Załogi, które wystartowały w 16. Rallye Monte Carlo Historique są już na mecie. Zwyciężyli Gérard Brianti i Sébastien Chol (Alpine – Renault A110 1600S). Na mecie w Monte Carlo pojawiło się osiem samochodów reprezentujących Polskę.
Najwyższą pozycję spośród nich zajęli Stanisław Postawka i Andrzej Postawka (Zastawa 1100 1979), którzy sklasyfikowani zostali na wysokim 29 miejscu (przed rokiem 22 pozycja). Piotr Bany i Karol Wyka (Łada 1500S 1978) zajęli 56, a debiutanci: Romuald Chałas i Tomasz Borysławski (Fiat 125P 1972) – 83 miejsce. W “setce” ( na 90 pozycji) znaleźli się jeszcze Tomasz Jaskłowski i Karol Jaskłowski (Polski Fiat 125P 1972). Team TJ Motorsport odniósł sukces dojeżdżając w komplecie!
Zobacz także:
MONTE CARLO HISTORIQUE 2012 – 2013
Ale po kolei.
Trzy ostatnie, nocne próby okazały się trudnym wyzwaniem dla zmęczonych już kilkudniowa rywalizacją zawodników. Musieli oni pokonać m. innymi słynny odcinek specjalny z przejazdem przez Przełęcz Col de Turini.
Pierwszy z nich – odcinek trzynasty (Col de Castillon – Loda) zakończył się sukcesem załogi Dominique Holvoet i Bjorn Vanoverschelde (Toyota Celica 1600 GT z 1972). Nie była to szczęśliwa próba dla Stanisława Postawki i Andrzeja Postawki (Zastawa 1100 1979) – zajęli oni 74 miejsce (strata 990 pkt.) i spadli w klasyfikacji z 25 na 28 pozycję (2503 pkt.).
Dobrze spisali się natomiast Romuald Chałas i Tomasz Borysławski, którzy byli 84. (1228 pkt.), dzięki czemu zdecydowanie przesunęli się w górę tabeli wyników. Na 87 miejscy dojechali Marcin Miller i Marcin Olejnik (Fiat X1/9 1977 – strata 1236 pkt.), na 91 – Piotr Bany i Karol Wyka (Łada 1500S 1978 – 1288 pkt.), na 122 – Tomasz Jaskłowski i Karol Jaskłowski (2363 pkt.), na 153 – Robert Burchard i Grzegorz Gac (Polski Fiat 125p 1979 – 4717 pkt.), na 214 – Jerzy Walentowicz i Wojciech Walentowicz (Alfa Romeo 2000 GTV 1972 – 12014 pkt.), na 255 – Paweł Molgo i Janusz Jandrowicz (Polski Fiat 125p 1975 – 19870 pkt.), a na 256 – Wojciech Wetula i Tomasz Sweklej (BMW 320 1979 – także 19870 pkt.).
Liderami pozostali Gérard Brianti i Sébastien Chol (Alpine – Renault A110 1600S), a w “100” znajdowali się obok Postawki jeszcze Bany (57 – 5309 pkt.), Jaskłowski (80 – 8544 pkt.) oraz Chałas (87 – 9425 pkt.).
Czternasta próba (Utelle – La Tour – Tinée) to popis Giorgio Morosiniego i Cesare Rainisio (Opel Kadet GTE z 1978).
Z naszych tym razem najszybszy był Piotr Bany (62 – 131 pkt.). Miejsca pozostałych polskich kierowców: 75 – Stanisław Postawka (165 pkt.); 117. Wojciech Wetula (352 pkt.); 125. Chałas (458 pkt.); 146. Marcin Miller (688 pkt.); 180. Tomasz Jaskłowski (1588 pkt.). 183. Paweł Molgo (1672); 200. Robert Burchard (2309). W wynikach nie ma Jerzego i Wojciecha Waletowiczów.
W klasyfikacji Postawka jest nadal 28 (2644 pkt.), Bany – 57 (5411). Chałas awansował na 87 miejsce (9859 pkt.) przed Jaskłowskiego (10108 pkt.).
Ostatni odcinek to słynny przejazd La Bollène Vésubie – Sospel (Hares de Monaco) zakończył się zwycięstwem załogi Jean-Luc Halser i Sylvain Blondeau (Ford Escort RS2000). Na 46 miejscu sklasyfikowany został Fiat X1/9 Marcina Millera i Marcina Olejnika (174 pkt.).
Lokaty Polaków: 67. Stanisław Postawka (359 pkt.); 71. Romuald Chałas (402 pkt.); 111. Piotr Bany (866 pkt.); 128. Tomasz Jaskłowski (1095 pkt.); 137. Robert Burchard (1280 pkt.); 141. Paweł Molgo (1448 pkt.); 142. Wojciech Wetula (1512 pkt.).
Ostatecznie Rajd Monte Carlo Historique 2013 wygrali Gérard Brianti i Sébastien Chol (Alpine – Renault A110 1600S). Miejsca na podium zajęli: Jean-Pierre Coppola i Olivier Sussot (Alpine – Renault A310 – 21 pkt.)oraz Fabio Babini i Andrea Capsoni (Porsche 911 – 154 pkt.). Wręcz szokująca jest tak mała różnica punktowa pomiędzy czołowymi zawodnikami!
Z polskich załóg najlepiej spisali się Stanisław Postawka i Andrzej Postawka. Zajęli 29 miejsce w klasyfikacji generalnej (2871 pkt.), okazali się też najlepsi w klasie I. Piotr Bany i Karol Wyka sklasyfikowani zostali na 56 pozycji (6150 pkt.).
Prezes Automobilklubu Polski, Romuald Chałas, który wraz z Tomaszem Borysławskim debiutował w rajdzie realizując w dużej mierze swoje dawne marzenia (83 lokata – 10129 pkt.) okazał się lepszy od liderów Team TJ Motorsport – Tomasza Jaskłowskiego i Karola Jaskłowskiego (90 – 11071 pkt.). Na 132 miejscu dojechali Robert Burchard i Grzegorz Gac (22807 pkt.), na 177 – Wojciech Wetula i Tomasz Sweklej (40196 pkt., a na 197 – inni debiutanci, Paweł Molgo i Janusz Jandrowicz (52953 pkt.).
Tak więc polskie załogi i po raz pierwszy w tym roku utworzony zespół Team TJ Motorsport odnieśli duży sukces – lista niesklasyfikowanych załóg jest bowiem bardzo długa… Duże brawa i gratulacje!
Fot.: Lesław Sagan (Auto Świat) oraz rallyliveresults.com
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.