Jak już informowaliśmy, podczas targów Warsaw Moto Show w Ptak Expo w Nadarzynie rozdane zostały nagrody w plebiscycie redakcji Auto Świat – Złota Kierownica.
Przyznano wyróżnienia dla samochodów w sześciu kategoriach. „Człowiekiem Roku” został uznany Tadeusz Jelec, projektant Jaguar Design Studio.
Zobacz także:
W tegorocznej 9. edycji tego prestiżowego plebiscytu o nagrody walczyły 42 samochody. Wszystkie modele miały swoje premiery w tym roku. Auta, które zebrały w swoich kategoriach najwięcej głosów czytelników tygodnika „Auto Świat”, zostały nagrodzone statuetkami Złotej Kierownicy.
Przypominamy listę zwycięzców:
– Auta małe i kompaktowe: Honda Civic;
– Klasa średnia i wyższa: Opel Insignia Grand Sport;
– Małe SUV-y: Citroen C3 Aircross;
– Duże SUV-y: Volvo XC60;
– Auta sportowe: Honda NSX;
– Premiera roku: Citroen C3 Aircross.
Statuetkę Złotej Kierownicy z rąk Stanisława Sewastianowicza, redaktora naczelnego tygodnika Auto Świat, za zwycięstwo Opla Insignii Grand Sport odebrał dyrektor generalny Opel Poland, Wojciech Mieczkowski.
– Nowa Insignia zachwyca stylistyką, komfortem, właściwościami jezdnymi i ultranowoczesnymi technologiami. Prestiżowa nagroda Złotej Kierownicy potwierdza, że flagowy model Opla to najlepszy wybór w klasie średniej i wyższej na rynku – powiedział Wojciech Mieczkowski.
Nowa Insignia to flagowy model marki Opel. Charakteryzuje go bezkompromisowo przestronne nadwozie utrzymane w sportowo-eleganckiej stylistyce. Samochód zapewnia wiele przyjemności z jazdy oraz wzorowy poziom bezpieczeństwa i komfortu. Może być wyposażona w liczne nowoczesne technologie, począwszy od wyznaczających trendy matrycowych reflektorów Opel LED IntelliLux poprzez zaawansowany system napędu na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego po nowoczesne systemy wspomagające kierowcę i wyświetlacz projekcyjny HUD.
Ponadto Insignia jest wyposażona w najnowsze systemy multimedialne IntelliLink oraz w osobistego opiekuna kierowcy – system OnStar.
W kategorii samochodów małych i kompaktowych zwyciężyła Honda Civic dziesiątej generacji. Nowy model wszedł do sprzedaży na polskim rynku na początku marca tego roku. Jest szerszy, dłuższy i zarazem niższy od poprzednika, co dodaje jego sylwetce dynamizmu i zwiększa stabilność jazdy.
Pochlebne recenzje zebrały turbodoładowane silniki benzynowe oferowane w modelu – 1-litrowy, o mocy maksymalnej 129 KM oraz 1,5-litrowy, o mocy maksymalnej 182 KM (na początku 2018 roku do gamy dołączy diesel o pojemności 1,6 l).
Zwycięzcą kategorii samochodów sportowych została Honda NSX. Model wyróżnia się bardzo nowoczesną stylizacją nadwozia o klasycznych proporcjach, z obniżoną i poszerzoną sylwetką. W tegorocznym konkursie „International Engine of the Year Awards” przeprowadzonym przez magazyn Engine Technology International, 3,5-litrowy, benzynowo- elektryczny zespół napędowy Hondy NSX, otrzymał tytuł „Best New Engine”.