GENEWA 2013: CITROEN – NOWE MODELE I TECHNOLOGIE

CL 0_13.013.004_14

Podczas Salonu Samochodowego w Genewie Citroen przystąpił do szeroko zakrojonej ofensywy produktowej. Zaprezentował nie tylko nowe oblicza modeli z linii C, ale także potwierdził kontynuację podbóju rynku premium, wprowadzając model DS3 Cabrio.

Ofensywa produktowa jest wspierana przez tę technologiczną. Marka prezentuje nową przełomową technologię Hybrid Air. Jest to rozwiązanie typu „full hybrid” wykorzystujące sprężone powietrze w połączeniu z hydrauliką.


Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE


Technologia Hybrid Air, opracowana przez PSA Peugeot Citroën we współpracy z koncernem Bosch, oferuje zużycie paliwa poniżej 3 l/100 km i brak akumulatorów, zapewniając zmniejszenie oddziaływania na środowisko, bardziej przystępną cenę i zachowanie przestrzeni wewnątrz samochodu. Jest ona szczególnie dostosowana do modeli z segmentów B i C oraz samochodów dostawczych. Z okazji Salonu Samochodowego w Genewie będzie ona prezentowana na honorowym miejscu w nowym Citroen C3.

Marka prezentuje także inne technologie:
– hybrydowy układ napędowy z silnikiem wysokoprężnym Hybrid4, dostępny w modelu DS5;
Full Electric w miejskim samochodzie C-ZERO, a także w dostawczej wersji Berlingo, dostępnej z napędem elektrycznym w drugim kwartale 2013 roku;
– mikro-hybrydową e-HDi, która stanowi najskuteczniejszy system na rynku i jest dostępna w większości modeli marki;
– nową rodzinę silników benzynowych PureTech, oferujących większą moc i bardziej ekologicznych.

 

 

ENERGICZNA OFENSYWA PRODUKTOWA

Linia C: Citroen kontynuuje ofensywę produktową i modernizuje w tym roku dwa kluczowe modele gamy: C3 oraz C4 Picasso, którego drugą generację zapowiada koncepcyjny Technospace. Potwierdzając możliwości Créative Technologie, prototyp stanowi zapowiedź drugiej minivana.

Linia DS: Mając na swoim koncie 300 000 samochodów sprzedanych od 3 lat, Citroën wprowadza do sprzedaży model DS3 Cabrio oraz pokazuje w Genewie dwie limitowane edycje linii DS: DS3 Racing w szlachetnym wykończeniu w tonacji matowego złota oraz DS4 Electro Shot.

Dla podkreślenia swej obecności w świecie luksusowych kreacji marka wystawia unikalny egzemplarz wykonany we współpracy z włoską edycją magazynu Vogue Homme, DS3 Cabrio L’Uomo Vogue, który zostanie zaoferowany na licytacji na rzecz stowarzyszenia Women Create Life. Stowarzyszenie powstało w ramach Światowej Organizacji Zdrowia, a jego celem jest promocja działań przyczyniających się do poprawy warunków zdrowotnych kobiet i dzieci poprzez sztukę i kulturę.

TECHNOLOGICZNA OFENSYWA NA RZECZ ŚRODOWISKA

Citroën prezentuje w Genewie technologię Hybrid Air. W 1955 roku DS w spektakularny sposób zapoczątkował to nowe rozwiązanie. Łącząc sprężony gaz i hydraulikę o wysokim ciśnieniu, zastosowana technologia pozwalała wspomagać lub sterować jednocześnie zawieszenie, układ kierowniczy, układ hamulcowy i pół-automatyczną skrzynię biegów.

 

 

W 1958, inżynierowie Marki wykonali prototyp hybrydowego 2 CV, w którym połączenie sprężonego powietrza i hydrauliki służyło do wspomagania silnika termicznego przy przyspieszaniu. Ten projekt nie opuścił fabryki, z braku rynku i technologii dostosowanych do jego produkcji seryjnej w tamtych czasach.

W 2013 Hybrid Air opiera się na połączeniu licznych dobrze sprawdzonych zespołów i technologii: silnik benzynowy Puretech, system magazynowania energii w formie sprężonego powietrza, zespół składający się z dwóch silników-pomp hydraulicznych i automatyczna skrzynia biegów wykorzystująca przekładnię planetarną. Cały układ jest kierowany przez system nadzorujący, który steruje poleceniami kierowcy, dążąc do optymalizacji wydatku energetycznego. Dostępne są trzy tryby działania: tryb powietrzny (zerowa emisja), tryb benzynowy, w którym działa tylko silnik cieplny, oraz tryb kombinowany, w którym moc silnika cieplnego łączy się z mocą napędu sprężonym powietrzem.

