Podczas konferencji prasowej, która nieprzypadkowo odbyła się w nowym salonie Mitsubishi Auto GT w Warszawie zaprezentowano nowy model Mitsubishi Pajero po faceliftingu oraz limitowane wersje modeli Pajero i L200 o nazwie DAKAR. Spotkanie z udziałem Adama Małysza i pozostałych członków RMF Caroline Team było też okazją do ogłoszenia współpracy zespołu z polskim oddziałem Mitsubishi i przekazania najświeższych informacji na temat przygotowań zawodników i ich samochodów do zbliżającego się Rajdu Dakar 2012.
Rajd Dakar uchodzi za najtrudniejszą dla człowieka i samochodu próbę sportową. W ponad 30-letniej historii tego rajdu-maratonu, najbardziej utytułowanym samochodem jest Mitsubishi Pajero, mające na swoim koncie dwanaście zwycięstw (w tym notowane przez siedem lat z rzędu). Aż w pięciu edycjach Dakaru wszystkie miejsca na podium przypadły zawodnikom zasiadającym za kierownicą Pajero.
Dwie polskie załogi zespołu RMF Caroline w składzie Adam Małysz i Rafał Marton oraz Albert Gryszczuk i Michał Krawczyk, które wystartują w najbliższej edycji Dakaru zasiądą także za kierownicami rajdowych Mitsubishi Pajero.
– Sportowe dziedzictwo firmy Mitsubishi zobowiązuje, stąd nasza decyzja o wsparciu zespołu, w skład którego weszli wytrawni zdobywcy pustyni: Albert Gryszczuk i Michał Krawczyk, ale także najsłynniejszy polski skoczek narciarski Adam Małysz z doświadczonym w terenie Rafałem Martonem – powiedział witając gości Arkadiusz Tomala, dyrektor zarządzający polskiego oddziału Mitsubishi Motors. Najwyraźniej narty i rajd Dakar ze swoją dynamiką i ekstremalnymi sytuacjami mają ze sobą coś wspólnego – w 2006 roku startując ósmy raz w Dakarze zwyciężył za kierownicą Pajero mistrz świata w biegu zjazdowym – francuski narciarz Luc Alphand. Trzymamy kciuki za cały zespół i życzymy bezpiecznego dotarcia na metę!
Przygotowania do Rajdu Dakar 2012
Zespół RMF Caroline Team wystartuje w najbliższym rajdzie Dakar dwoma samochodami Mitsubishi Pajero w klasyfikacji T1. Samochody, które wielokrotnie już kończyły i zdobywały wysokie miejsca w tym najtrudniejszym radzie offroadowym, najlepiej spełniają wymagania zespołu.
– Zdecydowaliśmy się na zmianę samochodów i pojechanie Dakaru w Mitsubishi ze względu na znacznie lepsze przygotowanie aut do tak trudnych warunków. Auta, którymi pojedziemy zostały przygotowane w klasie T1 i potrafią znieść znacznie więcej niż samochody T2 – powiedział Albert Gryszczuk, jeden z kierowców i szef zespołu RMF Caroline Team. Będziemy mieli dodatkowo na trasie wsparcie Mirka Zapletala, który przygotowywał jedno z tych aut i zna je jak własną kieszeń. Dzięki temu nie obawiam się problemów z przygotowaniem i utrzymaniem samochodów podczas rajdu.
– Sporo jeździłem w klasie T2 i przesiadka do T1 była jak zmiana klasy w samolocie. Inne wybieranie nierówności, większa odporność na wyrwy, kamienie i niespodzianki na trasie rekompensuje wszystko inne – powiedział Adam Małysz, kierowca RMF Caroline Team. Co prawda komfort podróżowania nie istnieje, ale świadomość, że jedzie się jednym z najsprawniejszych aut na trasie znacznie poprawia samopoczucie.
