O nowej gamie samochodów Renault Megane, które zostaną zaprezentowane na salonie samochodowym Palexpo w Genewie już pisaliśmy. Jednym z nich jest wersja R.S. Dzięki zastosowanemu systemowi R.S. Dynamic Management możliwe jest wykorzystanie w niej dodatkowych 15 KM mocy i 20 Nm momentu obrotowego.
Po włączeniu trybu sportowego kierowca uzyskuje dostęp do pełnej mocy 265 KM/195 kW i maksymalnego momentu obrotowego 360 Nm, czyli wartości fabrycznych dla serii limitowanej Trophy – w połączeniu z bardziej precyzyjną reakcją na wciśnięcie pedału gazu. To innowacyjne rozwiązanie Renault Sport umożliwia pełne wykorzystanie potencjału Mégane R.S. zależnie od potrzeb, w szczególności na torze.
Uzupełnieniem tych rozwiązań jest zmodyfikowane, specyficzne dla Mégane R.S. brzmienie układu wydechowego. Bardziej otwarty tłumik wydechu w połączeniu ze wzmocnionym modułem soundpipe przyczyniają się do zapewnienia Mégane R.S. Gama 2012 pożądanego brzmienia w każdym zakresie obrotów.
Pod względem estetyki, przód auta zyskał na wyrazistości: typowa dla modeli Renault Sport, kultowa listwa aerodynamiczna typu F1 otrzymała nową baterię 2×6 diod LED, a reflektory – czarne wnętrza kloszy. W ofercie pojawiły się aluminiowe obręcze kół 18’’ (w kolorze matowego aluminium lub matowej czerni) oraz obręcze kół przejęte z wersji Trophy, z umieszczonym w środku logo „R.S.”.
Nowa opcja, pakiet R.S. Design Rouge oznacza elementy designu zewnętrznego w kolorze czerwonym na przedniej listwie aerodynamicznej F1, bocznych listwach ochronnych drzwi oraz tylnym dyfuzorze. Jakość poszczególnych wystrojów wnętrza wyraża się również w doborze nowych materiałów wykończeniowych.
Kierownicę, gałkę oraz osłonę dźwigni zmiany biegów zdobią czerwone przeszycia, dopasowane kolorystycznie do ozdobnej wstawki w listwie na desce rozdzielczej, również wykończonej w czerwonym kolorze. Nowa, oferowana w opcji tapicerka skórzana dwukolorowa, jasnoszaro – grafitowa, nadaje odpowiednią klasę wnętrzu auta.
Pasjonaci Renault Sport będą mogli również zamówić fotele przednie kubełkowe Recaro (tkaninowe lub skórzane) oraz wystrój wnętrza z dominującą nutą żółtego koloru. Dopełnieniem sportowego wystroju jest środkowa konsola oraz obramowania nawiewów w kolorze czarnym błyszczącym w połączeniu z panelami drzwi o karbonowej fakturze.
Dzięki swym parametrom, Mégane R.S. jest najlepiej sprzedającym się coupé z segmentu C. Od daty jego wprowadzenia na rynek w 2010 r., auto znalazło 12 500 nabywców w różnych częściach świata, zarówno w Europie jak i w Rosji, Argentynie, Chile, Australii, Japonii i Afryce Południowej.
Ma na swym koncie od czerwca 2011 roku rekord toru Nürburgring, z czasem przejazdu 8 minut i 8 sekund, i jest obecnie najszybszym autem z napędem przednim na Nordschleife („pętli północnej”). Mégane R.S. odniósł dotąd 4 zwycięstwa, a z uwagi na unikalne wrażenia z jazdy, jakie zapewnia, jest systematycznie porównywany z najbardziej prestiżowymi „super cars” na świecie.
Ponadto konstruktorzy z Renault Sport dowiedli wyjątkowych możliwości wyścigowych drzemiących w Mégane R.S. dzięki Mégane R.S. N4 – w dużej mierze bazującym na modelu seryjnym – który odniósł zwycięstwo w Rajdowych Mistrzostwach Belgii i Niemiec w swojej kategorii.
Nową wersję 2012 można obejrzeć na targach motoryzacyjnych w Genewie.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.