Citroen opublikował pierwsze zdjęcia nowego modelu Grand C4 Picasso. Sylwetka samochodu zdecydowanie różni się od wersji 5-miejscowej, a jego koncepcja łączy przestronność wnętrza i płynność linii.
Potencjał nowej modułowej platformy EMP2 pozwala mu zaoferować kompromis w zakresie możliwości adaptacji wnętrza, przestronności i dostępu do kabiny. Wykazuje również rekordowy, minimalny poziom emisji CO2 – 98 g/km. Model korzysta także z najnowszej technologii BlueHDi, proponując wersję o mocy 150 KM, która emituje jedynie 110 g CO2/km.
Zobacz także:
PREMIERY
Zastosowanie modułowej platformy EMP2 (Efficient modular Platform 2) umożliwiło zwiększenie rozstawu osi do 2,84 m, co przy zachowaniu tej samej długości co poprzednia generacja modelu (4,59 m), pozwala zaoferować:
– więcej możliwości adaptacji wnętrza, dzięki składanemu trzeciemu rzędowi foteli, który pozwala przyjąć na pokład 7 pasażerów;
– większą przestronność i najwięcej w tym segmencie przestrzeni w 2. i 3. rzędzie;
– łatwiejszy dostęp do kabiny, w szczególności do 3. rzędu, dzięki optymalizacji sposobu otwierania drzwi;
– większą objętość ładunkową, dzięki zwiększeniu pojemności bagażnika o 69 litrów (645 litrów VDA i ponad 700 litrów po przesunięciu foteli 2. rzędu maksymalnie do przodu).
Design Citroena Grand C4 Picasso różni się od stylu 5-miejscowej wersji tego modelu (specyficzny „technologiczny” przód, dekoracyjne listwy dachowe, oryginalne światła tylne LED z efektem 3D). Model ten posiada jednocześnie wszystkie atuty nowej generacji C4 Picasso, tj.:
– wnętrze utrzymane w stylu loft, które wyróżnia się czystością linii i oferuje wyjątkowy komfort jazdy wszystkim pasażerom, dysponując, oprócz Pakietu Lounge, nawiewami powietrza dla pasażerów w 3. rzędzie;
– technologie poprawiające komfort jazdy, a wśród nich w pełni dotykowy tablet 7” i panoramiczny ekran HD 12’’;
– innowacyjne rozwiązania ułatwiające prowadzenie samochodu, takie jak zastosowana po raz pierwszy w tym segmencie Kamera 360, dostępna już w momencie wprowadzenia na rynek;
– poprawione komfort i trzymanie się drogi dzięki zastosowaniu elektrycznego wspomagania układu kierowniczego i optymalizacji zawieszenia.
NADWOZIE
Samochód zyskał specyficzną sylwetkę, której proporcje znacznie odbiegają od tendencji w segmencie. Stylistom zaoferowano bowiem większą swobodę działania przy projektowaniu. Zwis przedni został skrócony o 11,6 cm, blok silnika i podłoga obniżone (- 50 mm w przypadku silnika; – 20 mm w przypadku podłogi), a rozstaw kół poszerzony (+ 82 mm z przodu; + 31 mm z tyłu). Pojemność bagażnika wzrosła o 69 litrów w stosunku do poprzedniej generacji.
Cechy charakterystyczne nadwozia to:
– profil zdobią listwy dachowe biegnące od przedniej szyby, które pełnią rolę belek dachowych – eksponuje to dużą powierzchnię przeszkloną; rzeźba boków podkreśla dynamiczny charakter sylwetki;
– przód samochodu obrazuje nowy styl Citroena z wyraźnie zaznaczonym blokiem silnika i logo marki, którego przedłużone linie biegną ku bokom auta i podkreślają światła dzienne z diodami LED; tuż pod nimi znajdują się reflektory o wysmukłym kształcie i technologicznym stylu. Światła przeciwmgłowe stanowią dopełnienie identyfikacji świetlnej samochodu;
– światła tylne LED z efektem 3D stanowią subtelną odpowiedź na futurystyczne i technologiczne trendy w projektowaniu; tył samochodu stał się bardziej dynamiczny, dzięki solidnej klapie tylnej, która zapewnia łatwy i komfortowy dostęp do bagażnika;
Auto dysponuje paletą ośmiu lakierów karoserii, od wyrafinowanych szarości Gris Shark, Gris Aluminium, brązu Brun Hickory, bieli Blanc Banquise i czerni Noir Onyx po żywą czerwień Rouge Rubi, niebieski Bleu Teles i Bleu Kyanos. Ofertę uzupełniają trzy obręcze kół ze stopów lekkich w rozmiarach 16’’, 17’’ i 18’’.