– Jak auta sprawdziły się na trasie będziemy w stanie opowiedzieć na mecie rajdu, ale znając konstrukcje przygotowane przez Mirka Zapletala wierzę, że auto wytrzyma nawet największe katusze. No i świadomość, że „twórca” tego auta jest z nami na trasie i może nam pomóc, znacznie poprawia komfort użytkowania – dodał Rafał Marton, pilot Adama Małysza.
FACELIFT: MITSUBISHI PAJERO 2012 I WERSJA DAKAR
Debiutująca właśnie wersja Mitsubishi Pajero DAKAR jest zbudowana na wchodzącym właśnie na rynek modelu roku 2012. Nowa odsłona jest odpowiedzią na rosnące zainteresowanie klientów tym modelem, zarówno w Polsce, jak i Europie – warto podkreślić, że Pajero notuje w Polsce wzrost sprzedaży: do końca września wolumen sprzedaży wzrósł o ponad 25 procent.
Nazwa limitowanej serii nawiązuje do wieloletnich sukcesów rajdowych tego modelu. Seryjne Pajero miało szansę potwierdzić swoje świetne własności terenowe podczas niedawno zakończonego rajdu Morocco Challenge.
– Nie wiedziałem, że seryjne Mitsubishi potrafi takie rzeczy. Auto w powietrzu a pod nimi kamienie i kurz. Fantastycznie, choć wiem, że się trochę przestraszyli tego skoku – powiedział Adam Małysz, komentując jazdę swojej żony za kierownicą Pajero w jednym z etapów rajdu.
Silnik – EURO5 i napęd 4×4
Model ten otrzymał turbodoładowaną, 200-konną jednostkę napędową o pojemności 3,2 litra, spełniającą normy EURO5 z zamkniętym filtrem cząstek stałych DPF w standardzie, co – dzięki niższej emisji CO2 – czyni ten model bardziej przyjaznym środowisku. Dzięki zmodernizowanej jednostce napędowej, Pajero oferuje dobre osiągi w tej klasie aut, połączone z imponująco niskim spalaniem i emisją dwutlenku węgla. Silnik współpracuje z 5-biegową automatyczną przekładnią z systemem napędu na 4 koła Super Select 4WD z możliwością blokady tylnego mechanizmu różnicowego.
Facelift nadwozia
Nowe Pajero 2012 zostało odmłodzone a dzięki temu nadwozie auta nabrało bardziej sportowego charakteru. Pajero 2012 otrzymało nową, zdobioną chromem osłonę chłodnicy, nowy zderzak przedni w kolorze nadwozia, przednią osłonę miski olejowej w kolorze czarnym, czarne relingi dachowe (w miejsce srebrnych) oraz nowe, dwunastoramienne, 18-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich.
Oświeżone wnętrze
Wewnątrz pojazdu wprowadzono modyfikacje stylistyczne, takie, jak wyświetlacz tylnej kamery parkowania, który teraz wbudowany będzie w samościemniające się wsteczne lusterko elektrochromatyczne, nowe rodzaje materiałowej i skórzanej tapicerki, nowy kolor podświetlenia panelu instrumentów i nowe przełączniki otwierania szyb w matowo-srebrnym kolorze.
Bezpieczeństwo
Mitsubishi Pajero oferuje najwyższy poziom bezpieczeństwa. Odpowiadają za nie przednie, boczne i kurtynowe poduszki bezpieczeństwa, systemy aktywnej stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji a także ABS i EBD. W Pajero 2012 wprowadzono nowy system brake-override – w momencie niezamierzonego naciśnięcia pedału przyspieszenia razem z pedałem hamulca, system ten za pośrednictwem modułu sterującego ECU zmniejsza moc silnika w celu łatwiejszego zatrzymania pojazdu.
