Ford Motor Company przedstawia nowego Forda Fiesta ST w wersji produkcyjnej podczas tegorocznego salonu samochodowego w Genewie. Prezentacja poprzedza wprowadzenie tego modelu do europejskich salonów sprzedaży w 2013 roku.
Klienci stale pytali o nową wersję Forda Fiesta ST odkąd zniknął on z europejskich salonów sprzedaży w 2008 roku. Najnowszy Ford ma imponujące osiągi. Liczby mówią same za siebie: 180-konny, 1,6-litrowy silnik EcoBoost; moment obrotowy równy 240 Nm; 0-100 km/godz. w niecałe 7 sekund; maksymalna prędkość powyżej 220 km/godz. Jednocześnie, zastosowanie technologii EcoBoost przyniosło 20-procentową redukcję emisji CO2 w porównaniu z poprzednikiem.
Nowy model powstał w zespole Ford Team RS. Znaczną poprawę jakości prowadzenia przyniosło obniżenie sylwetki pojazdu o 15 mm (w porównaniu ze standardową wersją Forda Fiesta); zastosowanie zmodyfikowanego układu TVC poprawiającego stabilność jazdy na zakrętach (eTVC) oraz trzech trybów elektronicznej kontroli stabilności ESC – wszystkie te systemy zostały poddane testom na dystansie ponad 5000 kilometrów na niemieckim torze Nürburgring Nordschleife.
– Wierzymy, że nasi klienci będą pod wrażeniem osiągów, stylu i możliwości technicznych nowego Forda Fiesta ST. Ten nowy dynamiczny hot hatch jest niewątpliwie najlepszym modelem Forda Fiesta ST, który trafił kiedykolwiek do sprzedaży – powiedział Jost Capito, dyrektor odpowiedzialny za globalny pion pojazdów wyczynowych Forda.
Kontrastowe wnętrze, niespotykany poziom wyposażenia i możliwości technicznych, zadowalających każdego kierowcę, aktywowany głosem system komunikacji samochodowej SYNC i sportowe fotele Recaro, które w Fordzie Fiesta ST pojawiają się po raz pierwszy. Niedoświadczony kierowca będzie mógł skorzystać z funkcji MyKey umożliwiającej redukcję osiągów i aktywującej systemy bezpieczeństwa pojazdu. Nowa, odważna i dynamiczna sylwetka kojarzy się z wyczynowymi możliwościami pojazdu, a duży, trapezoidalny wlot powietrza jest znakiem firmowym najnowszego Forda Fiesta ST.
Ford Team RS to europejski oddział pionu globalnych pojazdów wyczynowych Forda. Podczas prac konstrukcyjnych, bezcenne okazało się doświadczenie zespołu zdobyte podczas opracowywania konstrukcji Forda Fiesta RS WRC, Forda Fiesta Rallycross oraz Forda Fiesta Racing we współpracy ze sportowymi partnerami Forda.
Po potwierdzeniu rozpoczęcia produkcji nowego Forda Fiesta ST na rynek europejski, koncern bierze również pod uwagę wprowadzenie wyczynowej wersji małego samochodu po raz pierwszy na rynek północnoamerykański, uwzględniając ciepłe przyjęcie pięciodrzwiowego Forda Fiesta ST w wersji koncepcyjnej podczas ubiegłorocznego salonu samochodowego w Los Angeles.
– Jesteśmy szczęśliwi, że już w przyszłym roku europejscy entuzjaści naszych pojazdów będą mogli kupić nowego Forda Fiesta ST, a wkrótce będziemy mogli zdradzić nasze dalsze plany rynkowe – mówił Capito podczas targów motoryzacyjnych Motor Show. Po wprowadzeniu do sprzedaży nowego Forda Fiesta ST, który dołączy do nowego Forda Focus ST, będziemy mogli znowu zaoferować wybór przystępnych cenowo małych samochodów wyczynowych łączących w sobie unikalny styl, dynamiczne osiągi oraz praktyczność w codziennym użytkowaniu.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.