MITSUBISHI: NOWY OUTLANDER JUŻ JEST (CENY)

Na polskim rynku zadebiutował właśnie nowy model: innowacyjny Mitsubishi Outlander trzeciej generacji. Przestronny, produkowany w japońskiej fabryce Okazaki, siedmioosobowy SUV to dopracowany i bezpieczny pojazd.

Mocną stroną Mitsubishi Outlandera jest zaawansowany technicznie napęd 4×4, sprawdzony w najcięższych terenowych rajdach. Dobre osiągi gwarantują nowe silniki: cicha, 2-litrowa benzynowa jednostka o mocy 150 KM i wysokiej kulturze pracy, współpracująca z automatyczną, bezstopniową skrzynią biegów CVT i 5-biegową przekładnią manualną oraz oszczędny, turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 2.2 litra i mocy 150 KM, który jest dostępny z nową automatyczną przekładnią oraz 6-biegową manualną skrzynią biegów.

Dzięki obniżonej masie pojazdu, niskiemu współczynnikowi oporu powietrza oraz nowemu trybowi pracy układu napędu na 4 koła zwanemu ECO 4WD użytkowanie nowego Outlandera wiąże się z wyjątkowo małym spalaniem i niższymi kosztami.

Nowe, wielowahaczowe zawieszenie Outlandera gwarantuje większą stabilność oraz lepsze prowadzenie. Elektromechaniczny układ kierowniczy precyzyjnie dostosowuje się do sposobu kierowania, który zależy od miejsca i warunków jazdy.

 

 

Outlander trzeciej generacji tworzy nowy standard w zakresie bezpieczeństwa w tej klasie samochodów. Oferuje 7 poduszek bezpieczeństwa, wzmocnioną konstrukcję nadwozia RISE i najnowocześniejsze rozwiązania dotąd stosowane w samochodach wyższej klasy: system zapobiegania kolizjom czołowym, adaptacyjny tempomat z ogranicznikiem prędkości oraz system ostrzegania przed opuszczaniem pasa ruchu.

Znany rodzimym klientom i słynący z niezawodności Outlander jest teraz oferowany z 4-letnią gwarancją do 300 000 km i możliwością przedłużenia tej gwarancji do 5 lat.

Na liście wyposażenia nowego Outlandera znajdują się dwustrefowa klimatyzacja, kamera cofania z monitorem dotykowym, multimedialny system MMCS z nawigacją i ekranem o wysokiej rozdzielczości oraz najwyższej jakości zestawem nagłośnienia Rockford Fosgate, elektrycznie sterowana klapa bagażnika i wiele innych elementów, które zapewniają komfort i wygodę użytkownikom.

W polskiej ofercie klienci znajdą 11 wersji nowego Outlandera, a ceny tego modelu zaczynają się od 98 990 złotych.

W 2009 i 2010 roku Mitsubishi Outlander był najczęściej kupowanym SUV-em w Polsce. Po polskich drogach jeździ obecnie ponad 10 000 takich samochodów.

 

 

NADWOZIE

Przy podobieństwie wymiarów zewnętrznych do poprzedniego modelu, Outlander nowej generacji pokazuje nowy styl projektów Mitsubishi: dynamiczny wygląd i gładkie powierzchnie. Konstruktorzy i projektanci uzyskali wysoką sztywności struktury w połączeniu z jak najniższą masą. Stąd kształt karoserii, który zapewnia dużą sztywność nadwozia i najefektywniejsze przenoszenie obciążeń.

Kształt nadwozia musiał być odpowiedni dla zapewnienia komfortu podróży wszystkim pasażerom i pomieszczenia ich bagaży. Jednocześnie bryła ta musiała być na tyle aerodynamiczna, by obniżyć zużycie paliwa i emisję spalin, a także hałasy wywołane opływem powietrza. W rezultacie nowy Outlander uzyskał współczynnik oporu powietrza równy 0,33.

10 proc. redukcji masy samochodu pozwala na zaoszczędzenie do 6,5 proc. paliwa i na analogiczne ograniczenie emisji spalin. Ten efekt uzyskano dzięki wykorzystaniu metody odpowiedniego naprężania blach nadwozia.. Zrezygnowano np. z systemu zmiennych faz rozrządu MIVEC w silniku 2.2 DiD Clean Diesel, a nowa kinematyka mechanizmów trzeciego rzędu siedzeń obniżyła wagę o 10 kg.

