Cascada to nowy całoroczny kabriolet firmy Opel, który zostanie wprowadzony do sprzedaży z początkiem 2013 roku. Czteromiejscowe auto o wydłużonej sylwetce jest wyposażone w miękki dach wykonany w najnowszej technologii.
Cascada, będąca średniej wielkości kabrioletem, wyróżnia się nie tylko wymiarami (długość: 4697 mm, szerokość: 1840 mm bez lusterek), ale także, nowoczesnością i funkcjami, jakie oferuje.
Po wielu generacjach kompaktowych kabrioletów na bazie modeli Kadett i Astra, Opel powraca do starszej tradycji cabrio, o średnich wymiarach, z czterema miejscami, i miękkim dachem, takich jak Käpitan czy Rekord. Oczywiście w nowej, odświeżonej formule, przy wykorzystaniu najlepszych współczesnych technologii.
Cascada dzięki wyjątkowo sztywnemu nadwoziu, przedniemu zawieszeniu HiPerStrut oraz adaptacyjnemu systemowi amortyzatorów FlexRide świetnie trzyma się drogi. Miękki dach może zostać otwarty w ciągu 17 sekund podczas jazdy nawet z prędkością 50 km/h zarówno z pilota jak również przez naciśnięcie przycisku. Dzięki rozwiązaniom takim jak elektryczne napinacze pasów bezpieczeństwa, skóra Nappa oraz ergonomiczne, wentylowane fotele, jak i niewidoczne, nieustannie czuwające systemy bezpieczeństwa, podróżujący odczuwaj prawdziwą radość z jazy.
– Segment średniej wielkości kabrioletów zajmują głównie bardzo drogie samochody od producentów aut klasy premium. Wprowadzając model Cascada, Opel oferuje wszystkie typowe możliwości oraz właściwości charakterystyczne dla średniej klasy kabrioletu klasy premium, ale za przystępną cenę. Model Cascada uzupełnia ofensywę produktową Opla: w latach 2012 i 2013 rozbudowujemy nasze portfolio i wkraczamy do wszystkich nowych segmentów, począwszy od elektrycznego modelu Ampera, przez mały SUV Mokka, po bardzo modnego, miejskiego ADAMA, teraz zaś pora na średniej wielkości kabriolet – wyjaśnia Thomas Sedran, zastępca prezesa w radzie nadzorczej firmy Adam Opel.
NADWOZIE
Przez szeroki rozstaw kół i opływowe kształty, tak charakterystyczne dla Opla, Cascada nawiązuje swoją stylistyką do klasycznej elegancji samochodów „Grandes Routières” z czasów ich świetności. Przy dachu złożonym ma nieskazitelny profil: począwszy od ukształtowanego słupka A nie ma żadnego elementu dachu ani jakiejkolwiek widocznej osłony, która zakłócałaby sylwetkę auta. Poniżej tych wyraźnych linii, krawędź Opla w dolnej części karoserii została odwzorowana jak w lusterku w jej górnej części, w postaci ostrego załamania, które przebiega w górę aż do tylnych świateł. Delikatnie podniesiona linia środkowa została podkreślona przez poziomą chromowaną listwę, która elegancko rozciąga się wokół kokpitu, opływowo i w sposób przyjemny dla oka oznaczając granicę pomiędzy dachem a nadwoziem.
Pokrywa silnika zakończona jest przednią kratką osłony chłodnicy z odważnymi, chromowanymi elementami. Reflektory przeciwmgłowe przybrały zarys dwóch drapieżnych oczu rekina, który to efekt jest optycznie wzmocniony przez chromowane elementy wnętrza. Dzięki zastosowaniu technologii LED światła do jazdy dziennej w reflektorach oraz światła tylne wpisują się w typową stylizację Opla. W tylnej części moduły oświetleniowe LED zostały rozproszone, by zapewnić mocne i wyraźne światło kierunkowskazu — co jest typową cechą aut klasy premium. Dumnie przebiegająca listwa chromowa łącząca moduły oświetleniowe w pokrywie bagażnika stanowi równowagę dla chromowanego wykończenia przodu auta.
