Jeszcze przed rozpoczęciem oficjalnych testów Nissana Juke‑R – w bieżącym miesiącu – opublikowano nowe zdjęcia i materiały wideo zawierające pierwsze nagranie dźwięku silnika tego samochodu, czyli jednostki o pojemności 3,8 litra i mocy 480 KM.
Juke-R – najszybszy crossover świata – to unikatowy samochód koncepcyjny, w którym moc, dynamikę i właściwości jezdne flagowego sportowego Nissana GT‑R połączono z odważną i atrakcyjną stylistyką crossovera Juke. Opublikowane zdjęcia i materiały wideo są utrzymane w prowokującym i energetyzującym klimacie tego miejskiego crossovera, którego niepokorny styl podkreślono czarnym matowym lakierem nadwozia.
Zobacz także:
NISSAN: METALOWY JUKE-R POKAZANY W MALADZE
NISSAN: SUPER CROSSOVER JUKE-R NA ULICACH
Niezwykła i dynamiczna sylwetka Juke w połączeniu z silnikiem o pojemności 3,8 litra zespołem napędowym i zawieszeniem przeniesionym wprost z modelu GT‑R sprawiają, że Juke‑R jest najbardziej naładowanym testosteronem kompaktowym crossoverem na świecie. Na siłę tego samochodu składają się nie tylko osiągi, ale także odważny i wręcz niepokojący wygląd.
Potężne wloty powietrza w przednim zderzaku zapewniają chłodzenie silnika V6 z dwiema turbosprężarkami, a dodatkowe wloty w subtelnie zarysowanych zagłębieniach maski ułatwiają przewietrzanie jego komory. Mocno wysklepione nadkola osłaniają 20‑calowe obręcze kół RAYS z kutego aluminium pochodzące z Nissana GT‑R. Pod progami zamontowano mocno wyprofilowane boczne spojlery. Podzielony na dwie części spojler dachowy zwiększa siłę dociskającą supercrossovera do nawierzchni, a z dwóch tłumików z końcówkami o pięciokątnym przekroju wydobywa się niepowtarzalny odgłos pracy silnika GT‑R.
Centralnym elementem zmodyfikowanego kokpitu pozostała środkowa konsola inspirowana bakiem motocykla. Wnętrze wyposażono w dwa wyścigowe fotele ze sportowymi pasami i klatkę bezpieczeństwa. Samochód ma zmodyfikowaną deskę rozdzielczą, a kierownica, pedały, tarcze wskaźników i 7-calowy dotykowy wyświetlacz pochodzą z modelu GT‑R.
Juke‑R, o którego istnieniu Nissan Europe poinformował oficjalnie w październiku, nie jest modelem przeznaczonym do produkcji seryjnej – to specjalny samochód koncepcyjny, który został dopuszczony do ruchu. Powstaną tylko dwa egzemplarze Juke‑R – po jednym przystosowanym do ruchu lewostronnego i prawostronnego. Pod koniec listopada przeprowadzone zostaną testy Juke‑R, po których samochód będzie mógł wyjechać na ulice miasta.
Szczegółowe informacje na temat Nissana Juke‑R oraz historii prac nad tym pojazdem znajdują się na kanale Nissana Juke na YouTube oraz na oficjalnej stronie Nissana Juke na Facebooku: www.youtube.com/user/NissanJuke
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.