Na Los Angeles Auto Show 2012 Jaguar zaprezentował najmocniejszą wersję popularnego modelu XF, należącą do sportowej linii R-S, z silnikiem o mocy 550 KM. Jaguar XFR-S to kontynuacja tradycji marki w zakresie tworzenia samochodów sportowych.
W wyniku pracy zespołu specjalistów z jednostki ETO (Engineered To Order), działu Rozwoju Produktu Jaguara powstała najbardziej elastyczna, sportowa oraz wydajna wersja wielokrotnie nagradzanej i uznanej limuzyny Jaguara XF.
Nowy Jaguar XFR-S łączy w sobie innowacyjne rozwiązania technologiczne zarówno z modelu XKR-S, jak i całkowicie nowego, dwumiejscowego samochodu sportowego F-Type.
– Sportowy charakter jest widoczny we wszystkich limuzynach marki Jaguar. Rozszerzenie modelu XF o symbol R-S sprawiło, że powstał ekscytujący samochód oferujący kombinację technologicznych innowacji, imponujących osiągów, charakterystycznej linii projektowania i udoskonalonej wydajności, które zadowolą nawet najbardziej wymagających kierowców – powiedziała Karolina Sobkowiak, Jaguar Brand Manager.
Wykonana w całości z aluminium jednostka napędowa nowego Jaguara XFR-S oferuje ekstremalną wydajność. 5,0-litrowy silnik benzynowy V8 z doładowaniem zastosowany został wcześniej w modelu XFR, jednak Jaguarze XFR-S w porównaniu z XFR, moc została zwiększona do 550 KM i 680 Nm. Wzrost ten osiągnięto dzięki zmianom układu sterowania silnika oraz optymalizacji przepływu powietrza. Jaguar XFR-S został wyposażony w ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów uzupełnioną o system „QuickShift”, opracowany przez Jaguara do modelu F-Type, dzięki czemu uzyskano znaczącą poprawę osiągów. Jaguar XFR-S przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,6 sekundy i do elektronicznie ograniczonej prędkości maksymalnej wynoszącej 300 km/h.
W nowej sportowej wersji Jaguara XF zwrócono szczególną uwagę na aerodynamikę. Dodatkowe elementy usprawniające przepływ powietrza poprawiły docisk samochodu o 68 proc.. Zastosowane zmiany sylwetki wprowadziły także wyraźnie drapieżny wygląd, począwszy od głębszego przedniego zderzaka z większymi wlotami powietrza, dolnych łopatek pionowych po wykorzystanie w wykończeniu nadwozia włókna węglowego.
Dla podkreślenia sportowego wnętrza samochodu Jaguar XFR-S otrzymał unikalne 20-calowe lekkie felgi „Varuna”, szersze z przodu, węższe z tyłu, ze specjalnie opracowanymi oponami Pirelli, które zwiększyły przyczepność oraz stabilność samochodu. Co więcej, liczne zmiany zawieszenia, zwiększyły sztywność boczną o 30% oraz zaowocowały większą precyzją prowadzenia i szybkością reakcji.
Charakter samochodu został podkreślony paletą technicznych materiałów użytych we wnętrzu. Fotele i podłokietniki zostały obszyte skórą oraz włóknem węglowym, a w ozdobnych listwach wykorzystano ciemne aluminium, charakterystyczne dla linii R-S. Wyjątkowy charakter zapewnia także szeroki wybór kontrastowych kolorów szwów tapicerki oraz ozdobna linia na desce rozdzielczej, fotelach i drzwiach, dostosowana do lakieru zewnętrznego.
DANE TECHNICZNE
Silnik
– 5,0-litrowy V8 z doładowaniem, benzynowy;
– pojemność (cl): 5000;
– moc (KM): 550;
– moc (kW): 405;
– maksymalny moment obrotowy (Nm): 680;
– przyspieszenie (0-100 km/h): 4,6 sekundy
– prędkość maksymalna (km/h): 300 (ograniczona elektronicznie);
– zużycie paliwa w cyklu mieszanym (l/100 km): 11.6;
– emisja CO2 (g/km): 270.
Skrzynia biegów
– ośmiobiegowa, automatyczna z funkcją Quickshift.
Inteligentny System Stop/Start
– tak.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.