Wersja DAKAR
Mitsubishi Pajero 2012 DAKAR bazuje na wersji Intense AT. Limitowana seria ze znaczkiem DAKAR otrzymała najwyższej jakości tapicerkę z Alcantarą i wyszywanym emblematem DAKAR, idealnie współgrającą z kolorem nadwozia. Z Alcantary wykonano także kokpit i boczki drzwi pojazdu Serię DAKAR wyposażono dodatkowo w multimedialną stację Alpine INE-S900R z nawigacją w języku polskim, dotykowym ekranem o przekątnej 6,2 cala, odtwarzaczem płyt CD/DVD, wbudowanym modułem Bluetooth, możliwością podłączenia i kontroli iPod oraz iPhone, portem USB i minijackiem na przednim panelu. W zestawie otrzymamy też 8 głośników DLS (po 4 nisko i wysokotonowe oraz wzmacniacz Alpine KTP-445 (do głośników maks. 4x100W).
Na liście wyposażenia limitowanej serii Pajero DAKAR znalazły się także ksenonowe reflektory, system nagłośnienia renomowanej firmy DLS oraz kamera cofania, zintegrowana ze stacją multimedialną z kolorowym wyświetlaczem i 127-stopniowym kątem widzenia.
Cena
Mitsubishi Pajero DAKAR w tak bogato wyposażonej wersji kosztuje 209 990 złotych, a dopłata za lakier metalizowany wynosi 4000 złotych.
MITSUBISHI L200 DAKAR
Mitsubishi L200 serii DAKAR bazuje na wersji Intense Plus Double Cab High Power z turbodoładowanym silnikiem o mocy 178 KM i pojemności 2,5 litra i pięciobiegową, manualną skrzynią biegów z reduktorem Super Select.
Limitowaną serię DAKAR dodatkowo wyposażono w chromowany sportowy przedni grill, dodatkowe wzmocnienia przednie, osłonę tylnych lamp i tylne czujniki parkowania. Znaczki z emblematem DAKAR umieszczono na tylnej klapie i z boku pojazdu oraz wyhaftowano na na welurowych dywanikach.
Cena L200 DAKAR jest niezwykle korzystna – samochód w tej wersji kosztuje tyle samo, co w opcji Intense Plus High Power, czyli 94 300 złotych netto. Dopłata za lakier metalizowany to 3250 złotych brutto. Przy zakupie tego samochodu przedsiębiorcy mogą odliczyć 23 proc. podatek VAT.
SERWISOWE L200
Jednym z samochodów serwisowych w rajdzie Dakar 2012 będzie Mitsubishi L200. Ten samochód, który posłuży jako wsparcie techniczne zespołu RMF Caroline to wersja Intense Plus Double Cab High Power z turbodoładowanym silnikiem o mocy 178 KM i pojemności 2,5 litra w kolorze srebrnym z 5-biegową manualną skrzynią biegów i napędem 4×4 typu Super Select.
Samochód serwisowy poddano pewnym modyfikacjom: wymieniono zawieszenie na Oldman Emu a komplet opon zmieniono na Gooodyear 265/60/18. Skrzynia ładunkowa otrzymała zabudowę soft top przystosowaną do przewozu zapasowych opon.
SPECYFIKACJA TECHNICZNA MITSUBISHI PAJERO
* Klasa: FIA T1;
* Silnik: 3.2 DID
– model: Pajero V60;
– pojemność skokowa: 3200 cm3;
– układ i liczba cylindrów: 4 rzędowy;
– moc maksymalna: 220 KM;
– maksymalny moment obrotowy: 560 Nm przy 2000 obr./min;
– ręczna skrzynia biegów: 6 biegowa sekwencyjna.
* Skrzynia rozdzielcza: std.
* Mosty napędowe
– przedni: std ralliart modification;
– tylny: std ralliart modification;
– blokada mechanizmu różnicowego: std.
* Koła jezdne
– obręcze kół rozmiar: 16 cali;
– ogumienie rozmiar: 235/70R16.
* Zawieszenie przód i tył: 8 x Reiger.
* Układ hamulcowy: Alcon 320 mm.
* Masy, wymiary, objętości
– masa własna: 1975 kg;
– długość: 4260 mm;
– rozstaw: 1845 mm;
– pojemność zbiornika paliwa: 350 l.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.