PEUGEOT: CZAS NA HYBRYDY 3008 i 508 (CENY)

Na Kaszubach odbyła się prezentacja najnowszych modeli firmy Peugeot: 3008 HYbrid4 oraz 508 RXH. Trafią one do salonów sprzedaży w Polsce już w najbliższym czasie. Ceny modeli z napędem hybrydowym są nieznacznie wyższe od konwencjonalnych samochodów 3008 i 508.

I tak 3008 HYbrid4 z silnikiem 2,0 HDi 153 KM i elektrycznym o mocy 37 KM kosztuje od 139 900 złotych, natomiast 508 RXH z podobnym silnikiem – od 159 900 złotych. Klienci indywidualni mogą liczyć na rabat! Wynosi on 3000 zł w przypadku crossovera oraz 7380 zł w przypadku limuzyny. Pojazdy objęte są dwuletnia gwarancją, na zespół hybrydowy wynosi ona 5 lat.

Zaczęliśmy od cen, bo to bardzo interesuje zarówno klientów indywidualnych, jak i flotowych.

Guillaume de Bienassis (Dyrektor Marketingu Peugeot Polska): Należy przypomnieć, że Peugeot jest pierwsza marką, która wprowadziła technologię hybrydową z silnikiem diesla. Obecny od 2009 roku na rynku model 3008 odniósł sukces. Sprzedaż na świecie wyniosła do końca grudnia ub. roku 323 600 sztuk. Aż w 80 procentach klienci w 80 krajach nabyli pojazdy z silnikiem diesla. Cel sprzedaży wersji hybrydowych wynosi 10 procent całości – a więc około 15 tysięcy sztuk rocznie. Produkowany od marca 3008 HYbrid4 trafi do salonów w Polsce w czerwcu. Jeśli chodzi o 508 to dotychczas sprzedanych zostało 127 800 sztuk, w tym 87 procent z silnikami diesla. Celem jest znalezienie 10 tysięcznych chętnych kupna rocznie wersji hybrydowej. W Polsce dostępny będzie od czerwca model 508 RXH, natomiast nie trafi do salonów model 508 Hybrid4.

 

 

Tomasz Mucha (Dyrektor Działu Szkoleń): Technologia Hybrid4 jest modularna – może być stosowana w różnych modelach oraz silnikach, zarówno diesla jak i benzynowych. Silnik spalinowy służy do jazdy w trasie, elektryczny doskonale spisuje się w mieście. Strategia HYbrid4 składa się trybu Auto, trybu ECO Jazda, odzyskiwania energii, optymalnego doboru napędu, a rezultatem jest oszczędność paliwa. System Auto sam decyduje, który silnik powinien w danym monecie pracować. Kierowca sam decyduje czy chce jechać w trybie Auto, czy też innych: ZEV – elektrycznym, 4 WD – ze stałym napędem na obie osie lub Sport – dynamicznym. Zamiast obrotomierza samochód HYbrid4 posiada wskaźnik wykorzystania mocy, kolejne informacje wyświetlane są na ekranie nawigacji. 3008 Hybrid4 przeszedł pewne zmiany stylistyczne. Model posiada napęd 4×4,a pojazd o łącznej mocy 200 KM spala średnio około 3,8 litra na 100 km. Z kolei 508 RXH posiada zwiększony prześwit i większy rozstaw osi. Tu średnie spalanie przy silniku o mocy 200 KM wynosi 4,1 litra na 100 km. Reasumując – pojazdy z nowym napędem to dynamika połączona z ekologią i zmniejszonym zużyciem paliwa!

Grzegorz Sokalski
(Dyrektor Sprzedaży do Firm): Planowana sprzedaż w Polsce wynosi 100 samochodów 3008 HYbrid4 oraz 100 samochodów 508 RXH. Przyglądając się cenom należy wziąć pod uwagę bogate wyposażenie modeli. Oczywiście firmy mogą liczyć na rożnego rodzaju preferencje.

 

 

Przedstawiciel redakcji NewsAuto.pl miał okazję przejechania się obydwoma nowymi modelami. Wrażenia zaprezentujemy wkrótce. Pokrótce mówiąc – można było odnieść wrażenie, że podróżuje się różnymi autami, w zależności od włączonego trybu. Napęd elektryczny jest bezgłośny i wystraszył kilka osób na ulicach Wejherowa. Tryb Sport to pełna dynamika, z kolei napęd 4 WD przydał się podczas jazdy po szutrowej nawierzchni. Hybryda wymagała stworzenia nowoczesnej skrzyni automatycznej.

PEUGEOT 3008 HYbrid4

Wprowadzając na rynek pierwszą hybrydę silnika elektrycznego z silnikiem wysokoprężnym – model 3008 HYbrid4 – Peugeot kreuje nowy typ pojazdu pod względem ochrony środowiska i radości z jazdy.

