BMW: NOWE X1 – 11 WARIANTÓW MODELOWYCH

Dotychczas na świecie sprzedano ponad 275 000 egzemplarzy modelu BMW X1. Kolejne kroki to wejście na rynek USA i rozpoczęcie produkcji w Chinach. Kompleksowy rozwój pierwszego BMW X należącego do segmentu kompaktowych samochodów premium trwa.

Nowy BMW X1 będzie będzie miał zmodyfikowaną stylizację nadwozia i wnętrze, będzie posiadał najlepsze dostępne technologie układu napędowego oraz innowacyjne elementy wyposażenia.

Zadaniem akcentów wprowadzonych w nowej stylizacji było uwydatnienie charakteru samochodu. Pas przedni z nową strukturą i większą powierzchnią malowaną w kolorze nadwozia podkreśla przynależność do rodziny BMW X i segmentu premium. Zastosowano nowe zespoły reflektorów z oświetleniem pozycyjnym LED oraz pierścieniami LED wokół poszczególnych reflektorów, które pełnią rolę świateł do jazdy dziennej, opcjonalne reflektory ksenonowe, nowe ramki świateł przeciwmgielnych, mniejsze elementy tworzywowe przy dolnych krawędziach nadwozia, kierunkowskazy wkomponowane w obudowy lusterek zewnętrznych, większe powierzchnie lakierowane, wyraźniej zaznaczoną osłonę spodu tylnej części nadwozia, nowe kolory lakieru, a także nowe wzory obręczy kół.

Wnętrze otrzymało zmiany, które pozwolą lepiej poczuć klasę samochodu. Nowo zaprojektowana konsola centralna zorientowana jest bardziej na potrzeby kierowcy, oprawiono jakość powierzchni wnętrza i przełączników, zastosowano świetnej jakości materiały wykończeniowe, a w opcji można otrzymać nowo opracowaną, pokrytą skórą sportową kierownicę.

 

 

Po raz pierwszy w rodzinie BMW X dostępne będą pakiety wyposażenia BMW Lines, dzięki którym indywidualizacja samochodu będzie łączyć ekskluzywność z harmonią wyglądu oraz funkcją elementów wyposażenia. BMW xLine służy uwydatnieniu twardego i uniwersalnego charakteru nowego BMW X1, natomiast BMW Sport Line koncentruje się na zwinności i dynamice. Pakiety BMW Line są ciekawą alternatywą dla zwykłych standardów wyposażenia, ale nie wyczerpują wszystkich możliwości: kolejną opcją jest pakiet M Sport.

Paleta oferowanych silników poszerzyła się o dodatkowe jednostki dysponujące technologią BMW TwinPower Turbo. Zakres dostępnych mocy wynosi od 85 kW/116 KM w BMW X1 sDrive16d do 180 kW/245 KM w BMW X1 xDrive28i. Pomiędzy nimi znalazł się BMW X1 xDrive25d dysponujący mocą 160 kW/218 KM. Poprawiono osiągi znanych wcześniej modeli BMW X1 sDrive20d oraz BMW X1 xDrive20d, pojawiła się też nowa przekładnia manualna z suchą miską olejową oraz wciąż wyjątkowa w samochodach tej wielkości ośmiobiegowa przekładnia automatyczna, wyposażeniem opcjonalnym jest funkcja Auto Start-Stop we wszystkich modelach, z wyjątkiem BMW X1 sDrive18i (z opcjonalną sześciobiegową przekładnią automatyczną), BMW X1 sDrive16d oraz BMW X1 sDrive20d EfficientDynamics Edition.