WNĘTRZE

Wnętrze samochodu daje wrażenie kontaktu z materiałami wysokiej jakości, które nie tylko dobrze wyglądają, ale też są rzeczywiście starannie dobrane pod kątem wytrzymałości i trwałości. Zadbano o jakość każdego detalu i wybrano prostsze kształty elementów. Zastosowano miękkie pokrycie deski rozdzielczej, osłony wskaźników i przednich paneli drzwiowych. Skórzane elementy tapicerki obszyto podwójnym ściegiem, a w przypadku tapicerki materiałowej zastosowano nowe satynowe wykończenie.

 

 

Panel centralny i panel wentylacji po stronie kierowcy wykonano w czerni fortepianowej. Po stronie pasażera umieszczono poziomo biegnący srebrny pas o trójwymiarowej strukturze, kontynuując ten motyw na panelu drzwiowym. Nowe przyciskowe włączniki trybu pracy systemu 4WD umieszczone na konsoli centralnej zastąpiły poprzednio stosowane pokrętło. Tarcze zegarów oraz pokrętła regulacyjne klimatyzacji zostały obwiedzione srebrnymi pierścieniami.

Outlander zyskał:
• 80 mm więcej miejsca między drugim i trzecim rzędem siedzeń (na wysokości bioder);
• powiększoną do 872 mm przestrzeń ładunkową przy złożonych siedzeniach trzeciego rzędu;
• o 335 mm dłuższą przestrzeń ładunkową przy złożonych siedzeniach drugiego i trzeciego rzędu (uzyskując 1685 mm długości przestrzeni bagażowej);
• całkowicie płaską przestrzeń bagażową, dzięki nowo zaprojektowanym kładzionym oparciom i odchylanym siedziskom foteli;
• nowy schowek o dużej pojemności pod podłogą bagażnika za trzecim rzędem siedzeń;
• objętość przestrzeni bagażowej wynoszącą do 591 l (bez schowka pod podłogą), a przy złożonych tylnych siedzeniach do 1022 l.

 

 

SILNIKI

Nowa generacja Outlandera będzie oferowana z dwoma opcjami silnikowymi: benzynowym 2.0 l MIVEC o mocy 110 kW/150 KM oraz 2.2 l Clean Diesel o mocy 110 kW/150 KM.

Pierwszy maksymalna moc uzyskuje przy 6000 obr./min., a moment obrotowy 195 Nm przy 4100-4200 obr./min. Masa auta to 1380 kg, przyspieszenie od 0 do 100 km/h – 10,6 sek., w przedziale 120-140 km/h – 9,3 sek., a emisja CO2 wynosi 157 g/km.

Z kolei diesel moc 150 KM ma już przy 3500 obr./min., a moment obrotowy 380 Nm w przedziale 1750-2500 obr./min. Massa własna samochodu to 1495 kg, przyspieszenie do “setki” – 9,7 sek., elastyczność 120-140 km/h – 6,9 sek., a emisja – poniżej 130 g/km.

Nowa generacja Outlandera wykorzystuje cztery przekładnie: manualną 5-biegową, manualną 6-biegową, automatyczną 6-biegową oraz bezstopniową przekładnię CVT.

Nowe rozwiązania zastosowane w najnowszej wersji przekładni CVT obejmują między innymi: nową funkcję kontroli przyspieszania, nowe funkcje dodane do opracowanego przez MMC systemu INVECS, kontrolę zjeżdżania ze wzniesienia oraz kontrola jazdy po płaskiej nawierzchni i wjeżdżania na wzniesienie. Opracowano nowy system Automatic Stop&Go mogący współpracować z przekładniami CVT. Rozwiązanie to będzie oferowane w aucie z silnikiem benzynowym. Przekładnia automatyczna 6-biegowa INVECS II jest przewidziana wyłącznie dla silników Diesla.

 

 

NAPĘD 4×4

Oprócz wersji z napędem na przednią oś, nowy Outlander będzie też oferowany z najnowszą wersją technologii napędu 4WD, która znalazła się w systemie napędowym 4 kół “Multi-Select”. System ten wykorzystuje elektronicznie sterowane sprzęgło międzyosiowe oraz moduł 4WD ECU sterujący pracą tego sprzęgła. Moduł 4WD ECU jest z kolei połączony za pośrednictwem magistrali CAN z każdym czujnikiem znajdującym się w samochodzie i z innymi modułami sterującymi (ECU), co pozwala na analizowanie w czasie rzeczywistym zachowań kierowcy i dynamiki pojazdu.