Nazwa HYbrid4 oznacza połączenie silnika wysokoprężnego (2.0 HDi FAP 120 kW / 163 KM) z silnikiem elektrycznym o mocy maksymalnej 27 kW (37 KM). Wybór silnika Diesla został podyktowany jego niskim zapotrzebowaniem na paliwo, zmniejszoną emisją dwutlenku węgla oraz cichą i wydajną technologią Stop & Start najnowszej generacji.

 

 

W przypadku modelu 3008, przyjazne środowisku połączenie silnika Diesla z silnikiem elektrycznym umożliwia również:
– zastosowanie napędu na cztery koła,
– wypracowanie mocy maksymalnej o wartości 200 KM,
– udostępnienie trybu zerowej emisji ZEV (ang. Zero Emission Vehicle),
– ograniczenie spalania do 3,8 litra/100 km,
– emisję CO2 na poziomie 99 g/km.

Wbrew powszechnie panującym przekonaniom wykorzystanie technologii hybrydowej pozwala również na swobodę jazdy i przynosi szereg dodatkowych korzyści:
– świetne osiągi w połączeniu ze znakomitym prowadzeniem,
– prostotę użytkowania oraz możliwość wyboru spośród czterech różnych trybów jazdy: ZEV, 4WD, Sport lub Auto,
– cichą pracę – możliwość jazdy w trybie elektrycznym,
– bezpieczeństwo wynikające z właściwości napędu na wszystkie koła,
– dbałość o środowisko – poziom emisji CO2 już od 99 g/km.

3008 HYbrid4 skierowany jest do wymagających klientów, lubiących nowoczesne rozwiązania technologiczne i poszukujących oryginalnego samochodu. Główną zaletą modelu 3008 HYbrid4 jest fakt, iż łączy on w sobie cechy pojazdów różnych segmentów i typów:
– architektura nadwozia – połączenie SUV-a, MPV i hatchbacka,
– stylistyka łącząca moc oraz bezpieczeństwo, siłę oraz elegancję,
– wnętrze pełne technologicznych nowinek – połączenie klimatu odpowiedniego dla nowoczesnego, ekskluzywnego coupé z praktyczną i ergonomiczną konstrukcją modułową,
– dynamika i osiągi – wysoki, jednobryłowy pojazd oferuje dobre właściwości jezdne i jakość prowadzenia.

Niskie zużycie paliwa znacząco wpływa na całkowite koszty eksploatacji (TCO). Co istotne, zmniejszona emisja dwutlenku węgla pomogła zmniejszyć podatek nakładany na samochody firmowe.

Model 3008 HYbrid4 produkowany będzie we Francji (w Sochaux i Miluzie, gdzie wytwarzana będzie tylna oś pojazdu).

PEUGEOT 508 RXH

Model stanowi odzwierciedlenie dążenia marki do zajęcia miejsca w wyższym segmencie rynku.

Kształt oraz specyficzna linia nadwozia pozycjonują pojazd w kategorii komfortowych samochodów typu „all road”. Wyrafinowany, podwyższony i poszerzony w stosunku do 508 SW, 508 RXH wyróżnia się między innymi pionowymi światłami LED widocznymi zarówno w dzień, jak i w nocy, sprawiającymi wrażenie pazurów lwa, rozmieszczonymi po obu stronach kraty wlotu powietrza.

 

 

W celu podkreślenia ekskluzywnego charakteru 508 RXH, jego wnętrze zostało wykończone materiałami najwyższej klasy, ozdobione eleganckimi kolorami, w tym tapicerką zaprojektowaną specjalnie dla tego modelu.

Poziom wykończenia i wyposażenia wyraża charakter samochodu oraz jego zaawansowanie technologiczne. Bogato wyposażony w standardzie (m.in. w system otwierania i rozruchu bez kluczyka, elektrycznie sterowane przednie siedzenia, wyświetlacz typu Head-Up, felgi 18-calowe, szklany, panoramiczny dach, przyciemniane boczne szyby wielowarstwowe o zwiększonej izolacji akustycznej czy najnowszej generacji system audio i nawigacji WIP Nav Plus) zapewnia najwyższy komfort w swym eleganckim wnętrzu.

508 RXH oferowany z jednostką napędową 2,0 l HDi FAP HYbrid4 jest synonimem wolności i przyjemności prowadzenia na wszystkich nawierzchniach. Dzięki maksymalnej mocy 147 kW (200 KM), napędowi na 4 koła oraz maksymalnemu momentowi obrotowemu wynoszącemu 450 Nm, 508 RXH jest zdolny stawić czoła wszelkim wyzwaniom w każdych warunkach użytkowania. Jednocześnie auto otwiera nowe możliwości dla pojazdów w tym segmencie poprzez opcję korzystania z trybu zerowej emisji ZEV (w 100 proc. elektrycznego), idealnego w warunkach miejskich. Rozwiązanie to pozwala ograniczyć zużycie paliwa do poziomu poniżej 4,1 l/100 km w cyklu mieszanym oraz emisję CO2 do wartości mniejszej niż 107 g/km.