Konsekwentne wprowadzanie technologii BMW EfficientDynamics do kolejnych modeli: funkcja Auto Start-Stop w samochodach z przekładnią manualną, a także z 8-biegową przekładnią automatyczną, tryb ECO PRO (opcjonalnie), odzyskiwanie energii przy hamowaniu, elektryczne wspomaganie kierownicy, wskaźnik optymalnego punktu zmiany przełożenia, czy rozłączana sprężarka klimatyzacji. BMW X1 sDrive20d EfficientDynamics Edition podnosi poprzeczkę w dziedzinie łączenia niskiego zużycia paliwa z wysokimi parametrami trakcyjnymi. Nowe wersje silnikowe pozwoliły na dalszy spadek zużycia paliwa (do 0,9 l/100km przy silniku Diesla współpracującym z 8-biegową przekładnią automatyczną).

 

 

Inteligentny system napędu na wszystkie koła BMW xDrive jest wyposażeniem standardowym dwóch wersji silnikowych, a w czterech wariantach jest wyposażeniem opcjonalnym, jako alternatywa dla typowego dla BMW napędu kół tylnych. Rozdział mocy na obie osie jest sterowany elektronicznie, co pozwala na optymalne wykorzystanie przyczepności kół do nawierzchni, zachowanie stabilności kierunku jazdy i dynamiczne pokonywanie zakrętów. Sterowanie rozdziałem mocy działa obecnie efektywniej i optymalizuje go także pod kątem rozkładu obciążeń na osie.

W zawieszeniach kół wykorzystano zaawansowane rozwiązania techniczne, jak dwuprzegubowe zawieszenie przednie z wahaczami wzdłużnymi oraz pięciodrążkowe zawieszenie kół tylnych. Na liście wyposażenia opcjonalnego znalazło się wspomaganie kierownicy działające zależnie od prędkości jazdy. W skład systemu DSC (dynamiczna kontrola stabilności) wchodzi system DTC (dynamiczna kontrola trakcji) jako wyposażenie standardowe oraz układ kontroli osiągów (Performance Control) jako wyposażenie opcjonalne. Bezpieczeństwu biernemu służy wyjątkowo solidna struktura nadwozia, a także bardzo kompleksowe wyposażenie w różnorodne systemy bezpieczeństwa, jak 6 poduszek gazowych oraz trzypunktowe bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa dla wszystkich pasażerów.

Korzystając z dużej przestrzeni wnętrza samochodu, wprowadzono wiele rozwiązań zapewniających mu prawdziwą uniwersalność. Pasażerowie podróżujący z tyłu otrzymali 3 przestronne, wygodne miejsca. Oparcie tylnej kanapy dzielone jest w proporcji 40 : 20 : 40, a kąty poszczególnych części oparcia mogą być indywidualnie ustawiane w jednym z 10 położeń zapewniających kąt pochylenia oparcia od 1° do 31°. Objętość przestrzeni bagażowej przy standardowej pozycji oparcia wynosi 420 litrów. Całkowite położenie oparcia tylnej kanapy pozwala powiększyć objętość przestrzeni bagażowej do 1350 litrów. Wnętrze zaopatrzono też w liczne schowki, tacki i uchwyty na kubki lub butelki.

 

 

Bogate i kompleksowe wyposażenie standardowe obejmuje klimatyzację, elektrycznie ustawiane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, światła przeciwmgielne, komputer pokładowy, zestaw audio z odtwarzaczem CD i gniazdem urządzeń zewnętrznych AUX-IN, a także pięć głośników. Na liście elementów wyposażenia opcjonalnego wysokiej klasy mogą się znaleźć: profesjonalny system nawigacyjny z twardym dyskiem i ze sterowaniem za pomocą systemu operacyjnego iDrive, zestaw audio Harman Kardon Surround Sound System, układ komfortowego dostępu (Comfort Access), klimatyzacja automatyczna, panoramiczny szklany dach, automatycznie przyciemniane lusterka zewnętrzne oraz wewnętrzne, elektrycznie ustawiane fotele, czujnik deszczu, podgrzewane koło kierownicy oraz hak holowniczy.

