Sylwetka SLS AMG GT z przyciemnionymi przednimi i tylnymi lampami oraz polakierowanymi na czerwono zaciskami hamulców ma zdecydowane, atletyczne rysy. Boczne skrzela i uwypuklenie przedniego wlotu powietrza zyskały lśniące wykończenie, podobnie jak lusterka i skrzydełka na masce.
Emblemat AMG na tylnej klapie wzbogacił się z kolei o dodatkowe oznaczenie “GT”.
Jedno spojrzenie na dane techniczne wystarczy, by dostrzec jeszcze większy potencjał SLS AMG GT. 6,2-litrowy silnik V8 AMG generuje moc 435 kW (591 KM) przy 6800 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 650 Nm przy 4750 obr./min. Model przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 3,7 sek., a od 0 do 200 km/h – w 11,2 sek. Ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 320 km/h.
Widlastą, ośmiocylindrową jednostkę SLS AMG GT cechuje jeszcze bardziej sportowa charakterystyka i ostrzejsza reakcja na gaz. Siedmiostopniowa skrzynia AMG SPEEDSHIFT DCT, zlokalizowana przy tylnej osi, zachowuje się bardziej spontanicznie w trybie “M” i reaguje szybciej dzięki nowo opracowanemu oprogramowaniu. Ręczna zmiana przełożeń za pośrednictwem metalowych łopatek trwa teraz zauważalnie krócej, co bezpośrednio przekłada się na czasy okrążeń, uzyskane podczas jazdy po zamkniętym torze. Emocje potęguje także bardziej wyraźny efekt automatycznego, podwójnego wysprzęglenia oraz dopracowana akustyka układu wydechowego.
Nowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL Performance
Nie tylko wzmocnione serce i zoptymalizowana skrzynia odpowiadają za agresywną, dynamiczną naturę SLS AMG GT. Nowo opracowane zawieszenie AMG RIDE CONTROL Performance łączy wyrafinowaną konstrukcję, wykorzystującą aluminiowe, podwójne wahacze, z elektroniczną kontrolą tłumienia. W porównaniu do sportowego zawieszenia AMG RIDE CONTROL, wariant Performance otrzymał sztywniejsze sprężyny i zestrojenie amortyzatorów, nie posiada natomiast trybu “Comfort”.
Program “Sport” zapewnia optymalne ustawienia zawieszenia do jazdy po pofałdowanych nawierzchniach i drogach wymagających zwiększonego skoku zawieszenia. Algorytm oprogramowania zawieszenia AMG RIDE CONTROL Performance najlepiej reaguje wtedy na nierówności. Efekt? Świetna dynamika jazdy przy jednoczesnej ochronie przed przechyłami, potwierdzona lepszymi wynikami na torze wersji GT w porównaniu do SLS AMG.
Tryb “Sport plus” sprzyja zdecydowanie sportowej jeździe po gładkich i krętych trasach, na przykład w celu osiągnięcia ambitnych wyników podczas jazdy torowej. Oba tryby można wybrać za pośrednictwem AMG DRIVE UNIT, a w każdym z nich zawieszenie AMG RIDE CONTROL Performance z “prędkością światła” dostosowuje charakterystykę tłumienia i ogranicza przechyły nadwozia zależnie od warunków drogowych, prędkości i obciążenia pojazdu.
Standardowo SLS AMG GT przemieszcza się na kutych, 10-ramiennych obręczach AMG z kolorze matowej czerni z błyszczącym rantem, zaopatrzonych w opony 265/35 R19 z przodu oraz 295/30 R20 z tyłu. Dostępne są także trzy dodatkowe rodzaje obręczy.
Wnętrze/strong>
Także we wnętrzu SLS AMG GT najwyższy kunszt AMG łączy się z wyścigową atmosferą. Ozdobione emblematami AMG sportowe fotele posiadają elementy obszyte Alcantarą, która gości także na panelach drzwi. Konsola w kolorze fortepianowej czerni kontrastuje z czerwonymi pasami bezpieczeństwa, przeszyciami tapicerki oraz rantami dywaników. Emocje drzemiące pod karoserią SLS AMG GT zdradza również charakterystyczna kierownica AMG Performance z oznaczeniem na godzinie 12 oraz panel zegarów z diodowym wskaźnikiem, podpowiadającym moment zmiany biegu.
