Nowe A3 Sportback to model, który Audi właśnie wprowadza na rynek. Pięciodrzwiowy samochód z przestronnym bagażnikiem charakteryzuje się niewielkim ciężarem. Oferuje nowoczesne rozwiązania infotainment zastosowane w systemie Audi connect oraz w systemach wsparcia kierowcy.
Dzięki ultralekkiej konstrukcji, ciężar własny nowego Audi A3 Sportback zredukowano o prawie 90 kg w porównaniu do poprzedniego modelu. Teraz pięciodrzwiowa wersja z silnikiem 1.4 TFSI waży jedynie 1205 kg. Do redukcji ciężaru przyczyniły się wysoce zaawansowane technologicznie hartowane stopy stali, zastosowane w przedziale pasażerskim pojazdu. Ciężar uległ znacznemu zmniejszeniu również dzięki innowacjom w konstrukcji wnętrza i silników.
Zobacz także:
Karoseria nowego Audi A3 Sportback została sportowo wydłużona. Jego wymiary: długość – 4310 mm, szerokość – 1780 mm i wysokość – 1425 mm są tylko nieznacznie większe od wymiarów poprzednika. Rozstaw osi zwiększył się jednak o całe 58 mm i mierzy teraz 2636 mm.
Przednia część auta jest niska. Dach tworzy kopułę w kształcie łuku, na której delikatny spoiler rozciąga się nad mocno zarysowanym tyłem auta. Przebieg linii karoserii z trzema oknami bocznymi jest napięty. Sportowy charakter nowego Audi A3 Sportback podkreślają duże wnęki kół.
Charakterystyczna osłona chłodnicy Singleframe, z ukośnie ściętymi górnymi narożnikami, jest elementem dominującym z przodu pojazdu. Ma kolor szarego kamienia, a jej poziome pręty i ringi w logo Audi wymodelowano tak, że wyglądają niczym wyrzeźbione. Płaskie reflektory to małe dzieła sztuki. W przyszłości, w tym modelu planuje się montaż reflektorów w całości wykonanych w technologii diodowej.
Wnętrze nowego Audi A3 Sportback jest eleganckie, lekkie i jasne. Tablica rozdzielcza z łukowatą częścią przednią jest smukła i niewysoka. Razem z konsolą środkową, wyprofilowaną lekko w kierunku kierowcy, wydaje się być zawieszona w przestrzeni.
Stylowe akcenty stanowią duże, okrągłe wyloty powietrza wyglądające niczym dysze w samolocie odrzutowym, elegancki panel kontrolny klimatyzacji i trójwymiarowe listwy dekoracyjne. Siedzenia i kierownica zostały zaprojektowane na nowo. Obsługa przyrządów, jak w każdym samochodzie marki Audi, jest łatwa i intuicyjna. Ten kompaktowy pojazd posiada bagażnik o pojemności od 380 do 1220 litrów.
Audi connect
Pod pojęciem Audi connect kryją się zindywidualizowane usługi online, jakie Audi oferuje swoim klientom. Umożliwiają one kierowcy dostęp do sieci informacyjno- komunikacyjnej oraz w szybki i prosty sposób dostarczają mu ważnych informacji. Za pośrednictwem systemu Audi connect, stanowiącego rozszerzenie systemu nawigacji MMI Navigation plus, możliwy jest dostęp do Internetu. Korzystając ze zintegrowanego z Audi connect punktu dostępu hotspot (WLAN), pasażerowie mogą podłączyć do pojazdu aż do ośmiu mobilnych urządzeń, dzięki czemu mają możliwość surfowania w internecie czy wysyłania i odbierania e-maili.
System umożliwia również korzystanie w samochodzie ze indywidualizowanych usług online, począwszy od nawigacji przy pomocy grafik Google Earth i Google Maps Street View poprzez dostarczane przez Audi informacje o ruchu drogowym online, aż po portale społecznościowe Facebook i Twitter. Od niedawna, za pomocą Audi connect można uzyskać również informacje o ruchu lotniczym i kolejowym, a dzięki serwisowi City Events, o aktualnych wydarzeniach kulturalnych. Nowością natomiast jest funkcja umożliwiająca kierowcy korzystanie z głosowego odczytywania e-maili i dyktowania wiadomości tekstowych (SMS).
Komfortową jazdę gwarantują oferowane przez Audi systemy wsparcia kierowcy. Oferta różnych rozwiązań sięga od korzystającego z radaru tempomatu z automatyczną regulacją odległości między pojazdami poruszającymi się jednym pasem ruchu adaptive cruise control (ACC), poprzez asystenta zmiany pasa ruchu Audi side assist i aktywnego asystenta toru jazdy Audi active lane assist, aż po prewencyjny system ochrony bezpieczeństwa pasażerów Audi pre sense basic. Elementem seryjnym wyposażenia linii Ambition i Ambiente jest system informacji kierowcy z funkcją rekomendacji przerw podczas jazdy.
