PEUGEOT: RE-GENERACJA – MODEL 208 JUŻ W 2012 ROKU

Wiosną 2012 roku Peugeot zaprezentuje nowy model segmentu B. Samochód będzie dostępny w dwóch wersjach nadwozia: 5-drzwiowej oraz 3-drzwiowej. Stworzenie pojazdu, który byłby atrakcyjny dla szerokiej rzeszy klientów o różnych oczekiwaniach wymaga dziś czegoś więcej niż jedynie odświeżenia koncepcji. Z tego powodu projekt „A9” od samego początku zakładał najbardziej gruntowne zrewidowanie oczekiwań dotyczących produkowanych pojazdów, na jakie kiedykolwiek zdecydowała się marka Peugeot.

W ten sposób miał powstać samochód, który symbolizowałby początek nowej generacji.

Firma Peugeot postanowiła wyznaczyć sobie nowe cele, przekształcając oraz „re-generując” zasady, na jakich zbudowany był sukces takich legendarnych modeli jak: 205, 206 i 207, aby stworzyć: Peugeot 208.

Stanowi on ucieleśnienie zwrotności oraz efektywności.

KONSTRUKCJA

Odpowiednie rozwiązania techniczne czynią go lekkim (w najlżejszej wersji waży jedynie 975 kg, a średnio – 110 kg mniej w porównaniu z 207, a maksymalna różnica pomiędzy tymi dwoma modelami może wynieść aż 173 kg!), aerodynamicznym (współczynnik Cx ma wartość 0,29, a SCx – 0,61) oraz wyjątkowo kompaktowym (w porównaniu z 207 jest o 7 cm krótszy i o 1 cm niższy).

Mimo to uzyskano wyraźnie większą przestrzeń pasażerską, co umożliwiło wygospodarowanie dodatkowego miejsca dla pasażerów podróżujących z tyłu (+5 cm przestrzeni między przednimi i tylnymi siedzeniami), oraz zwiększoną pojemność bagażnika (dodatkowe 15 dm3 objętości). Świadczy to o uzyskaniu zoptymalizowanej konstrukcji pojazdu.

 

 

STYLISTYKA

Model 208 stanowi odzwierciedlenie nowych kodów stylistycznych marki Peugeot. Osłona chłodnicy sprawiająca wrażenie unoszącej się w powietrzu, charakterystyczne przednie światła oraz tylne lampy w kształcie bumerangu – każdy z detali został zaprojektowany tak, aby uzyskać idealne proporcje nadwozia, któremu nadano opływowy kształt, obejmujący również linię dachu. Atletycznie wyprofilowana sylwetka – przejrzysta, a zarazem wyrafinowana – kieruje markę Peugeot w stronę odnowionej, atrakcyjnej nowoczesności, sugerującej zmysłowość i energię, płynność i figlarność.

Dwie oferowane wersje nadwozia różnią się od siebie stylistycznie – w odmianie 3-drzwiowej tylny bok nawiązuje do linii jednego ze starszych braci.

WNĘTRZE

Wnętrze Peugeot 208, podobnie jak stylistyka jego nadwozia, to zapowiedź kolejnych innowacji. Jego konstrukcja oznacza zerwanie z dotychczasowymi rozwiązaniami. To prawdziwy przełom, nieograniczony kwestiami technicznymi oraz kulturowymi. Wszystkie wskaźniki oraz przełączniki zostały zaprojektowane na nowo, aby ich obsługa była intuicyjna, a rozkład przejrzysty. Umieszczono je wokół niewielkiej kierownicy, na desce rozdzielczej typu „head-up” oraz na dużym ekranie dotykowym.

Ich rozmieszczenie w zasięgu kierowcy oraz pasażera przyczynia się do zwiększenia bezpieczeństwa oraz funkcjonalności, potęgując jednocześnie poczucie jakości oraz przejrzystości i poprawiając wrażenia z jazdy.

– Decyzja o całkowitej zmianie koncepcji wskaźników oraz przełączników w modelu 208 była wysoce ryzykowna. Wszyscy wykazaliśmy się wyjątkową śmiałością przy wprowadzaniu tej koncepcji w życie – mówi Jérôme Micheron, Szef Projektu 208.

– Koncepcja niewielkiej kierownicy oraz deski rozdzielczej typu „head-up” ma ogromny potencjał. Kiedy testowaliśmy pierwsze prototypy, wszyscy byli pod dużym wrażeniem. Takie rozwiązanie jest naturalne, łatwe, przejrzyste… – dodaje Marion David, Szef Projektu 208 ds. Produktu.

 

 

EKOLOGIA

Emisji CO2 została ograniczona o 34 g/km w stosunku do modelu 207. Technologia jednostek napędowych najnowszej generacji oraz użycie mikrohybrydowej technologii e-HDi w niemal wszystkich wersjach przyczyniają się do poprawy właściwości aerodynamicznych pojazdu oraz do zmniejszenia jego wagi.

Pięć silników Diesla, z których cztery wyposażone są w system Stop&Start najnowszej generacji (e-HDi) zapewniają emisję CO2 w przedziale od 87 g/km do 99 g/km oraz niskie zużycie paliwa – średnio 3,4 l/100 km.

Peugeot 208 to także nowa gama 3-cylidrowych silników benzynowych, 1,0 l oraz 1,2 l VTi, o wyjątkowo niskim zużyciu paliwa wynoszącym 4,3 l/100 km oraz emisji CO2 od 99 g/km.

To jednak nie wszystko. 25 proc. masy wszystkich polimerów użytych do konstrukcji samochodu stanowią „zielone materiały” (pochodzenia naturalnego lub z recyklingu), dzięki czemu Peugeot 208 wkracza w nową erę eko-designu. Po raz pierwszy na świecie tylny zderzak oraz wentylator wykonane zostały z użyciem tylko i wyłącznie „zielonych materiałów”. Sam tylko zderzak produkowany w ten sposób pozwoli zaoszczędzić aż 1600 ton paliwa rocznie.