Pakiet skórzany AMG designo Exclusive STYLE
Wszystkie odmiany SLS AMG są teraz dostępne z nowym, ekskluzywnym pakietem AMG designo Exclusive STYLE. Najwyższej jakości tapicerka w jednym lub dwóch odcieniach ma wyrafinowany, diamentowy wzór z wyraźnymi przeszyciami i pokrywa nie tylko fotele, ale również panele drzwi. Pakiet zawiera również obszyte skórą designo: kokpit, podłokietniki i mocowania pasów, a także czarne dywaniki AMG ze skórzanymi krawędziami w kolorze porcelanowym oraz podsufitkę i półkę (Coupé) lub pałąki przeciwkapotażowe (Roadster) wykończone Alcantarą.
Gama dostępnych tonacji obejmuje: mocha brown/ porcelain, titanium grey pearl/ porcelain oraz mystic red/ porcelain.
Lista ekskluzywnych opcji dla wszystkich wersji SLS AMG zawiera także:
• obudowy lusterek, osłona silnika, pakiet ospojlerowania i elementy wykończenia wnętrza z włókna węglowego;
• wysokowydajne hamulce kompozytowo – ceramiczne;
• AMG Performance Media;
• system AIRSCARF (Roadster);
• nagłośnienie Bang & Olufsen BeoSound;
Sześć wersji SLS AMG.
Mercedes-Benz SLS AMG Coupé zadebiutował w 2009 roku jako pierwsza maszyna opracowana niezależnie przez Mercedes-AMG. Do spektakularnego spadkobiercy Gullwinga dołączyła w 2011 roku wersja Roadster oraz torowa odmiana SLS AMG GT3. Z 26 zwycięstwami w europejskich mistrzostwach FIA GT3, SLS AMG GT3 stał się najbardziej utytułowanym debiutantem w świecie motorsportu w 2011 roku. Wraz z nowym SLS AMG GT, dostępnym jako Coupé i Roadster, gama modelu liczy już pięć wersji. Szósta z nich spodziewana jest w 2013 roku – Mercedes-AMG planuje wprowadzić do seryjnej produkcji w pełni elektryczny samochód supersportowy, czyli nowe wcielenie SLS AMG E-CELL.
Produkcja SLS AMG odbywa się w największych zakładach Mercedes-Benz w Sindelfingen. 6,2-litrowy silnik V8 trafia tam wprost z manufaktury AMG w Affalterbach, gdzie jest ręcznie składany zgodnie z filozofią “jeden człowiek, jeden silnik”.
40 prestiżowych nagród
Współczesne pokolenie Gullwinga zdążyło już zwyciężyć w licznych porównaniach z konkurencją, organizowanych przez międzynarodowe media specjalistyczne. Od czasu światowej premiery SLS AMG Coupé podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2009 roku i prezentacji wersji Roadster w maju 2011 roku, supersportowy wóz ze stajni Mercedes-AMG zgarnął 40 prestiżowych nagród, m.in.: “German Design Award“, “Red Dot Design Award“, “Golden Steering Wheel 2009“, “Classic of the Future“, “Sports Car of the Year“, “Best Performance Car” oraz “Legends on Wheels”.
DANE TECHNICZNE
Mercedes-Benz SLS AMG GT
– układ cylindrów: V8;
– liczba zaworów na cylinder: 4;
– pojemność skokowa: 6208 ccm;
– średnica x skok tłoka 102,2 x 94,6 mm;
– stopień kompresji: 11,3:1;
– moc maks.: 435 kW (591 KM) przy 6800 obr./min.;
– maks. moment obrotowy 650 Nm przy 4750 obr./min.;
– średnie zużycie paliwa (NEDC): 13,2 l/100 km;
– emisja CO2: 308 g/km;
– przyspieszenie 0-100 km/h: 3,7 sek.;
– prędkość maksymalna: 320 km/h (ograniczona elektronicznie).
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.