Nowy Seat Leon to zaprojektowany całkowicie od podstaw i pełen nowoczesnej technologii samochód, który zadebiutuje na salonie samochodowym w Paryżu. To także silniki łączące w sobie dynamikę i zdumiewającą wydajność.
Przy 4,26 metrach długości, nowy Leon jest o około 5 centymetrów krótszy od swojego poprzednika, jednak jego rozstaw osi zwiększył się o prawie 6 centymetrów. Tak sprytne opakowanie umożliwiają krótkie zwisy poprawiając silną wizualna obecność kół i dając praktyczne korzyści takie jak poprawa wielkości wnętrza, zwłaszcza dla pasażerów podróżujących na tylnych fotelach, jak również przewożonego bagażu.
Kanciasta linia reflektorów to typowa cecha nowego, projektowego języka Seata, a jednocześnie element doskonale zintegrowany z nową wyrzeźbioną formą pojazdu. Pełne światła LED-owe są po raz pierwszy dostępne w klasie aut kompaktowych. Nowe reflektory dodają ciekawego wyglądu przodowi Leona. Dodatkowo ma on teraz charakterystyczny wygląd, dzięki „podpisowi”, wzorowi złożonemu z LED-owych świateł dziennych.
Z boku wygląda jak precyzyjnie wykonana rzeźba na kołach. Charakterystycznie nieprzerwana „Linea Dinámica” biegnie do tyłu nad nadkolami przypominając napięcie dobrze wyrzeźbionego mięśnia. Charakterystyczne dla Leona trapezoidalne słupki C są krótkie i mieszczą skierowane ku górze trzecie okna.
Tył auta został intensywnie nakreślony. Duże logo służy jako klamka tylnej klapy, a lekko klinowate, dostępne w technologii LED światła tylne podkreślają szerokość samochodu.
Wnętrze
Elegancka stylistyka nowego Leona kontynuuje linie wnętrza o wyraźnym, jasnym i przejrzystym wyglądzie. Deska rozdzielcza jest niekonwencjonalna i elegancka, o dwutonowej konstrukcji, sprawiając wrażenie unoszącej się w powietrzu. Drobne szczegóły podkreślają wysoki standard rzemiosła – szczegóły takie jak duże otwory wentylacyjne czy elementy sterujące klimatyzacją obleczone w trapezoidalne kształty zapewniające trójwymiarowość ich wykończenia.
Bagażnik nowego Seata ma aż 380 litrów pojemność. Co za tym idzie jest większy niż w poprzednim modelu o około 40 litrów.
Nadwozie
Leon wykorzystuje nową architekturę pojazdu, która pozwoliła inżynierom na przesunięcie przedniej osi o 40 milimetrów dalej w przód. Wynikiem tego zabiegu jest zwiększenie rozstawu osi i zrównoważenie rozkładu obciążenia osi – czynników, które w znaczący sposób wpływają na wygodę i sportowe prowadzenie.
Dzięki zastosowaniu zaawansowanych technik konstrukcji i wykorzystaniu lekkich materiałów w fazie produkcji, w porównaniu z poprzednim Leonem całkowita waga spadła aż o 90 kg.
Napęd
Inżynierowi zadbali o wyposażenie modelu w kilka wydajnych i oszczędnych silników TDI i TSI, o pojemnościach od 1,2 do 2,0 litra pojemności. Wszystkie są wyposażone w bezpośredni wtrysk i turbodoładowanie. Zostały zaprojektowane z myślą o niskim tarciu wewnętrznym i szybkiemu rozgrzewaniu. W porównaniu do poprzedników, ich zużycie paliwa zmniejszyło się nawet o 22 proc.
Silnik 1,6 TDI generuje maksymalnie 77 kW (105 KM) i 250 Nm momentu obrotowego. W wersji Ecomotive z systemem Start/Stop auto zużywa tylko 3,8 litra oleju napędowego na 100 km w cyklu NEDC – Nowym Europejskim Cyklu Jazdy (cyklu mieszanym) co przekłada się na wydalanie 99 gramów CO2 na kilometr.
Gruntownie przeprojektowana jednostka napędowa 2,0 TDI zużywa teraz średnio 4,0 litra paliwa na 100 km w wersji Ecomotive, generując przy tym maksymalnie 110 kW (150KM) i 320 Nm momentu obrotowego.
