Kia Optima Hybrid to nowoczesny sedan o dużej mocy oraz dobrych osiągach i przyspieszeniach, wyróżniający się korzystną ceną oraz gwarancją fabryczną na 7 lat lub 150 000 km.
Samochód dostępny w 3 wersjach wyposażenia (M/L/XL) już od 114 900 złotych. Sprzedaż na polskim rynku rusza w październiku.
Produkowana w Korei 2,0-litrowa Kia Optima Hybrid dedykowana jest wyłącznie rynkom europejskim i zwiastuje nowe technologie, które w ciągu najbliższej dekady pojawią się także w innych liniach modelowych. Optima 2,0 powstała na bazie Optimy Hybrid 2.4, oferowanej klientom w Ameryce Północnej, Kanadzie i Korei.
Mierząca 4,85 m długości samochód jest pierwszym autem z napędem benzynowo- hybrydowym w europejskim segmencie D.
W pojeździe zastosowano innowacyjny system konstrukcji pozwalający uzyskać harmonię osiągów (moc 190 KM, przyspieszenie 0-100 km/h w ciągu 9,4 sekund i prędkość maksymalną 192 km/h) z oszczędnością zużycia paliwa (5,4 l/100 km) oraz niską emisją CO2 wynoszącą 125 g/km.
Silnik benzynowy współpracuje, za pośrednictwem specjalnego zespołu sprzęgającego, z niewielkim silnikiem elektrycznym i napędza koła przednie poprzez sześciostopniową automatyczną skrzynię biegów bez tradycyjnej przekładni hydrokinetycznej. Zespół sprzęgający pozwala na odłączenie jednostki benzynowej, umożliwiając „zero-emisyjną” jazdę w trybie pełnego napędu elektrycznego. Konfiguracja systemu nie wymaga stosowania silnika elektrycznego ani generatora prądowego o większej mocy, czyli urządzeń zwiększających masę i koszt produkcji pojazdu.
Kia Optima Hybrid wyposażona jest ponadto w system stop/start Kia HSG (odpowiednik systemu ISG stop/start stosowanego w samochodach z konwencjonalnym napędem spalinowym), który minimalizuje zużycie paliwa podczas postojów, a więc również i emisję spalin.
Zastosowany w samochodzie układ napędu hybrydowego składający się z 30 kW synchronicznego silnika elektrycznego IPM (moc 40 KM i moment obrotowy 205 Nm) oraz jednostki benzynowej − o łącznej mocy 190 KM daje w efekcie płynną jazdę.
Kia jest pierwszym producentem motoryzacyjnym (we współpracy z firmą Hyundai), który zastosował akumulatory litowo- polimerowe w pojeździe produkowanym seryjnie. Dzięki opracowanej wspólnie z LG Chem technologii, akumulatory te są o 20 procent lżejsze i mają o 40 procent mniejszą objętość niż tradycyjne baterie niklowo-wodorkowe. Ich czas wyładowania jest o 25 procent dłuższy przy optymalnych proporcjach pomiędzy oddawaną mocą, gęstością energetyczną a stabilnością termiczną. Akumulatory objęte są 7-letnią gwarancją fabryczną Kia z limitem 150 000 km.
Pod kątem współpracy z napędem hybrydowym dokonano także modyfikacji standardowej sześciostopniowej automatycznej skrzyni biegów. Tradycyjną przekładnię hydrokinetyczną zastąpiono silnikiem elektrycznym i pompą oleju o wysokiej wydajności. Efektem zmian jest możliwość działania w trybie napędu elektrycznego (EV), zwiększony stopień odzysku energii kinetycznej w czasie hamowania i wyraźnie większa precyzja pracy.
Stylizacja konwencjonalnej Optimy została dla wersji hybrydowej poddana zabiegom optymalizacyjnym pod kątem redukcji oporów powietrza. Zastosowano wygładzone aerodynamicznie zderzaki, progi nadwozia i panele nadwozia, lekkie i aerodynamiczne obręcze kół, spojler pokrywy bagażnika oraz nową osłonę chłodnicy z aktywną przesłoną, zamykającą się wraz ze wzrostem prędkości. Rozwiązana te pozwoliły obniżyć współczynnik oporu aerodynamicznego Cd z 0,29 do ultra-niskiego 0,26.
We wnętrzu dominuje specjalny zestaw wskaźników Supervision Instrument Cluster − prezentujący pracę zespołu hybrydowego, nowa konsola centralna, oraz nowy wystrój siedzeń i paneli drzwi. Swą dużą przednią przestrzeń na głowę i nogi kierowcy oraz pasażera kabina pasażerska hybrydowej Optimy zawdzięcza pokaźnemu rozstawowi osi (2795 mm).
CENY
Kia Optima Hybrid 2.0 kosztuje: w wersji wyposażenia M – 114 900 zł, w wersji L – 125 900 zł, a w wersji XL – 130 900 zł.
Dopłata za szklany dach (wersje L i XL) to koszt 4000 zł, za lakier metalizowany – 2000 zł, za dodatkowy autoalarm – 1000 zł, a za pakiet KiaSafetySystem – 3390 zł.
WYMIARY I DANE TECHNICZNE
Wymiary
– długość całkowita: 4845 mm;
– szerokość całkowita: 1830 mm (bez lusterek);
– wysokość całkowita: 1455 mm;
– rozstaw osi: 2795 mm;
– zwis przedni: 965 mm;
– zwis tylny: 1085 mm;
– prześwit: 135 mm;
– współczynnik Cd: 0,26;
– przestrzeń na głowę: 1028 (przód), 965 (tył) mm;
– przestrzeń na nogi: 1155 (przód), 880 (tył);
– szerokość na poziomie ramion: 1455 (przód), 1415 (tył) mm;
– szerokość na poziomie bioder: 1388 (przód), 1384 (tył0 mm.
Silnik benzynowy
– pojemność: 1999 cm3 ;
– moc maksymalna: 150 KM (110 kW) przy 6000 obr./min.;
– moment maksymalny: 180 Nm przy 5000 obr./min.;
– średnie zużycie paliwa (l/100 km): 5,4;
– emisja CO2 (g/km): 125.
Silnik elektryczny 270 VDC
– moc: 40,2 KM (30 kW) przy 1400-6000 obr./min.;
– moment maks.: 205 Nm przy 0-1400 obr./min.
Osiągi
– moc łączna: 190,2 KM (140 kW) przy 6000 obr./min.;
– prędkość maksymalna (km/h): 192;
– przyspieszenie 0-100 km/h (sek.): 9,4;
Skrzynia biegów
– automatyczna, 6-stopniowa (tryb automatyczny i sportowy).
Zawieszenie
– przednie: niezależne, kolumny MacPherson mocowane do ramy pomocniczej; sprężyny śrubowe, dwururowe amortyzatory gazowe, stabilizator przechyłów;
– tylne: niezależne, wielowahaczowe, mocowane do ramy pomocniczej; sprężyny śrubowe, dwururowe amortyzatory gazowe, stabilizator przechyłów.
Hamulce
– przednie: tarcze wentylowane 300 x 28 mm;
– tylne: tarcze lite 284 x 10 mm;
– droga hamowania (100-0 km/h): 38,3 m (felgi/opony 16-calowe) ; 37,6 m (felgi/opony 17-calowe).
Koła i ogumienie
– standard: felgi z lekkiego stopu 16 x 6.5; 205/65 R16;
– opcja: felgi z lekkiego stopu 17 x 7.0; 215/55 R17.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.