Renault modernizuje całą rodzinę modeli Mégane (z wyjątkiem Coupé Cabriolet), będących wizytówką wysokiej jakości marki. Efekt będzie można zobaczyć już podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Zmiany dotyczą zarówno nadwozia, jak też bezpieczeństwa i wyposażenia.
Mégane Gama 2012 trafi do sprzedaży w Europie już na początku marca. W Polsce model pojawi się w salonach w kwietniu.
Zmodernizowany przód pojazdu
Stylistyka Mégane została nieco zmieniona, zapewniając mu jeszcze bardziej nowoczesny wygląd. Przód samochodu zdobią reflektory wyposażone w światła do jazdy dziennej z diodami LED, tworząc jego nowy świetlny znak rozpoznawczy. Przedni zderzak otrzymał wykończenie w kolorze czarnym błyszczącym, z chromowanymi elementami ozdobnymi. Całkowicie zmieniona została także gama obręczy kół, a gama dostępnych kolorów nadwozia wzbogacona o dwa nowe kolory: Niebieski Majorelle i Biała Perła.
Wnętrze wzbogacone zostało o nowe wzory tapicerek tkaninowych oraz skórzanych łączonych z elementami alcantary i skóry ekologicznej.
Z uwagi na duży sukces serii limitowanej Bose Edition w roku 2011 obecnie będzie ona stanowić oddzielny poziom wyposażenia. Dzięki temu gama ulega wzbogaceniu o wyróżniającą się wersję, stanowiącą połączenie sportowej elegancji i unikalnych doznań akustycznych.
Oferta obejmuje również wersje GT i GT Line: tworzące specyficzny znak rozpoznawczy w kształcie bumerangu światła LED, tapicerka materiałowa łączona z elementami skóry ekologicznej z czerwonymi przeszyciami, sportowa kierownica z oparciem na kciuki, nakładki na progi drzwi i listwa ozdobna na desce rozdzielczej z napisem Renault Sport.
Nowa moc
Mégane Gama 2012 jest pierwszym modelem z ofertą trzech nowych silników Energy (w zależności od kraju) pozwalających połączyć przyjemność prowadzenia z niskim zużyciem paliwa. Silniki te, stworzone w oparciu o zasadę „downsizingu” nowej generacji przy wykorzystaniu całego doświadczenia Renault w Formule 1, wyposażone zostały w szereg unikalnych w tej klasie samochodów rozwiązań, takich jak system Stop&Start z układem odzyskiwania energii przy zwalnianiu / hamowaniu. Motory charakteryzują się cichą pracą. Poziom emisji hałasu jest w ich przypadku dwukrotnie niższy w porównaniu do silników poprzedniej generacji.
Renault Energy TCe 115 to pierwszy benzynowy, doładowany silnik Renault z bezpośrednim wtryskiem, łączący wysokie osiągi z niewielkim zużyciem paliwa. Nowa jednostka o pojemności 1198 cm3, wprowadzana na miejsce silnika 1.6 16V, odznacza się wyższymi od niego osiągami (+ 5 KM, + 40 Nm). Dysponuje mocą 115 KM i maksymalnym momentem obrotowym 190 Nm, z czego 90 proc. jest dostępne już od 1 650 obr./min. Silnik ten odznacza się wyjątkową elastycznością pracy oraz przyspieszeniami na niskich obrotach godnymi silnika wysokoprężnego. Napędzane tym silnikiem Renault Mégane Gama 2012 zużywa zaledwie 5,3 l/100 km w cyklu NEDC, emisja CO2 sytuuje się na poziomie 119 g/km, a wynoszący około 1 000 km zasięg jest zbliżony do zasięgu modeli z silnikiem wysokoprężnym.
Nowy, wysokoprężny silnik Energy dCi 110: jednostka 1.5 dCi została zmodyfikowana – pojawiły się w niej wszystkie nowe rozwiązania technologiczne, pozwalające w szczególności obniżyć emisję CO2 poniżej 95 g/km, a zużycie paliwa do 3,8 l/100 km w cyklu mieszanym! Osiągi pojazdu utrzymane zostały na niezmienionym poziomie dzięki zwiększonemu momentowi obrotowemu (260 Nm – od 1 750 obr./min.).
Renault Energy dCi 130 to najmocniejszy w swojej kategorii, osiągający moc 130 KM
i maksymalny moment obrotowy 320 Nm silnik wysokoprężny 1.6 l, który wyróżnia się dynamicznym przyspieszeniem już od 1 750 obr./min. Zamontowany w Mégane zużywa 4,0 l/100 km w cyklu mieszanym oraz emituje zaledwie 104 g CO2/km.
