford Fiesta RS WRC) – 9.03,3 min.;
15. Emma Gilmour i Glenn Macneall (Subaru Impreza WRX STI) – 9.53,0 min.;
16. Matt Jansen i Jason Framer (Subaru Impreza WRX STI) – 13.13,9 min.;
17. Marcos Ligato i Ruben Garcia (Subaru Impreza WRX STI) – 15.24,4 min.;
18. Ramona Karlsson i Miriam Walfridsson (Mitsubishi Lancer Evo X) – 17.04,5 min.;
19. Walerij Gorban i Andrii Nikolajew (Mitsubishi Lancer Evo IX) – 17.42,2 min.;
20. Paulo Nobre i Edu Paula (Mini John Cooper Works WRC) – 18.00,5 min.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.