Sebastien Loeb i Daniel Elena (Citroen DS3 WRC) są coraz bliżsi odniesienia cennego sukcesu w Rajdzie Hiszpanii 2011, który znacznie przybliży ich do kolejnego tytułu Mistrzów Świata. Francuzi po dwóch etapach posiadają 27,6 sekundy przewagi nad załogą Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Ford Fiesta RS WRC). Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen w drugim fabrycznym Fordzie zajmują trzecie miejsce.
Drugi dzień rywalizacji rozpoczął się od ataku liderów: Sebastien Loeb i Daniel Elena wygrali dwa pierwsze odcinku specjalne. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Ford Fiesta RS WRC), którzy dojeżdżali na drugiej pozycji okazali się najlepsi na trzecim OS-ie, zmniejszając stratę do 32,8 sekundy.
Nie najlepiej etap rozpoczęli Sebastien Ogier i Julien Ingrassia (Citroen DS3 WRC), którzy stracili 1.44,4 minuty. Już jednak na ósmej próbie awansowali na piąte miejsce, pomiędzy załogi zespołu Mini.
Postawa Daniela Sordo i Carlosa Del Barrio, czwartych w klasyfikacji oraz Krisa Meeke i Paula Nagle – szóstych w samochodach Mini John Cooper Works nadal budzić musi szacunek obserwatorów. Mads Ostberg, Henning Solberg, Mattherw Wilson w Fordach Fiesta RS WRC czy Jewgienij Nowikow w Citroenie C3 WRC nie mają do dysponujących przecież dość “świeżym” modelem rywali większego “podejścia”…
Zobacz także:
RAJD HISZPANII 2011: SIÓDMY TYTUŁ CITROENA
RAJD HISZPANII 2011: DWA MIEJSCA FORDA NA PODIUM
RAJD HISZPANII 2011: SEBASTIEN LOEB WYGRAŁ (3. ETAP)
RAJD HISZPANII 2011: LATVALA ZAWODZI FORDA (1. ETAP)
RAJD HISZPANII 2011: SZANSA MICHAŁA KOŚCIUSZKI
RAJD HISZPANII 2011: FORD – HIRVONEN WALCZY O TYTUŁ
Walczący o tytuł Mistrzów Świata (przez rozpoczęciem zmagań pierwsza lokata ex aequo w klasyfikacji), Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC) jadą poprawnie, ale są tłem dla załóg walczących o zwycięstwo. Finowie mieli już 1.32,7 minuty straty do Francuzów. Oczywiście taktyka jest taka, aby dojechac do mety na drugim (w przypadku zwycięstwa Loeba), albo trzecim (kolejność: Latvala, Loeb) miejscu. Jest oczywiste,m że jeśli zajdzie potrzeba, to Jari-Matti przepuści Mikko, którego przewaga nad Danim Sordo wynosiła w tym momencie 46,9 sekundy.
Trudno natomiast o zrealizowanie wyznaczonej przez zawodami taktyki: przy takiej przewadze obrońcy tytułu, Latvala raczej nie ma szans na wyprzedzenie Loeba…
Polscy kibice mieli tez powody do radości. Po przejechaniu trzech asfaltowych odcinków specjalnych pierwszej pętli załoga Lotos Dynamic Rally Team zmniejszyła aż o 33 sekundy stratę do prowadzącego w stawce Patrika Flodina. Michała Kościuszko i Macieja Szczepaniaka w Mitsubishi Lancer Evo X od prowadzenia w Rajdzie Katalonii w klasyfikacji PWRC dzieliło zaledwie 2,9 sekundy.
– Na pierwszej dzisiejszej pętli odrobiliśmy ponad 30 sekund, to znacznie więcej niż się spodziewałem, tym bardziej, iż jest to da mnie pierwszy w życiu rajd na asfaltach samochodem Grupy N. Trzymamy dobre tempo, wszystko idzie zgodnie z naszymi założeniami. Jesteśmy na jak najlepszej drodze, aby ukończyć ten dzień na pierwszym miejscu w PWRC – powiedział poedczas serwisu Michał Kościuszko.
Druga pętla to pojedynek Loeb – Latvala. Fin zminiejszył dystans do Francuza, wygrywając dwa odcinki specjalne. Na OS 11 najszybszy był Dani Sordo.
Jutro Loeb bez większego trudu utrzyma 27,6 sekundy przewagi nad Latvalą. Zapewne Jari – Matti osiągnie zresztą metę za Mikko Hirvonenem.
Dani Sordo ma po dwóch etapach 1.12,2 minuty przewagi nad Sebastienem Ogierem – dziś systematycznie przybliżał się do Hirvonena. Zostało do odrobienia jednak dużo – ponad 37 sekund…
W „dziesiątce” znaleźli się także: Kris Meeke i Paul Nagle (Mini John Cooper Works), Mads Ostberg i Jonas Andersson (Ford Fiesta RS WRC), Henning Solberg i Ilka Minor (Ford Fiesta RS WRC), Jewgienij Novikow i Denis Giraudet (Ford Fiesta RS WRC) oraz Mathew Wilson i Scott Martin (Ford Fiesta RS WRC). Mówiąc krótko: kolejność na tych pozycjach jest taka sama jak wczoraj.
Podczas drugiej pętli etapu bardzo przyspieszyli Patrick Flodin i Goran Bergsten, którzy nadal liderują w PWRC. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak tracą do nich obecnie 11 sekund. Rożnica jest możliwa do odrobienia – dziś Polacy w sumie nadrobili znacznie więcej, choć zapewne nie będzie łatwo. Zapowiada się interesujący pojedynek.
