GENEWA 2012: PEUGEOT – PIĘĆ ŚWIATOWYCH PREMIER

Podczas 82. Salonu Samochodowego w Genewie Peugeot zaprezentuje pięć światowych premier, będących głównym elementem ofensywy produktowej marki w 2012 roku. Peugeot kontynuuje dążenie do zajęcia miejsca w wyższym segmencie rynku poprzez zaprezentowanie nowego modelu 208, trzech zaawansowanych technologicznie hybrydowych modeli z silnikiem Diesla w technologii HYbrid4, a także podkreślającego strategię globalizacji marki 4008.

Głównym wydarzeniem podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie będzie prezentacja na stoisku Peugeot o powierzchni ponad 2 700 m2 30 samochodów w wersjach produkcyjnych i koncepcyjnych, w tym co najmniej 10 odmian modelu 208, będącego nową ikoną marki. Według szacunkowych danych w tym roku targi motoryzacyjne odwiedzi 700 000 osób.

PEUGEOT 208: RE-GENERACJA

Po historycznym sukcesie poprzedników – ponad 15 milionów wyprodukowanych samochodów „serii 200” na przestrzeni przeszło 30 lat – Peugeot 208 dąży do odzyskania w nim pozycji lidera na rynku europejskim.

W celu stworzenia pojazdu uniwersalnego, projekt „A9” od samego początku zakładał gruntowne zrewidowanie oczekiwań dotyczących produkowanych pojazdów, na jakie kiedykolwiek zdecydowała się marka Peugeot.

W ten sposób powstał samochód, który symbolizuje początek nowej generacji:
– „re-generacja” konstrukcji, oznaczająca kompaktowe nadwozie (długość: 3,96 m), zredukowaną wagę (średnio -110 kilogramów w porównaniu z modelem 207) oraz większy przedział pasażerski;
– „re-generacja” stylistyki dzięki odświeżeniu wyglądu zewnętrznego oraz wprowadzeniu dwóch dynamicznych wersji nadwozia (3- i 5-drzwiowej);
– „re-generacja” ergonomii poprzez zupełnie nowe usytuowanie tablicy wskaźników i przełączników, zaoferowanie intuicyjnych możliwości przyłączeniowych będących jedną z funkcji dużego ekranu dotykowego oraz podniesienie jakości wykończenia wnętrza;
– „re-generacja” ekologiczna, której głównym elementem jest gama dziesięciu wysoce wydajnych, ekonomicznych i mocnych jednostek napędowych, łącznie z silnikami e-HDi oraz zaproponowaną po raz pierwszy rodziną benzynowych jednostek trzycylindrowych;
– „re-generacja” wrażeń z jazdy dzięki charakterystycznym dla marki Peugeot dobrym właściwościom jezdnym, bezpieczeństwu aktywnemu i pasywnemu na najwyższym poziomie oraz innowacyjnemu wyposażeniu, obejmującemu m.in. funkcję asystenta parkowania.

Peugeot 208 zadebiutuje na rynku wczesną wiosną. Szacuje się, iż w pierwszym pełnym roku sprzedaży (2013) do klientów na całym świecie trafi 550 000 sztuk tego modelu.

Oprócz 208, Peugeot zaprezentuje w Genewie dwa koncepcyjne pojazdy potwierdzające dążenie marki do zajęcia wyższej pozycji rynkowej w segmencie „super-kompaktów”: XY Concept oraz GTi Concept. Opracowane na bazie 3-drzwiowej wersji modelu 208, oba te koncepcyjne samochody stanowią interpretację przeskoku generacyjnego osiągniętego przez „dwieścieósemkę” za sprawą silnej, wyraźnej osobowości: XY Concept jest przeznaczony dla mieszkańców miast, którzy lubią się wyróżniać, natomiast GTi Concept wskrzesi legendę sportowych aut marki.

XY Concept oraz GTi Concept zostały pokryte ekskluzywnym lakierem nadwozia i wyróżniają się doskonale zintegrowanymi elementami stylistycznymi i aerodynamicznymi oraz bogato wyposażonymi wnętrzami.

Technologia HYbrid4: innowacja Peugeot

Marka będzie nadal dążyła do obniżania emisji CO2 we wszystkich swoich pojazdach: w roku 2011 średnia emisja modeli Peugeot wyniosła 129 g/km, tak więc już teraz osiągnięto poziom poniżej 130 g/km, jaki Komisja Europejska przewiduje dopiero na rok 2015.

