BMW: SERIA 3 POWIĘKSZONA O WERSJĘ GRAN TURISMO

BMW 0_90116484

W scenerii pola golfowego, podczas rodzinnego pikniku w Warszawie odbyła się premiera nowego BMW serii 3 Gran Turismo. Gama została powiększona – to trzeci wariant nadwoziowy popularnego modelu.

Łączy on dynamikę sedana, sportowy genotyp oraz praktyczny charakter wersji Touring, dodając do tego więcej przestrzeni i komfortu jazdy. Gran Turismo wyróżnia się na drodze. Pozwala to nowemu autu z równą łatwością spełnić rolę eleganckiego samochodu dla biznesmena, jak i wygodnego pojazdu dla całej rodziny.


Zobacz także:
PREMIERY


Typowe dla BMW proporcje nadwozia, czworo drzwi z oknami wolnymi od ramek, styl coupe, łagodnie opadająca ku tyłowi linia dachu oraz duże, automatycznie otwierane i zamykane drzwi pokrywy bagażnika definiują charakter BMW serii 3 Gran Turismo widzianego z zewnątrz. Aktywny tylny spoiler – pierwszy tego typu w pojazdach marki – zapewnia optyczną lekkość i zmniejsza siłę nośną przy typowych prędkościach podróżnych.

 

 

Nowy BMW serii 3 Gran Turismo jest o 200 milimetrów dłuższy od BMW serii 3 Touring, ma o 110 milimetrów większy rozstaw osi i jest o 81 milimetrów wyższy. Dzięki wyważeniu proporcji oraz odpowiedniemu ukształtowaniu powierzchni i linii nadwozia nie można się pomylić – to auto nowej gamy serii 3…

WYGODNY

Spore wymiary samochodu pozwalają wszystkim pasażerom BMW serii 3 Gran Turismo na wygodne zajęcie w nim miejsca, korzystanie z przestrzeni oraz na swobodę ruchów. Zarówno z przodu jak i z tyłu pozycję jadących podniesiono o 59 milimetrów, co zapewnia opytymalny widok na zewnątrz i sprawia, że wsiadanie i wysiadanie są znacznie bardziej komfortowe.

BMW serii 3 Gran Turismo oferuje również więcej miejsca nad głowami pasażerów. Najwięcej przestrzeni dodano osobom podróżującym z tyłu, gdzie o pełne 70 mm zwiększono ilość miejsca na nogi w porównaniu do modeli sedan i Touring – zapewniając w tym miejscu przestrzeń porównywalną do samochodów luksusowych. Charakter wnętrza dający poczucie przebywania w bezpiecznym kokonie, uzupełniony formami wzornictwa, kolorystyką i odpowiedniej klasy materiałami, tworzy atmosferę typową dla luksusowego salonu, która pozwala pasażerom na relaksujący komfort podróżowania na krótkich i na długich trasach.

 

 

ZARZĄDZANIE PRZESTRZENIĄ ŁADUNKOWĄ

Przestrzeń ładunkowa również zyskała na zwiększeniu wymiarów samochodu, a jego 520 litrów pojemności bagażnika nawet przewyższa BMW serii 3 Touring o 25 litrów. Duży otwór bagażnika i jego wysoko otwierane drzwi ułatwiają dostęp do przestrzeni bagażowej. Umieszczenie na liście wyposażenia standardowego składania tylnej kanapy z możliwością podziału w proporcjach 40:20:40, składania zagłówków i regulacji pochylenia oparć (funkcja cargo) oraz dwuczęściowej półki – podkreśla imponującą funkcjonalność BMW serii 3 Gran Turismo.

Duży bagażnik może być wykorzystany na wiele sposobów, na co pozwala inteligentne zarządzania jego przestrzenią. Praktyczne rozwiązania, jak punkty mocowania bagażu, zaczepy wielofunkcyjne i uniwersalne schowki podpodłogowe czynią bagażnik jeszcze bardziej wygodnym w użyciu, a paski oświetleniowe wykonane w technice LED nie tylko ułatwiają korzystanie z bagażnika, ale też podkreślają jakości klasy premium samochodu BMW serii 3 Gran Turismo.

WYPOSAŻENIE

Wysublimowane kombinacje materiałów i wykończenie najwyższej jakości podkreślają ekskluzywność atmosfery panującej na pokładzie nowego BMW serii 3 Gran Turismo. Najnowszy samochód z serii 3 można zamówić w wersji podstawowej, a także z pakietami stylistycznymi Sport Line, Luxury Line lub Modern Line. Wkrótce dostępna będzie także wersja z opcjonalnym pakietem M Sport.

SILNIKI

Klienci mogą wybierać, już od dnia wprowadzenia na rynek nowego BMW, spośród pięciu potężnych, ale ekonomicznych silników, obejmujących zakres mocy od 105 kW/143 KM do 225 kW/306 KM. Wszystkie jednostki napędowe wykorzystują technologię BMW TwinPower Turbo

 

 

Najmocniejszemu sześciocylindrowemu silnikowi benzynowemu pod maską BMW 335i Gran Turismo towarzyszą w ofercie czterocylindrowe jednostki benzynowe przeznaczone do BMW 328i Gran Turismo oraz BMW 320i Gran Turismo. Są też dwa dwulitrowe silniki wysokoprężne napędzające BMW 320d Gran Turismo i BMW 318d Gran Turismo. Moc jest wysyłana na tylne koła poprzez standardową sześciobiegową przekładnię manualną, choć oczywiście BMW oferuje także innowacyjną ośmiobiegową przekładnię automatyczną jako opcję we wszystkich wersjach silnikowych.