WNĘTRZE
Charakteryzuje się ono czystością form i przejrzystością aranżacji. Wrażenie to potęguje montowana seryjnie panoramiczna szyba przednia i duży przeszklony dach, które wypełniają kabinę naturalnym światłem. Powierzchnia przeszklona wynosi ponad 5,70 m2. Podczas jazdy nocą, poczucie komfortu zwiększa dodatkowo oświetlenie LED emitujące białe światło, które tworzy w kabinie kameralną atmosferę (panel sufitowy, podświetlenie schowków, stolików w oparciach foteli przednich i wewnętrznych klamek drzwi).
Asymetryczna deska rozdzielcza łączy różnorodne kolory i materiały. Na stanowisku kierowcy dominuje technologiczna czerń, która po stronie pasażera przechodzi w nieco jaśniejszy odcień (perłowa stal Ardoise lub perłowy beż Champagne w zależności od wybranej tonacji wnętrza). Aby nadać wnętrzu bardziej osobistego charakteru, na panoramicznym ekranie HD 12’’ zlokalizowanym w centralnej części deski rozdzielczej ustawić można jako tapetę zdjęcie z własnej galerii.
Satynowe chromy i czarne błyszczące wstawki urozmaicają wygląd deski rozdzielczej. Wiele uwagi poświęcono też panelom drzwiowym.
Każdy pasażer Nowego GRAND C4 Picasso korzysta z indywidualnych udogodnień, które pozwolą mu poczuć się w pełni komfortowo:
– kształt siedzisk i asymetryczny wzór tapicerki nadają fotelom przednim wygląd dwuosobowej kanapy;
– w rzędzie 2. znajdują się trzy niezależne fotele z regulowanym siedziskiem i oparciem;
– pasażerowie w rzędzie 3. mają do dyspozycji osobne nawiewy powietrza, niespotykane w tej kategorii.
Nowy Grand C4 Picasso dostępny jest z dwukolorową tapicerką ze skóry Nappa i czarną ze skóry Claudia.
W Grand C4 Picasso wszyscy podróżują komfortowo. Pakiet Lounge obejmuje takie rozwiązania, jak fotele przednie z funkcją masażu, fotel typu Relax dla pasażera z przodu z podparciem na nogi oraz zagłówki Relax. Podróżujący równie komfortowo pasażerowie w 2. rzędzie mają do dyspozycji Pakiet Multimedia DVD (Plug & Play), dzięki któremu mogą oglądać ulubione filmy na dwóch ekranach wbudowanych w zagłówki foteli przednich.
Zastosowanie modułowej platformy EMP2 umożliwiło cofnięcie tylnej osi o 55 mm w stosunku do 5-miejscowej wersji. Zachowując tę samą długość co jego poprzednik, Nowy Grand C4 Picasso oferuje:
– miejsce na pokładzie dla 7 osób, dzięki trzeciemu składanemu rzędowi siedzeń;
– ponad 2,75 m długości ładunkowej po złożeniu do pozycji stolika fotela pasażera z przodu;
– przestronność w rzędach 2. i 3. o dużym zakresie regulacji (przestrzeń na nogi na wysokości kolan do 217 mm w rzędzie 2. i do 108 mm w rzędzie 3.);
– łatwiejszy dostęp do 3. rzędu, dzięki udoskonaleniu gabarytów i kąta otwarcia drzwi (koła tylne zostały przesunięte o 55 mm w stosunku do wersji 5-miejscowej), i największy w segmencie zakres regulacji wzdłużnej foteli w 2. rzędzie (150 mm);
– bagażnik o pojemności 645 litrów VDA i ponad 700 litrów po przesunięciu maksymalnie do przodu foteli 2. rzędu, o szerokości między nadkolami wynoszącej 1,17 m.