Seat będzie szybko rozwijać silniki line-up. Na początku 2013 roku ujrzymy nadejście nowych jednostek 1,2 TSI w dwóch wersjach z 63 kW (86 KM) i 77 kW (105 KM), 1,4 TSI o mocy 90 kW (122 KM) oraz dopełniającej szczytu gamy benzynowej 1,8 TSI o mocy 132 kW (180 KM) z kombinacjom bezpośredniego i wielopunktowego wtrysku paliwa. Gama jednostek wysokoprężnych line-up zostanie wzbogacona o 1,6 TDI – 66 kW (90 KM) oraz nową 2,0-litrowa jednostkę TDI produkującą 135 kW (184 KM) i zapewniającą maksymalny moment obrotowy na poziomie 380 Nm.
W zależności od silnika, do przeniesienia napędu dedykowane będą skrzynie manualne o 5-ciu i 6-ciu przełożeniach oraz 6-cio i 7-mio biegowe, automatyczne, dwusprzęgłowe przekładnie DSG.
Podwozie
Płyta podłogowa nadaje mu zwinności i sportowego ducha. Przednie zawieszenie to kolumna MacPhersona z ramą pomocniczą. Z tyłu zastosowano zawieszenie z belką skrętną dla silników do 110 kW (150 KM). Mocniejsze wersje wyposażone będą w zawieszenie typu milti-link, które lepiej oddziałuje na obciążenia wzdłużne i poprzeczne.
Nowe profile prowadzenia Leona FR pozwalają dostosować kierowcy charakterystykę wspomagania układu kierowniczego, kontroli przepustnicy i dźwięku silnika (tylko w wersji FR) dzięki trzem trybom – Eko, Comfort i Sport. Do dyspozycji marka oddaje także indywidualne ustawienia.
Wraz z trybem pracy wspomagania, reakcji na pedał przyspieszenia i dźwiękiem zmieni się również LED-owe oświetlenie Leona przechodząc z białego w trybach Eco i Comfort do emocjonująco czerwonego w trybie Sport.
Infotaiment
Seat oferuje pełną gamę informacyjno-rozrywkowych rozwiązań. Podstawą jest utworzony przez Easy Connect, system operacyjny kontrolujący system multimedialny kontrolujący szeroką gamę funkcji pojazdu za pomocą dotykowego ekranu na kokpicie.
Podstawowy, dotykowy system multimedialny Leona – wyposażony w radio z 4 głośnikami, 5-calowym wyświetlaczem i możliwością obsługi kart pamięci dostępny jest już w wersji Reference. Wersje wyposażenia Style i FR (Formula Racing) dostępne będą z ekranem dotykowym o większej ilości kolorów i wyższej rozdzielczości oraz napędem CD i 6-cioma głośnikami w standardzie (8 głośników w wersji FR), Bluetooth’em, wyjściami USB i Aux-In, a jego 5-calowy ekran pozwoli kontrolować także wiele innych funkcji pojazdu.
Dostępny będzie również rozbudowany Media Plus System posiadający 5,8-calowy ekran dotykowy z trójwymiarową grafiką o wysokiej rozdzielczości, złączem iPod, opcjonalnym tunerem DAB i rozpoznaniem mowy. System wyposażony jest w 8 głośników. Topowy system ma wbudowaną nawigację, która wyświetla informacje nawigacyjne na kolorowym wyświetlaczu pomiędzy zegarami, prędkościomierzem, a obrotomierzem i może być kontrolowany przez system rozpoznawania głosu.
W ofercie Leona znajdzie się również Seat Sound System, czyli system audio dysponujące jeszcze bardzie wyrazistym dźwiękiem płynącym z nagłośnienia składającego się 10- głośników i subwoofera.
Systemy wspomagające kierowcę
Funkcja wykrywania senności rozpoznaje, kiedy kierowca traci koncentrację i sugeruje przerwę. Dodatkowo zaawansowana kamera zamontowana za lusterkiem wstecznym zarządza asystentem świateł, który automatycznie przełącza się między światłami do jazdy dziennej, a światłami mijania. Nowy Leon wyposażony jest także w asystenta utrzymywania pasa ruchu, który dokonuje niewielkich poprawek toru jazdy dzięki elektromechanicznemu wspomaganiu kierownicy, aby zapobiec zjeżdżaniu z właściwego toru jazdy.
Nowe logo
Innym zupełnie nowym elementem Leona jest jego logo umieszczone na grillu, z tyłu oraz na kole kierownicy. Leon będzie pierwszym samochodem noszącym nowe, odświeżone logo.
Bardziej sportowe i czyste, przejrzyste w swej formie, nowe logo SEAT-a opisuje precyzję i elegancką stylistykę marki. Jest także odzwierciedleniem zaawansowanej inżynierii firmy i jej jakości. Wprowadzenie nowego loga SEAT-a we wszystkich wizualizacjach marki rozpocznie się od wrześniowych targów motoryzacyjnych Paris Motor Show.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.