Obie przekładnie połączono z systemem Auto Start-Stop pozwalającym na realne obniżenie zużycia paliwa.

Zaawansowana technologia zawieszenia kół korzystająca z licznych elementów wykonanych z lekkich stopów, precyzyjnie działający układ elektrycznego wspomagania kierownicy, idealny rozkład obciążeń na obie osie (50:50) oraz lekkie nadwozie o wysokiej sztywności na skręcanie gwarantują znakomite i precyzyjne prowadzenie się samochodu. Większy rozstaw osi (+110 mm), większe 17-calowe obręcze kół i inne standardowe specyfikacje nowego BMW serii 3 Gran Turismo pozwoliły uzyskać doskonałą stabilność kierunkową i komfort podróży na długich trasach.

BMW EfficientDynamics

Jako uzupełnienie sportowej dynamiki, nowy BMW serii 3 Gran Turismo oferuje również niskie zużycie paliwa. Kluczem do sukcesu w tej dziedzinie jest zastosowanie rozwiązań z arsenału BMW EfficientDynamics, których wpływy widać w praktycznie każdym zespole nowego modelu. Poczynając od świetnych i wyjątkowo oszczędnych silników benzynowych i wysokoprężnych, poprzez inteligentną, lekką konstrukcję samochodu BMW serii 3 Gran Turismo, po zoptymalizowaną aerodynamikę (w tym kurtyny powietrzne i wyloty powietrza na błotnikach redukujące opory przepływu powietrza przez przednie nadkola oraz aktywny tylny spojler).

 

 

Spore sumaryczne oszczędności przyniosło także zastosowanie wielu innych rozwiązań, jak funkcja Auto Start-Stop, odzysk energii hamowania, wskaźnik optymalnego punktu zmiany przełożenia i uruchamianie osprzętu pomocniczego tylko wtedy, gdy jest to potrzebne. W rezultacie dysponujący znaczną mocą BMW serii 3 Gran Turismo może się poszczycić skromnym zapotrzebowaniem na paliwo i niskim poziomem emisji spalin. A do dyspozycji kierowcy pozostaje jeszcze tryb jazdy ECO PRO oraz nowa funkcja ECO PRO Router pozwalając na dalszą redukcję spalania nawet o 20 proc.

BMW ConnectedDrive

Szeroki wybór systemów wspomagania kierowcy i rozwiązań z pakietu mobilności oferowanych w standardzie lub w opcji w ramach programu BMW ConnectedDrive to zalety modelu. Jednym z ważniejszych elementów jest tu najnowszej generacji kolorowy wyświetlacz przezierny, wyświetlający najważniejsze informacje na przedniej szybie z dobrym kontrastem i w wysokiej rozdzielczości. Bezpieczeństwu i wygodzie służy też cała paleta przyjaznych w obsłudze systemów i funkcji umożliwiających szerokie wykorzystanie możliwości telefonów komórkowych, a także licznych funkcji biurowych z użyciem łączności Bluetooth i usług internetowych.

Opcja Apps i bezpłatne aplikacje z palety BMW Connected zapewniają dostęp do usług takich, jak sieci społecznościowe, radio internetowe i funkcje kalendarza iPhone. Nie sposób pominąć także informacji i usługi biurowych, możliwości planowania podróży i rozrywki z wykorzystaniem Google Maps i usług Panoramio, co podnosi jakość komfortu towarzyszącego podróży nowym BMW serii 3 Gran Turismo na rzadko dostępny poziom.

 

 

Nowy BMW serii 3 Gran Turismo jest wyposażony w elektromechaniczny system wspomagania układu kierowniczego EPS, który działa tylko wtedy, gdy wspomaganie skręcania kół jest rzeczywiście potrzebne. model otrzymał hamulce z lekkimi pływającymi zaciskami i dużymi wentylowanymi tarczami hamulcowymi. Przednie zaciski hamulcowe są wykonane z aluminium. Kierowca korzysta z całej gamy najnowszych elektronicznych systemów podwyższających bezpieczeństwo, zintegrowanych w system dynamicznej kontroli stabilności (DSC). System ten zawiera następujące funkcje: zapobieganie blokowaniu kół przy hamowaniu (ABS), automatyczna kontrola stabilności (ASC), układ dynamicznej kontroli trakcji (DTC), układ dynamicznej kontroli hamowania (DBC) i układ kontroli hamowania na zakrętach (CBC), układ wspomagania ruszania na wzniesieniu (Start-Off Assistant) oraz funkcję elektronicznie ograniczonego poślizgu tylnego mechanizmu różnicowego, która może być aktywowana za pomocą przycisku „DSC Off”.

Wymiary nowego samochodu to: długość – 4824 mm, szerokość – 1828 mm (z lusterkami – 2047 mm), wysokość – 1508 mm, rozstaw osi – 2920 mm.

CENY

Ceny nowego modelu BMW serii 3 Gran Turismo rozpoczynają się od 151 900 zł z VAT.