Zoptymalizowane wymiary (dł.: 4,59 m / szer.: 1,83 m / wys.: 1,63 m) w połączeniu z elektrycznym wspomaganiem kierownicy i promieniem skrętu wynoszącym 11 m czynią z nowego Citroena samochód, który sprawdzi się w każdej sytuacji na drodze.
Auto posiada liczne schowki (pod fotelami z przodu i w panelach drzwi, siatki i stoliki w oparciach foteli 1. rzędu z lampkami LED i zamykane schowki w podłodze w 2. rzędzie). Oświetlony schowek w centralnej części deski rozdzielczej wyposażony w gniazdo Jack, port USB i gniazdo 220V.
Dostępny w standardzie 7-calowy tablet dotykowy z 7 sensorycznymi przyciskami zapewnia obsługę różnych funkcji samochodu: dwustrefowej klimatyzacji, nawigacji, systemu audio, telefonu, systemów wspomagających prowadzenie, usług z zakresu łączności… Wszystkie przełączniki sterujące funkcjami znajdują się w zasięgu ręki. Duży panoramiczny ekran HD 12’’ wyświetla najważniejsze informacje dotyczące jazdy i może być konfigurowany przez kierowcę w dowolnym momencie.
Kierowca ma dostęp do systemu Citroen Multicity Connect, z aplikacjami typu: „Paliwo” (najbliższa stacja), Panorama Firm i „Trip Advisor” (hotel), „Michelin Trafic”, „Coyote”. Aplikacjami steruje się z dotykowego tabletu.
Oprócz funkcji użytecznych na co dzień, takich jak zdalny dostęp i bezkluczykowe uruchamianie pojazdu (ADML), automatycznie sterowana pokrywa bagażnika, gniazdo 220V, stoliki w oparciach foteli z lampkami do czytania czy też kamera cofania, auto posiada kamerę 360 stopni oraz System Park Assist, który wynajduje miejsce parkingowe i wykonuje w sposób automatyczny manewr parkowania pojazdu.
SILNIKI
Redukcja masy w połączeniu z parametrami aerodynamicznymi (SCx 0,7) i gamą udoskonalonych silników wpłynęła na obniżenie poziomu zużycia paliwa.
Silnik 1.6 e-HDi 90 Airdream, montowany z najnowszej generacji 6-przełożeniową manualną elektronicznie sterowaną skrzynią biegów ETG6, emituje tylko 98 g CO2 /km, tzn. spala w cyklu mieszanym 3,8 l/100 km.
Wszystkie silniki Diesla wyposażone zostały w technologię Stop&Start. Najczęściej wybierany silnik z gamy czyli 1.6 e-HDi 115 w wersji ze skrzynią ETG6 spala w cyklu mieszanym 4 l /100 km.
Nowy Grand C4 Picasso jest pierwszym modelem Citroena korzystającym ze spełniającego normy Euro 6 silnika BlueHDi: 2.0 BlueHDi 150. Został on wyposażony w moduł SCR (Sselective Catalytic Reduction).
Oprócz 6-przełożeniowej manualnej skrzyni biegów, dostępnej z silnikami Diesla, w ofercie pojawia się nowa 6-przełożeniowa elektronicznie sterowana przekładnia ETG6 (Efficient Tronic Gearbox 6 speeds, montowana z silnikami 1.6 e-HDi 90 i 1.6 e-HDi 115. Oferuje ona kierowcy możliwość przełączania trybu jazdy z manualnego na automatyczny i odwrotnie, w zależności od sytuacji.
Model zapewnia też wyższy poziom bezpieczeństwa i komfort zawieszenia.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.