Michał Kościuszko: To był dla nas bardzo udany dzień. Zmniejszyliśmy różnicę dzielącą nas do Patrika Flodina do 11 sekund i zajęliśmy 2. miejsce w stawce. Bardzo dobrze pojechaliśmy pierwszą sobotnią pętlę, na której zmniejszyliśmy różnicę z pierwszego dnia o 33 sekundy. Niestety w drugiej pętli przejazd najdłuższego prawie 46 kilometrowego odcinka pojechaliśmy za wolno. Dopiero w połowie oesu dostałem międzyczasy, ale było już za późno, aby dogonić Flodina pomimo, że przyśpieszyliśmy. Na ostatnim dzisiejszym odcinku mieliśmy dużo szczęścia. Na hamowaniu do bardzo szybkiego zakrętu straciłem hamulce, nie byłem pewien, czy uda się nam zmieścić w zakręt i utrzymać na drodze. Ręczny hamulec również nie reagował, więc kolejne trzy kilometry do mety jechaliśmy już bardzo ostrożnie. Gdyby przydarzyło się nam to wcześniej to na pewno nie ukończylibyśmy dzisiejszego dnia. W tej chwili mamy długi serwis i jestem przekonany, że mechanicy wykonają świetną pracę i odbudują samochód na niedzielne odcinki. W wynikach wszystko jest jeszcze możliwe. Jutro przed nami kolejnych 100 kilometrów oesowych. Od samego początku zamierzamy zaatakować i spróbować wygrać Rajd Katalonii w PWRC.
W SWRC nadal przewodzą Nasser Al-Attiyah i Giovanni Bernacchini (Ford Fiesta S2000). Juho Hannninen i Mikko Markkula (Skoda Fabia S2000) zajmują wciąż drugie miejsce, które gwarantuje im tytuł Mistrzów Świata. Trzecia pozycja należy do Martina Prokopa i Jana Tomanka (Ford Fiesta S2000).
W klasie 6 nadal liderami są Mariusz Woźniczko i Daniel Leśniak (Ford Fiesta), a drugą lokatę zajmują Rafał Stalmach i Michał Kazmierczak (także Ford Fiesta).
W ostatnim dniu Rajdu Katalonii na zawodników czeka 6 asfaltowych odcinków specjalnych o łącznej długości 102,62 kilometrów OS-owych. Są to: OS 13: Santa Marina 1 (26.51 km); OS 14: La Mussara 1 (20.48 km); OS 15: Coll de la Teixeta 1 (4.32 km); OS 16: Santa Marina 2 (26.51 km); OS 17: La Mussara 2 (20.48 km); OS 18: Coll de la Teixeta 2 (4.32 km).
WYNIKI
1. Sebastien Loeb i Daniel Elena (Citroen DS3 WRC) – 3:06:01.30
2. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Ford Fiesta RS WRC) – strata 27,6 sek.;
3. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC) – 1.51,8 min.;
4. Daniel Sordo i Carlos Del Barrio (Mini John Cooper Works) – 2.29,2 min.;
5. Sebastien Ogier i Julien Ingrassia (Citroen DS3 WRC) – 3.41,4 min.;
6. Kris Meeke i Paul Nagle (Mini John Cooper Works) – 4.11,9 min.;
7. Mads Ostberg i Jonas Andersson SE (Ford Fiesta RS WRC) – 4.49,1 min.;
8. Henning Solberg i Ilka Minor (Ford Fiesta RS WRC) – 6.42,0 min.;
9. Jewgienij Nowikow i Denis Giraudet (Citroen DS3 WRC) – 7.19,8 min.;
10. Mathew Wilson i Scott Martin (Ford Fiesta RS WRC) – 8.48,8 min.;
11. Dennis Kuipers i Frederic Miclotte (Ford Fiesta RS WRC) – 9.14,7 min.;
12. Nasser Al-Attiyah i Giovanni Bernacchini (Ford Fiesta S2000) – 10.12,6 min.;
13. Juho Hannninen i Mikko Markkula (Skoda Fabia S2000) – 10.13,0 min.;
14. Martin Prokop i Jan Tomanek (Ford Fiesta S2000) – 10.59,3 min.;
15. Armindo Araujo i Miguel Ramalho (Mini John Cooper Works) – 11.01,2 min.;
16. Khalid Al Qassimi i Michael Orr (Ford Fiesta RS WRC) – 11.08,7 min.;
17. Yeray Lemes i Rogelio Penate (Skoda Fabia S2000) – 11.37,5 min.;
18. Craig Breen i Gareth Roberts (Ford Fiesta S2000) – 12.48,7 min.;
19. Federico Villagra i Diego Curletto (Ford Fiesta RS WRC) – 14.00,4 min.;
20. Hermann Gassner jr i Katharina Wuestenhagen (Skoda Fabia S2000) – 14.48,9 min.;
21. Peter Van Merksteijn i Erwin Mombaerts (Citroen DS3 WRC) – 15.27,2 min.;
22. Christian Riedemann i Michael Wenzel (Skoda Fabia S2000) – 15.52,9 min.;
23. Aaron Burkart i Andre Kachel (Ford Fiesta S2000) – 16.17.70
24. Patrick Flodin i Goran Bergsten (Subaru Impreza) – 18.16,7 min.;
25. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (Mitsubishi Lancer Evo X) – 18.27,7 min.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.