W ofercie wyposażenia opcjonalnego znalazła się cała gama systemów asystenckich i usług mobilnych pakietu BMW ConnectedDrive: asystent świateł drogowych (High-Beam Assistant), reflektory adaptacyjne (Adaptive Headlights), kamera cofania, tempomat z funkcją automatycznego hamowania, dostęp do Internetu, rozszerzona integracja smartfonów i odtwarzaczy dźwięku, informacja o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym (Real Time Traffic Information), a także aplikacje BMW pozwalające na odbiór radia internetowego oraz korzystanie z serwisów Facebook lub Twitter.

 

 

Warianty modelowe

– BMW X1 xDrive28i: 1997 cm3, moc 180 kW/245 KM przy 5000 – 6500 obr./min., maks. moment obrotowy 350 Nm przy 1250 – 4800 obr./min., przyspieszenie 0 – 100 km/h 6,1 sek., prędkość maks. 240 km/h, średnie zużycie paliwa 7,7 – 7,8 l/10 0km (7,2 – 7,3 l/100 km);

– BMW X1 xDrive20i: 1997 cm3, moc 135 kW/184 KM przy 5000 – 6250 obr./min., maks. moment obr. 270 Nm przy 1250 – 4500 obr./min., przysp. 7,8 sek., prędkość maks. 215 km/h, zużycie 7,5 – 7,7 l/100 km;

– BMW X1 sDrive20i: 1997 cm3, moc 135 kW/184 KM przy 5000 – 6250 obr./min., maks.moment obr. 270 Nm przy 1250 – 4500 obr./min., przysp. 7,4 sek., prędkość maks. 220 km/h, zużycie 6,9 – 7,1 l/100 km;

– BMW X1 sDrive18i: 1 995 cm3, moc 110 kW/150 KM przy 6400 obr./min., maks. moment obr. 200 Nm przy 3 600 obr./min., przysp. 9,7 sek., prędkość maks. 202 km/h, zużycie 7,7 l/100km (7,9 l/100 km);

– BMW X1 xDrive25d: 1995 cm3, moc 160 kW/218 KM przy 4000 obr./min., maks. moment obr. 450 Nm przy 1500 – 2500 obr./min., przysp. 6,8 sek., prędkość maks. 230 km/h; zużycie5,9 l/100 km;

– BMW X1 xDrive20d: 1995 cm3, moc 135 kW/184 KM przy 4000 obr./min., maks. moment obr. 380 Nm przy 1750 – 2750 obr./min., przysp. 8,1 sek., prędkość maks. 215 km/h, zużycie 5,5 l/100 km;

– BMW X1 sDrive20d: 1995 cm3, moc 135 kW/184 KM przy 4000 obr./min., maks. moment obr. 380 Nm przy 1750 – 2750 obr./min., przysp. 7,8 sek., prędkość maks. 220 km/h, zużycie 4.9 l/100 km;

– BMW X1 sDrive20d EfficientDynamics Edition: 1995 cm3, moc 120 kW/163 KM przy 4000 obr./min., maks. moment obr. 380 Nm przy 1750 – 2750 obr./min., przysp. 8,3 sek., prędkość maks. 215 km/h, zużycie 4,5 l/100 km;

– BMW X1 xDrive18d: 1995 cm3, moc 105 kW/143 KM przy 4000 obr./min., maks. moment obr. 320 Nm przy 1750 – 2750 obr./min., przysp. 9,9 sek., prędkość maks. 195 km/h, zużycie 5,5 l/100 km;

– BMW X1 sDrive18d: 1995 cm3, moc 105 kW/143 KM przy 4000 obr./min., maks. moment obr. 320 Nm przy 1750 – 2750 obr./min., przysp. 9,6 sek., prędkość maks. 202 km/h, zużycie 4,9 l/100 km;

– BMW X1 sDrive16d: 1995 cm3, moc 85 kW/116 KM przy 4000 obr./min., maks. moment obr. 260 Nm przy 1750 – 3000 obr./min., przysp. 11,5 sek., prędkość maks. 190 km/h, zużycie 4,9 l/100 km.