Hybrid Air nie wymaga stosowania akumulatorów (bardziej przystępna cena, zachowanie przestronności wnętrza, łatwiejszy recykling) i oferuje przełomowe osiągi. Eksponowany na targach Geveva Motor Show prototyp C3 wyróżnia się doborem kolorów i materiałów oraz wykazuje rekordowe zużycie paliwa na poziomie 2,9 l /100 km. Jest wyposażony w nowe opony Michelin o specjalnych wymiarach (165/50 R 18) pozwalające obniżyć zużycie paliwa o blisko 0,2 l/100 km.

 

 

LINIA C

Xsara Picasso, C4 Picasso, Grand C4 Picasso i C3 Picasso złożyły się na sukces Citroën, stanowiąc referencję wśród minivanów.

Potwierdzając możliwości Créative Technologie, prototyp Technospace dokonuje postępu dzięki:
– rekordowemu poziomowi emisji CO2 wynoszącemu 98 g/km, który stał się możliwy dzięki nowej modułowej płycie EMP2 (Efficient Modular Platform 2);
– różnorodnym rozwiązaniom technologicznym poprawiającym komfort, wśród których w pełni dotykowy interfejs funkcji kierowania z panoramicznym ekranem 12’’ o wysokiej rozdzielczości;
– nowatorskim proporcjom (wymiary: długość: 4,43 m / szerokość: 1,83 m / wysokość: 1,61 m), przestronności wnętrza i rekordowej pojemności bagażnika (537 litrów VDA);
– mocnej i wyrazistej stylistyce sylwetki, uzupełnionej światłami tylnymi z efektem 3D;
– wnętrzu w loftowym stylu.

Citroën C3, którego światowa premiera odbędzie się z okazji Salonu Samochodowego w Genewie i który zostanie wprowadzony do sprzedaży od kwietnia 2013 roku, zwiększa i wzbogaca atuty swojego poprzednika – o czym pisaliśmy na naszych łamach osobno.

 

 

LINIA DS

Linia DS, która osiągnęła sprzedaż ponad 300 000 egzemplarzy na przestrzeni zaledwie 3 lat, stanowi chlubę Marki na arenie międzynarodowej. Uosabiając francuski luksus, linia oferuje niepowtarzalny styl, z ogromnym ładunkiem wyobraźni i emocji, oraz wykwintne wyrafinowanie.

Dostępny w sprzedaży od początku roku Citroën DS3 Cabrio oferuje szeroki wachlarz personalizacji. Tylko składany, płócienny dach można nabyć w trzech wersjach kolorystycznych: czarnej, niebieskiej Bleu Infini oraz z monogramem DS.

Zdobywając osiem tytułów Rajdowego Mistrza Świata WRC w kategorii Producentów oraz dziewięć tytułów w kategorii kierowca / pilot z duetem Sébastien Loeb i Daniel Elena, Citroen DS3 zajmuje poczesne miejsce w historii sportów samochodowych. Marka nawiązuje do tego przedsięwzięcia, prezentując z okazji salonu Motor Show w Genewie nowy model DS3 Racing.

Edycja 2013 utrzymana jest w bardzo ekspresyjnym stylu: czarna matowa karoseria kontrastuje z dachem w złotym, matowym kolorze i jest podkreślona specjalną naklejką. Unikalny złoty kolor w matowym odcieniu jest powtórzony na tylnym spojlerze, obudowach lusterek wstecznych, szewronach, a także na ozdobnej listwie deski rozdzielczej i na podstawie dźwigni zmiany biegów. Naklejka dachowa, skopiowana na desce rozdzielczej, upamiętnia nagrody zdobyte przez zespół Citroën World Rally Team od pierwszego zwycięstwa w 2001 roku.

 

 

Nowa wersja DS3 Racing jest wyposażona w światła tylne 3D LED zapoczątkowane w modelu DS3 Cabrio i posiada aluminiowe, czarno-złote felgi 18’’.

Opracowany przez zespół Citroen Racing silnik 1,6 rozwijaj moc 202 KM.

Po DS4 Just Mat o wyrazistej osobowości i DS4 Pure Pearl w wykwintnym stylu, Citroen rozszerza gamę o nową edycję DS4 Electro Shot. Wprowadzona do sprzedaży z okazji Salonu Samochodowego w Genewie i oparta na wersji wykończenia So Chic limitowana edycja inauguruje dwubarwną, charakterystyczną dla linii DS kolorystykę w modelu DS4, w postaci dachu i spojlera w odcieniu błyszczącej czerni, uzupełnionych bocznymi listwami drzwi i aluminiowymi felgami 17’’ w tym samym kolorze lakieru. Chromowane lusterka wsteczne ożywiają nowy zewnętrzny wystrój.

Citroen DS4 Electro Shot jest pierwszym modelem stworzonym przez nową pracownię personalizacji działającą w zakładzie produkcyjnym w Mulhouse.