Do wyprodukowania miękkiego dachu Opla Cascada zastosowano wysokiej jakości materiały. Konstrukcja wyróżnia się doskonałą izolacją akustyczną, jak również izolacją termiczną, a to dzięki specjalnej warstwie poliestru pomiędzy warstwą zewnętrzną, a wewnętrzną okładziną. Elektro- hydrauliczny mechanizm uruchamiany za pośrednictwem przełącznika umieszczonego pomiędzy przednimi fotelami lub zdalnego starowania z pilota – otwiera dach podczas jazdy w ciągu 17 sekund.
W czasie wprowadzenia na rynek dostępne będą trzy kolory dachu. Będzie można je zgrać z różnymi barwami nadwozia.
WNĘTRZE
Uskrzydlone linie tablicy wskaźników, które wyglądają jak zaszyte w miękkie, zamknięte powierzchnie, przepływają na drzwi, dynamicznie otaczając przednie fotele. Całkiem nowe fotele, dopasowane do nadwozia, będą oferowane w bogatej gamie materiałów i skór. Siedzenia posiadające certyfikat AGR, obszyte są miękką skórą Nappa. Wyposażono je dodatkowo w systemy ogrzewania i wentylacji: w gorące, słoneczne dni świeże powietrze jest zasysane przez otwory w perforowanej skórze, co znacznie poprawia komfort jazdy prowadzącego pojazd. Kierowca i pasażer są bezpieczni dzięki mechanizmowi elektrycznego przedłużenia pasa bezpieczeństwa; dzięki niemu, za pośrednictwem ramienia wysuwanego na teleskopie, pas zawsze jest w zasięgu ręki. Dzięki elektrycznemu systemowi „Easy Entry” dostęp do tylnych foteli jest wygodny i nie sprawia trudności.
Opel Cascada to także duża przestrzeń bagażowa jak na kabriolet. Wiele dużych, przydatnych schowków rozlokowano wokół kierowcy: w drzwiach, wewnątrz deski rozdzielczej i pod nią oraz — dzięki dostępnemu w standardzie elektrycznemu hamulcowi postojowemu umieszczonemu w konsoli środkowej — właśnie tam, gdzie potrzeba najwięcej miejsca.
Minimalna pojemność przy otwartym dachu to 280 litrów oraz 350 litrów, kiedy dach jest zamknięty. Aby można było zwiększyć dostępną pojemność lub aby możliwe było przewożenie szczególnie długich ładunków, model wyposażono w system FlexFold, który elektrycznie rozkłada i składa tylne siedzenia w proporcji 50:50. Jest to funkcja, która nie jest dostępna w większości kabrioletów z twardym dachem.
BEZPIECZEŃSTWO
Sztywność nadwozia to kluczowe kryterium oceny pojazdów z otwieranym dachem. Ma ona znaczny wpływ na zachowanie samochodu podczas jazdy, na precyzję kierowania, akustykę, bezpieczeństwo oraz wygodę. Opel Cascada posiada belki stalowe pod podwoziem oraz wzmocnione profile zawieszenia. W porównaniu do poprzedniej generacji kabrioletów Opla, Astra Twin Top, nadwozie Cascady jest o 43 proc. sztywniejsze przy skręcaniu i 10 proc. przy zginaniu. Taki układ zapewnia solidną podstawę dla zawieszenia i przyczynia się do znacznego obniżenia hałasu, wibracji oraz neutralizuje trudne warunki jazdy.
Auto ma rozstaw osi większy o 71 mm, rozstaw kół przednich szerszy o 56 mm i rozstaw kół tylnych szerszy o 70 mm niż Astra Twin Top. To przekłada się na stabilizację toru jazdy. Przednia oś Cascady już w standardzie wykorzystuje technologię z układem HiPerStrut, który został opracowany przy konstruowaniu Opla Insignia OPC. Rozwiązanie High Performance Strut rozdziela funkcje amortyzatora i układu kierowniczego i zapewnia najwyższą trakcję i precyzję pokonywania zakrętów, zmniejsza siłę pociągową odczuwaną na kole kierownicy podczas przyspieszania, jak również poprawia kontrolę w każdych warunkach.
