PARYŻ 2012: NOWE MINI PACEMAN – SPORTOWE COUPE

Podczas salonu samochodowego w Paryżu MINI prezentuje pierwsze na świecie Sports Activity Coupé w segmencie premium pojazdów małych i kompaktowych. MINI Paceman jest siódmym modelem w rodzinie marki i oferuje innowacyjną kombinację sportowego i ekstrawertycznego designu.

Dwoje drzwi, duża tylna klapa, idea tylnego przedziału z dwoma indywidualnymi siedzeniami z tyłu – to atuty nowego auta.

Pionowy przód emanuje mocą i prezencją. W oczy rzuca się sześciokątna osłona chłodnicy z szeroką chromowaną otoczką, czarna obramówka na dolnej krawędzi nadwozia. Styl coupé wyciągnął profil boczny za pomocą długich drzwi, dynamicznie opadającej linii dachu i przeszkleniu zwężającemu się ku tyłowi. Kolejne elementy stylistyki to: muskularnie rozszerzone nadkola, charakterystyczny “kask” dachu dostosowany do linii samochodu coupé ze zintegrowanym tylnym spojlerem (dach może zostać wybrany w kolorze nadwozia, białym lub biały czarnym), pochyła tylna szyba, tylne światła w układzie poziomym po raz pierwszy w MINI.

Wnętrze tworzy typowe dla MINI wrażenie: potężnie ukształtowany, ułożony poziomo panel przyrządów z nowo zaprojektowanym otoczeniem otworów wentylacyjnych, duża okrągły prędkościomierz, również z nową czarną otoczką i dekoracyjnymi pierścieniami wewnętrznymi w wysokim połysku, czarnymi lub chromowanymi. Otoczka centralnego panelu sterowania jest w kontrastującym kolorze, przyciski sterowania okna ułożone zostały w panelu na drzwiach, trójwymiarowe elipsy drzwi sięgające do tylnego przedziału (oświetlenie opcjonalne).

 

 

Pełnowymiarowe indywidualne tylne siedzenia oferują wysoki poziom komfortu i bocznego wsparcia oraz dużo przestrzeni dla ramion i głowy, zaś zoptymalizowane miejsce na nogi poprzez wycięcia w oparciach przednich siedzeń. Zintegrowane podłokietniki zamocowano w tylnym wykończeniu boków. Dwuczęściowy system schowków i dodatków w szynie centralnej MINI Centre Rail występuje w wyposażeniu standardowym, wariant dla całej długości dostępny jest natomiast jako opcja. Różnorodne wykorzystanie przestrzeni możliwe jest zaś poprzez indywidualnie składane oparcia tylnych siedzeń; ładowność: 330 – 1 080 litrów.

Mocne silniki i standardowo obniżone sportowe zawieszenie podkreślają charakterystyczne dla MINI uczucie jazdy gokartem. Standardowa wysokość zawieszenia jest dostępna jako bezpłatna opcja. W chwili premiery oferowane będą dwa benzynowe i dwa wysokoprężne silniki o zakresie mocy od 82 kW/112 KM do 135 kW/184 KM. Obecnie przygotowywane jest wersja MINI John Cooper Works Paceman.

Wszystkie warianty oferowane są z sześciobiegową manualną lub sześciobiegową automatyczną skrzynią biegową (jako opcja) skrzynią biegów. System napędu na wszystkie koła MINI All4 dostępny jest dla MINI Cooper S Paceman, MINI Cooper SD Paceman i MINI Cooper D Paceman.

 

 

Zawieszenie to wyszukana technologia podwozia z kolumnami MacPhersona oraz kutymi belkami poprzecznymi na przedniej osi, wielowahaczowa oś tylna. Zainstalowano elektrycznie wspomaganie układu kierowniczego EPS z funkcją Servotronic. Dynamiczna Kontrola Stabilności (DSC) dostępna jest w wyposażeniu standardowym, zaś Dynamiczna Kontrola Trakcji (DTC) wraz z elektronicznym sterowaniem blokady mechanizmu różnicowego (EDLC) – w wyposażeniu opcjonalnym (standard MINI Cooper S Paceman, MINI Cooper SD Paceman i MINI Cooper D Paceman ALL4). W standardzie są też 16-to calowe koła ze stopów lekkich (MINI Cooper S Paceman and MINI Cooper SD Paceman: 17-to calowe).

Koła 18” i 19” ze stopów lekkich dostępne jako opcja.

Ochrona pasażerów zapewniona jest dzięki konstrukcji nadwozia zoptymalizowanej na wypadek zderzenia oraz szerokiemu wachlarzowi wyposażenia bezpieczeństwa;. Przednie i boczne poduszki powietrzne, boczne kurtyny powietrzne, trzy punktowe bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa dla wszystkich siedzeń, napinacze pasów oraz ogranicznikami siły napięcia z przodu, mocowanie fotelika ISOFIX z tyłu oraz wskaźnikiem braku ciśnienia w oponach – wszystko to występuje jako standard.