PARYŻ 2012: SŁONECZNY CITROEN DS3 CABRIO

Tuż przed otwarciem Salonu Samochodowego w Paryżu Citroen zapisuje kolejne karty historii linii DS, odsłaniając nową sylwetkę – model DS3 Cabrio. Inteligentna koncepcja pozwala cieszyć się każdym promieniem słońca w każdej chwili.

Citroen DS3 obecny na rynku zaledwie od dwóch lat odniósł ogromny sukces handlowy z wynikiem blisko 180 000 sprzedanych egzemplarzy. Oferując możliwość daleko idącej personalizacji oraz różnych wersji, w tymi Racing, Ultra Prestige i Just Mat, DS3 jest potwierdzeniem popularności linii DS, która osiągnęła sprzedaż przekraczającą 250 000 samochodów.

Model DS3 Cabrio to DS3 ze wszystkimi jego atutami: wyrazistą stylistyką, dopracowaniem w najdrobniejszych szczegółach i przyjemnością jazdy. Szeroki wachlarz personalizacji powiększa się o składany płócienny dach dostępny w trzech wersjach kolorystycznych: czarnej Noir, niebieskiej Bleu Infini oraz z monogramem DS. Wersja Cabrio wyróżnia się elegancją, która znajduje wyraz w innowacyjnym układzie tylnych świateł z efektem 3D oraz w oryginalnym kształcie tylnej klapy.

Citroen DS3 Cabrio, produkowany w zakładach w Poissy, zostanie wprowadzony do sprzedaży na początku 2013 roku. Od momentu premiery rynkowej będzie dostępny w wersji silnikowej emitującej poniżej 99g/km.

 

 

CITROËN DS3: unikalny styl

Citroena DS3 Cabrio wyróżnia osobowość hot hatcha. Zwarte proporcje (wymiary: długość 3,95 m, szerokość 1,71 m, wysokość 1,46 m) nadają mu zwinnego i dynamicznego charakteru. W modelu zostały zachowane wszystkie wyróżniające elementy stylistyczne: dwukolorowe nadwozie, środkowy słupek w kształcie płetwy rekina oraz pionowe światła dzienne LED, nadające wyraz przodowi samochodu. Koncepcja kabrioletu DS3 umiejętnie wykorzystuje te atuty: płótno dachu jest kolejną formą personalizacji w nowych kolorach i motywach. Kolejną nowością są światła tylne LED z efektem 3D oraz chromowany uchwyt podkreślający elegancję klapy bagażnika.

Efekt dachu zawieszonego w powietrzu charakterystycznego dla DS3 został zachowany dzięki powtórzeniu koloru płótna dachowego w górnej części nadwozia. Listwa dekoracyjna deski rozdzielczej, obudowa wywietrzników i gałka dźwigni zmiany biegów są również kolorystycznie dobrane do odcieni nadwozia i dachu. Paleta elementów dekoracyjnych obejmuje sześć kolorów: szare Gris i Gris Moondust, czarny Noir Brillant, biały Blanc, Carbotech oraz niebieski Bleu Infini.

Dopracowany w każdym detalu

Skomponowane z subtelnych, niebieskich i fioletowych odcieni płótno Bleu Infini emanuje elegancją. Efekt wizualny tkaniny został uzyskany dzięki połączeniu 3 nitek w różnym kolorze, z których jedna jest błyszcząca. Każda nitka inaczej reaguje na zmiany oświetlenia, dodatkowo podkreślając charakter Citroena.

Wzorem luksusowych domów mody, druga z propozycji dachów DS3 Cabrio jest ozdobiona monogramem DS. Żakardowa tkanina, której delikatny motyw powstał przez kontrastowe zestawienie dwóch odcieni szarości, harmonijnie współgra z odcieniem dekorów wewnętrznych w kolorze Gris Moondust.