Polityka środowiskowa marki zakłada stałe unowocześnianie silników spalinowych (osiągane poprzez tzw. downsizing czy systemy e-HDi Stop & Start), czego przykładem jest nowa generacja jednostek napędowych z rodziny silników benzynowych EB (trzycylindrowych, o pojemności 1,0 i 1,2 l), które zadebiutują w modelu 208.

Innowacje technologiczne Peugeot – stanowiące ważny element strategii środowiskowej marki w kontekście europejskiego rynku zdominowanego przez diesle – to przede wszystkim pierwsza na świecie hybryda wysokoprężno – elektryczna, czyli technologia HYbrid4.

Prezentując układ napędowy HYbrid4, Peugeot oferuje klientom gamę pojazdów o wysokiej wydajności ekologicznej i wyjątkowej funkcjonalności.

Połączenie wysokoprężnego silnika 2,0 l HDi FAP o mocy 163 KM, który napędza przednie koła, z umieszczonym przy tylnej osi silnikiem elektrycznym rozwijającym 37 KM, daje zupełnie nowe wrażenia z jazdy dzięki napędowi na cztery koła, maksymalnej mocy 200 KM, elektrycznemu trybowi jazdy „Zero Emission Vehicle” oraz średniemu zużyciu paliwa niższemu o 35 proc., niż w przypadku silnika spalinowego o podobnej mocy.

Na stoisku Peugeot w Genewie potencjał technologii HYbrid4 w różnych konstrukcjach zademonstrują:
• 3008 HYbrid4, pierwszy na świecie model wyposażony w tę technologię. Dostępny w sprzedaży od lutego 2012 r.;
• 508 RXH, debiutujący na rynku nieco później, w którym hybryda wysokoprężno – elektryczna została połączona z bardzo elegancką i prestiżową stylistyką, rzucającą nowe światło na wielozadaniowe pojazdy z napędem na cztery koła;
• 508 HYbrid4 sedan, świętujący w Genewie swoją światową premierę, który wejdzie do sprzedaży latem 2012 roku.

Nowy SUV – 4008

Debiutujący w Genewie Peugeot 4008 symbolizuje dążenie marki do zajęcia wyższej pozycji rynkowej w celu zaspokojenia oczekiwań klientów na całym świecie.

Dzięki wyróżniającej się sylwetce oraz osiągom oferowanym przez napęd 4×4, Peugeot 4008 odpowiada oczekiwaniom wymagających nabywców samochodów użytkowo – terenowych z kompaktowego segmentu SUV. Szacuje się, że ponad 70 proc. wszystkich produkowanych sztuk 4008 zostanie sprzedanych na rynkach pozaeuropejskich.

4008, owoc współpracy między grupą PSA Peugeot Citroёn a Mitsubishi, wyróżnia się silną osobowością, tak charakterystyczną dla marki Peugeot. Nadwozie o idealnych proporcjach: nowe kody stylistyczne podkreślają odważny charakter pojazdu, między innymi dzięki pionowym kratom wlotu powietrza, osłonom dolnej części nadwozia oraz mocno poszerzonym nadkolom.

Eleganckie wnętrze modelu 4008 zwraca uwagę dzięki materiałom wysokiej jakości, bogatemu wyposażeniu oraz szklanemu panoramicznemu dachowi, zapewniającemu pasażerom wyjątkową atmosferę podczas jazdy.
Kompaktowe wymiary nadwozia (długość 4,34 m) zapewniają autu dużą zwrotność, natomiast przestronny przedział pasażerski czyni model 4008 wyjątkowo wszechstronnym. Wszystko to sprawia, że 4008 jest doskonale przystosowany do codziennego użytku, zarówno w mieście, jak i na bezdrożach.
W Europie Peugeot 4008 będzie dostępny z czterema silnikami (dwoma wysokoprężnymi i dwoma benzynowymi), w połączeniu z napędem 4×4.

Dzięki rekordowo niskiej emisji CO2 w tym segmencie, model 4008 jest nowoczesnym SUV-em zdolnym do ekonomicznego i wydajnego poruszania się po zróżnicowanym terenie.

Ofensywa produktowa

Pozostałe modele Peugeot, które zostaną zaprezentowane w Genewie, również potwierdzają dążenie marki do unowocześnienia gamy i zaoferowania klientom produktów wysokiej jakości, szczególnie po udanym wprowadzeniu na rynek w Europie i w Chinach modelu 508, a także modeli 3008, 5008, nowego 107 oraz sportowego coupé RCZ. Teraz do grupy tej dołączają nowe modele Partner i Expert, które w Genewie będą świętowały swoją światową premierę.