Na początek, Audi wyposaża nowy model A3 Sportback w dwa silniki TDI i dwa silniki TFSI. Każdy z nich jest nową konstrukcją. Pojemność jednostek to od 1.4 do 2.0 l, a moc od 77 kW (105 KM) do 132 kW (180 KM). Dzięki zastosowanej w nich technice Modułowego Systemu Efektywności, zużywają średnio o dziewięć procent mniej paliwa niż poprzednia wersja A3. Nieco później dostępne będą kolejne silniki benzynowe i wysokoprężne, a także jednostka napędowa TCNG wykorzystująca e-gaz oraz gaz ziemny.
Wersja z silnikiem 1.8 TFSI będzie początkowo dostępna na rynku z siedmiostopniową przekładnią automatyczną S tronic. W połączeniu z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, przekładnia oferuje funkcję wolnego biegu, pozwalającą zaoszczędzić paliwo. Wersje z silnikiem 1.4 TFSI oraz z silnikiem 2.0 TDI sprzedawane są z sześciobiegową skrzynią manualną. Wkrótce Audi A3 Sportback wyposażane będzie w stały napęd na cztery koła quattro.
Czuły układ wspomagania kierownicy o bezpośrednim przełożeniu, posiada efektywny napęd elektromechaniczny. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC wyposażono w elektroniczną blokadę, która sprawia, że pokonywanie szybkich zakrętów przebiega jeszcze sprawniej i bezpieczniej.
Dostępny opcjonalnie system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select (element seryjnego wyposażenia linii Ambition), umożliwia kierowcy wybór różnych trybów pracy silnika, wspomagania kierownicy oraz przekładni automatycznej S tronic. Z systemem drive select zintegrowane są inne systemy: elektromagnetyczny kontroli zawieszenia Audi magnetic ride, tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control (ACC), funkcja dynamicznego doświetlania zakrętów adaptive light i klimatyzacja. Rozmiar kół sięga od 16 do 18 cali, a sportowe podwozie dostępne jest w dwóch różnych wersjach.
AUDI A3 SPORTBACK W PIGUŁCE
Stylistyka i karoseria
– sportowa, progresywna stylistyka o napiętych liniach, duży rozstaw osi (2,63 m), długość: 4,31 m
– inteligentny sposób wykorzystania wielu różnych materiałów; przedział pasażerski w dużym stopniu wykonany z wysokiej jakości stopów stali, maska i błotniki z aluminium;
– redukcja ciężaru – zależnie od silnika – aż do 90 kg. Ciężar własny Audi A3 Sportback 1.4 TFSI to tylko 1205 kg;
– na życzenie dostępne są reflektory ksenonowe Xenon plus i diodowe światła tylne.
Wnętrze
– przestrzenne wnętrze, bagażnik o pojemności od 380 do 1220 l;
– elegancka stylistyka i wzorcowa ergonomia;
– trójwymiarowe elementy ozdobne i okrągłe wyloty nawiewu powietrza przypominające wyloty silników odrzutowca.
Napęd
– na początek dwa silniki TDI i dwa silniki TFSI o mocy od 90 kW (122 KM) do 132 kW (180 KM); we wszystkich jednostkach napędowych zastosowano najnowocześniejsze technologie podwyższające ich efektywność;
– silnik 1.6 TDI zużywa jedynie 3,8 l oleju napędowego na 100 km (wartość emisji CO2: 99 g na km);
– przeniesienie napędu za pomocą manualnej skrzyni biegów lub przekładni automatycznej S tronic; na początek napęd na przednią oś, później w silniejszych wersjach montowany będzie stały napęd na cztery koła quattro;
– w nowym modelu A3 Sportback zadebiutuje silnik TCNG napędzany e-gazem,trwają prace rozwojowe nad dalszymi mocnymi, alternatywnymi wersjami.
Podwozie
– wykonane z lekkich stopów metali koła o średnicy od 16 do 18 cali, niezawodne hamulce;
– system stabilizacji toru jazdy ESC z elektroniczną blokadą w wyposażeniu seryjnym;
– oś przednia wykonana częściowo z aluminium, elektromechaniczne wspomaganie kierownicy;
– na życzenie dostępny jest system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select oraz automatycznie dostosowujące się amortyzatory.
Wyposażenie
– bogate wyposażenie seryjne, komfortowe i sportowe dodatki;
– opcjonalnie dostępne efektywne systemy wsparcia kierowcy, w tym Audi adaptive cruise control, udoskonalony asystent parkowania i system ochrony bezpieczeństwa pasażerów Audi pre sense basic;
– szeroka paleta elementów składowych systemu infotainment, system Audi connect, system nagłaśniający Bang & Olufsen;
– system nawigacji MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch i siedmiocalowym monitorem.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.