CITROEN DS4: KOMFORTOWO I SPORTOWO

Nie da się zaprzeczyć, że rodzina DS okazała się trafionym pomysłem francuskiego koncernu. Furorę zrobił DS3, którego wersja WRC triumfuje na trasach rajdowych MŚ. Większy DS4 jest już jednak inny, bardziej luksusowy.

Nadwozie DS4 łączy w sobie elementy kilku kategorii – hatchback, coupe i mały SUV. Marka Citroën kontynuuje idee Bertone pod nowym hasłem Different Spirit.

DS4 to jest praktyczny hatchback. Nowoczesna linia nadwozia, wyposażenie zadowalające każdego wymagającego użytkownika. Dzięki temu śmiało może konkurować z przedstawicielami marek Alfa Romeo czy Audi.

 

 

Dobrze zaprojektowane wnętrze zapewnia kierowcy i pasażerom odpowiedni komfort. Kierowca ma wszystko pod ręką, a przednie fotele zapewniają nie tylko wystarczający komfort jazdy, ale także dobre trzymanie na zakrętach. Dodatkową są podgrzewane oraz posiadają funkcję masażu.

Niektórzy krytykują bark możliwości opuszczania i otwierania szyb w tylnych drzwiach. Jednak taka jest uroda tego auta i trzeba się z tym pogodzić. Statystycznie podróżują nim zwykle dwie osoby.

Nasza jazda testowa to dystans ponad 800 km i to w ciągu jednego dnia. Jakie wrażenia kierowcy? Z cała pewnością jazda po nierównych i wciąż przebudowywanych polskich drogach do największej przyjemności nie należy. Jednak DS4 dał radę! Zawieszenie na nierównościach nawierzchni dróg pracowało bez zastrzeżeń. Na wysoką ocenę zasłużył komfort jazdy, w czym oczywiście pomagały masaże placów, bo taki mechanizm zamontowano w wersji testowanej.

 

 

Testowana wersja to DS4 1.6 THP 200 Sport z przekładnią manualną. Przyznać trzeba, że ta czterocylindrowa benzynowa jednostka napędowa nawet na wysokich obrotach (szybka jazda) pracuje umiarkowanie cicho i nie jest uciążliwa dla pasażerów.

Natomiast 200 KM to dobre „serce” dla tego sportowca. Od 0 do 100 km/h auto przyspiesza w ciągu 7,9 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 235 km/h. Podczas jazdy testowej w zróżnicowanych warunkach drogowych (miasto, autostrada), gdy maksymalna prędkość nie przekraczała 130 km/h udało nam się uzyskać średnie zużycie paliwa 7,2 l/100 km. Na pełnym zbiorniku pokonaliśmy dystans 850 km!

Podsumowanie:
DS4 stanowi interesującą alternatywę dla niemiecko – włoskiej konkurencji rynkowej. To auto nowoczesne z premiowym wyposażeniem, a przy tym ładne. Cena najtańszej wersji DS4 VTi 120 Chic to 71,8 tys zł. Najdroższa wersja to DS4 2.0 HDi 160 kosztuje 101,3 tys. zł. Natomiast testowana przez nas wersja DS4 1.6 THP 200 wyceniona została na 97,5 tys. zł.

LS