 

 

Zewnętrzny styl znajduje kontynuację we wnętrzu. Każdy szczegół przyczynia się do tego efektu:
– konsola sufitowa z przyciskiem otwierania dachu oraz białym oświetleniem kabinowym LED;
– wyświetlacze zestawu zegarów i automatycznej klimatyzacji również w kolorze białym;
– unikalna tapicerka skórzana Bleu Granit oraz materiałowa Akinen, dostępna w tonacji ciemnej, brązowej
Brun Chic i niebieskiej Bleu Infini.

Światła tylne 3D LED

Citroen DS3 Cabrio posiada trójwymiarowe lampy LED z tyłu. Ich kształt nawiązuje do rysunku świateł tylnych prototypów Revolte i Survolt.

Środkowa część lampy zbudowana jest z opalizującej prowadnicy 31 LED-ów oraz zestawu luster i odbłyśników, które dają wielowymiarowy obraz światła. Górna prowadnica złożona z 15 diod LED pełni funkcję światła stopu i oświetlenia pozycyjnego. Chromowany motyw DS umieszczony na czarnej oprawie lampy 3D świadczy o dopracowaniu w najdrobniejszym szczególe.

Układ jezdny

W porównaniu z większością kabrioletów, które wykazują nadwyżkę ciężaru rzędu stu kilogramów w stosunku do ich odpowiedników w tradycyjnej wersji nadwozia, DS3 Cabrio może się poszczycić optymalną wagą która nie ogranicza zwinności i dynamicznego zachowania na drodze godnych pierwowzoru (ciężar zwiększony tylko o 25 kg w stosunku do hatchbacka).

Inżynierom Citroen udało się uzyskać sztywność konstrukcji porównywalną z wersją hatchback, poprzez zachowanie profilu bocznego wersji hatchback i wzmocnienie tylnej partii samochodu.

Opierając się na elementach nadwozia i układzie jezdnym pierwowzoru, model zapewnia dynamiczną, a jednocześnie w pełni kontrolowaną i bezpieczną jazdę. Dzięki temu rozwiązaniu auto pewnie pokonuje łuki i zakręty.

 



Koncepcja kabrioleta

W DS3 Cabrio można korzystać bez ograniczeń z każdego promienia słońca:

– Całkowite zamknięcie dachu zajmuje zaledwie 16 sekund i jest możliwe aż do prędkości 120 km/h. Funkcja otwierania i zamykania dachu jest obsługiwana za pomocą przycisku w konsoli sufitowej. Dach otwiera się w 3 pozycjach : do połowy długości dachu, na całej powierzchni dachu oraz do krawędzi bagażnika.

– Izolacja akustyczna była przedmiotem szczególnych starań, przede wszystkim przez dobór wysokiej jakości płótna, które gwarantuje wzorcowe parametry akustyczne (w pozycji zasuniętej porównywalne z nadwoziem zamkniętym). W pozycji otwartej aerodynamiczny deflektor siatkowy zapewnia optymalny komfort akustyczny. Działa on z chwilą otwarcia dachu, odchylając strumień powietrza i zapobiegając uderzeniom powietrza w kabinie.

– Konstrukcja zapewnia również przestronność wnętrza, oferując 5 pełnowymiarowych miejsc i dużą pojemność bagażnika (245 l). Przestronność kabiny jest identyczna jak w wersji hatchback. Wychodząc naprzeciw wszystkim codziennym potrzebom, udało się także zachować modułową budowę tylnej kanapy (składana 2/3-1/3). Sposób otwierania klapy tylnej jest innowacyjny i umożliwia pełne otwarcie bagażnika niezależnie od przestrzeni dostępnej za samochodem (w szczególności przy parkowaniu przy ścianie).

– Praca w zakresie aerodynamiki umożliwiła uzyskanie parametru SCx wynoszącego 0,69 m2, jak w hatchbacku. Ten wynik sprzyja osiągom, al także przyczynia się do obniżenia emisji CO2. Udało się go osiągnąć dzięki zastosowaniu długiego spojlera oraz aerodynamicznych owiewek w bocznych partiach nadwozia. Funkcja otwierania i zamykania dachu jest obsługiwana za pomocą przycisku w konsoli sufitowej.