Opel Cascada wyposażony jest we wspomagany zębatkowy układ kierowniczy ze wspomaganiem zestrojonym z prędkością pojazdu. Na zębatce zamontowano silnik elektryczny, naprzeciwko podstawy kolumny kierownicy. FlexRide, w pełni zintegrowany z rozwiązaniami Opla adaptacyjny system kontroli nadwozia wzmacnia kontrolę nad samochodem i poprawia bezpieczeństwo, jak również dopasowuje się do sytuacji drogowej, stylu jazdy oraz preferencji indywidualnych kierowcy. Model może być wyposażony w koła o średnicy od 17 do 20 cali. Tarcze hamulcowe mają rozmiary do 326 mm na przedniej osi i 325 mm na tylnej osi.
SILNIKI
Kabriolet Opel Cascada dostępny będzie wraz z szeroką gamą jednostek napędowych. Benzynowy silnik 1,4 będzie występował z 6-biegową manualną skrzynią biegów Zostanie on udostępniony w dwóch wersjach mocy: 88 kW/120 KM oraz 103 kW/140 KM. Obydwie jednostki dostarczają moment obrotowy rzędu 220 Nm dzięki funkcji doładowania. Z kolei silnik diesla 2,0 CDTI o mocy 121 kW/165 KM dostępny będzie z 6-biegową skrzynią manualną lub automatyczną i dostarczy moment obrotowy rzędu 380 Nm.
Silnik benzynowy ECOTEC 1,6 SIDI Turbo z modułem wtrysku bezpośredniego zadebiutuje z początkiem 2013 r. Zapewnia on moc 125 kW/170 KM w zakresie między 1 650 a 3 200 obr./min. oraz 280 Nm dzięki zastosowaniu funkcji doładowania. Motor dostępny będzie wraz z 6-biegową automatyczną lub manualną skrzynią biegów.
Nowa 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów dla Opla Cascady, o niskiej charakterystyce tarcia wyposażona jest w funkcję Active Select, która umożliwia manualne przełączanie biegów, co nadaje jeździe bardziej sportowy charakter.
Potężniejsze wersje silników zarówno benzynowych, jak i diesli zostaną przedstawione dla Opla Cascada w późniejszym etapie.
TECHNOLOGIE
Najnowsze technologie obejmują: system AFL+, czyli adaptacyjny układ oświetlenia przedniego z 11 funkcjami, drugą generację kamery Opel Eye wraz z nowymi, rozbudowanymi działaniami (zaawansowane funkcje rozpoznawania znaków drogowych oraz ostrzeżenia o opuszczeniu pasa ruchu, a także innowacyjne funkcje odległości od poprzedzającego samochodu oraz alarmu kolizyjnego), kamerę cofania, zaawansowaną funkcję asystenta parkowania, która ułatwia manewry parkowania, funkcję eliminacji martwego punktu, ergonomiczne fotele przednie, podgrzewaną kierownicę oraz asystenta ruszania pod górę.
Wyjątkowo sztywna konstrukcja kabiny nadwozia Opla Cascada została wykonana głównie z wytrzymałej stali, która nie podlega deformacjom i zapewnia wysokie bezpieczeństwo w przypadku kolizji. Drzwi zostały wyposażone w naprzeciwlegle umieszczone bardzo wytrzymałe stalowe belki oraz we wzmocnienie pasa. Słupki A, wzmacniające szybę przednią, zostały wykonane ze wzmocnionej stali prasowanej. W przypadku dachowania za tylnymi fotelami aktywowane zostają za pomocą ładunków pręty o dużej wytrzymałości. Ta funkcja działa również w przypadku poważniejszych kolizji — podczas detonacji poduszek powietrznych. Jej zadaniem jest wówczas przygotowanie pojazdu do ewentualnych uderzeń wtórnych i możliwego w takich sytuacjach dachowania. Przednie fotele wyposażone są w regulowane, aktywne zagłówki oraz podwójne napinacze pasów bezpieczeństwa. Fotele tylne również zaopatrzono w napinacze pasów bezpieczeństwa.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.