System Multi-Select 4WD oferuje 3 tryby pracy: 4WD ECO, 4WD Auto i 4WD Lock.

WŁAŚCIWOŚCI JEZDNE

Niska masa poprawia własności dynamiczne samochodu. Pracowano też nad zawieszeniem z kolumnami MacPherson z przodu i wielowahaczowym zawieszeniem z tyłu.

w zawieszeniu przednim zastosowano: podwójną ramę pomocniczą, która podwyższa sztywność, nowo zaprojektowane górne mocowania kolumn MacPherson, precyzyjnie dobrano charakterystyki sprężyn i amortyzatorów Natomiast w tylnym wprowadzono: bierną zmianę zbieżności kół, geometrię drążków zapewniającą precyzyjniejszą kontrolę zbieżności, natomiast wahacze wykonano z wytłoczek.

BEZPIECZEŃSTWO

Podwyższono bezpieczeństwo aktywne, doskonaląc rozwiązania stosowane w poprzednim Outlanderze i wprowadzając nowe systemy. Bezpieczeństwo bierne wzrosło dzięki najnowszej wersji struktury nadwozia o podwyższonej wytrzymałości zderzeniowej RISE.

 

 

Zaawansowane systemy bezpieczeństwa, w tym zastosowane po raz pierwszy przez Mitsubishi Motors:
– tempomat adaptacyjny ACC;
– system zapobiegania kolizjom czołowym FCM;
– system ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu (LDW);
– hamulce (udoskonalone układy wspomagania i awaryjnego hamowania);

Nowe funkcje i rozwiązania współpracują z systemami, które posiadał już Outlander poprzedniej generacji: ABS, elektroniczny rozdział siły hamowania, kontrola trakcji, system aktywnej kontroli stabilności, system światła stopu przy hamowaniu awaryjnym i wspomaganie ruszania na wzniesieniu.

WYPOSAŻENIE

Wyposażenie nowego Mitsubishi Outlandera jest bardzo bogate. Dodatkowo można zamówić liczne opcje, a wśród nich: dwustrefową klimatyzację z podziałem stref na lewą i prawą, ekran systemu audio najnowszej generacji, zestaw audio klasy premium 710W “Rockford Fosgate” z 9 głośnikami rozmieszczonymi w 7 miejscach wnętrza, wielofunkcyjną kierownicę, zespół wysokokontrastowych wskaźników z kolorowym wyświetlaczem LCD wysokiej rozdzielczości o przekątnej 4,2 cala.

 

 

Outlander trzeciej generacji – starannie opracowany i wykonany samochód zapowiada pojawienie się całej gamy zupełnie nowych produktów MMC, m.in. nowego Outlandera PHEV (zasilanego hybrydowym systemem typu plug-in), którego światowa premiera odbyła się podczas tegorocznego salonu w Paryżu (zadebiutuje w Polsce latem 2013 roku).

CENY

Ceny modelu Outlander 2013 (produkcja 2012):

– 2.0 Invite Plus 2WD (150 KM): 98 990 zł.;
– 2.0 Intense 2WD (150 KM): 103 990 zł.;
– 2.0 Intense 4WD (150 KM): 115 190 zł.;
– 2.0 Intense Plus 4WD CVT (150 KM): 128 000 zł.;
– 2.0 Instyle Navi 4WD CVT (150): 147 990 zł.;
– 2.2 DID Intense 4WD (150): 145 590 zł.;
– 2.2 DID Intense 4WD AT (150): 153 990 zł.;
– 2.2 DID Intense Plus 4WD (150): 158 490 zł.;
– 2.2 DID Intense Plus 4WD AT (150): 166 990 zł.;
– 2.2 DID Instyle Navi 4WD (150): 178 000 zł.;
– 2.2 DID Instyle Navi 4WD AT (150): 186 500 zł.;
– dopłata za lakier metalizowany lub perłowy: 2 890 zł.

Więcej na podstronie: mitsubishi.pl/NowyOutlander.