Przystępne cenowo technologie
Wzorem Renault Scénic i Grand Scénic, również Mégane Gama 2012 zostaje wyposażona w Visio System. System ten, współpracujący z umieszczoną za przednią szybą, na tylnej stronie lusterka wstecznego kamerą, poprawia widoczność podczas jazdy w nocy oraz pozwala kierowcy zachować pełną czujność.
Łączy on dwie funkcje:
– automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania (strefa usytuowana przed pojazdem jest stale obserwowana przez oko kamery – światła długie włączają się automatycznie po przekroczeniu prędkości 45 km/h, jeśli oświetlenie zewnętrzne jest zbyt słabe, przetłaczając się na mijania, jeśli istnieje możliwość oślepiania kierowców jadących z naprzeciwka);
– system kontroli pasa ruchu: niezamierzone zjechanie z pasa ruchu spowodowane jest zazwyczaj spadkiem czujności lub zaśnięciem kierowcy i jest jedną z głównych przyczyn wypadków – z chwilą przekroczenia linii pasa ruchu bez włączenia kierunkowskazów kierowca jest ostrzegany o tym fakcie zapaleniem się kontrolki na desce rozdzielczej oraz sygnałem dźwiękowym.
Nie zapomniano także o komforcie wprowadzając nowy system wspomagania przy ruszaniu. Dzięki sprzężeniu z automatycznym hamulcem postojowym system ten utrzymuje przez kilka sekund ciśnienie w układzie hamulcowym dając kierowcy czas na zwolnienie sprzęgła bez ryzyka cofnięcia się pojazdu. „Autostradowy” tryb działania kierunkowskazów zwiększa komfort prowadzenia auta: jedno lekkie przesunięcie dźwigni kierunkowskazów powoduje serię trzech mignięć informujących o zamiarze zmiany pasa ruchu.
System wspomagania parkowania został wzbogacony o kamerę cofania. Kierowca ma szczegółowy podgląd strefy usytuowanej bezpośrednio za pojazdem oraz toru jazdy, co ułatwia korygowanie manewrów. Automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja jest obecnie wyposażona w czujnik Air Quality Sensor, kontrolujący jakość powietrza we wnętrzu i samoczynnie odcinający jego dopływ z zewnątrz.
Nowe radioodtwarzacze R-Plug&Radio+ są bez wyjątku wyposażone w funkcję Bluetooth, umożliwiającą prowadzenie rozmów telefonicznych bez użycia rąk oraz słuchania muzyki w audiostreamingu z przenośnych urządzeń audio, a także w gniazda typu USB i Jack umożliwiające obsługę urządzeń zewnętrznych za pomocą przełączników przy kierownicy. Dostępny jest także wbudowany system nawigacji Carminat TomTom z menu w języku polskim oraz stworzony „na miarę” i wyróżniający się szczególnym realizmem dźwięku system nagłośnienia Bose Energy Efficient Series.
Renault Quality Made
Produkowane w zakładzie w Palencji (Hiszpania) Renault Mégane Gama 2012 jest objęte najostrzejszymi standardami produkcyjnymi, pozwalającymi zapewnić najwyższy poziom jakości. Model ten aspiruje do roli światowej wizytówki jakości Renault i symbolizuje know-how koncernu w tym zakresie, od fazy projektu po wprowadzenie na rynek wszystkich modeli tej marki.
Firma zastosowała rygorystyczne standardy i procedury jakościowe, zainspirowane również doświadczeniem, jakim może się pochwalić jego partner – marka Nissan. Procedura Design to Quality umożliwia zapewnienie kontroli jakości już od samego początku prac koncepcyjnych i na etapie rozwijania projektu pojazdu.
Niektóre standardy dotyczące kontroli jakości stały się dzisiaj wspólnymi standardami w ramach Aliansu: AVES (Alliance Vehicle Evaluation Standards) w poszczególnych pionach zapewniło ujednoliconą metodę kontroli jakości opartą na coraz bardziej wyśrubowanych kryteriach odpowiadających oczekiwaniom klientów, od momentu produkcji do chwili wydania pojazdu.
W zakładzie produkcyjnym samochodów w Palencji (Hiszpania), kontrole wykonywane z wykorzystaniem lasera pozwalają przetestować 100 proc. funkcji pojazdu w porównaniu z 70 proc. w przypadku Mégane II.
Tak więc na targach motoryzacyjnych Palexpo będzie można “pomacać” nowe modele, a w kwietniu obejrzeć (i kupić) w salonach sprzedaży w Polsce…
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.