Zima w ostatnich dniach daje się we znaki i ma pozostać z nami jeszcze przez pewien czas. Nad Polskę nadciągnął potężny wyż znad Skandynawii, który przyniósł minusowe temperatury sięgające nawet do kilkunastu stopni poniżej zera.
W tym czasie szczególną ostrożność powinni zachować właściciele aut z silnikiem diesla, którzy po mroźnej nocy mogą mieć poważny problem z uruchomieniem samochodu.
Zobacz także:
Powyższy scenariusz jest bardzo prawdopodobny i może dotyczyć każdego pojazdu z silnikiem diesla pozostawionego na kilka godzin na mrozie. Gdy temperatura spada nawet o kilka stopni poniżej zera, w oleju napędowym wytrącają się kryształki parafiny, które utrudniają swobodny przepływ paliwa przez filtr.
Może to powodować nierównomierną pracę silnika, a w skrajnych przypadkach doprowadzić do zablokowania filtra paliwa i zatrzymania pracy silnika.
Rok temu problem z odpaleniem auta podczas mrozów miała ponad połowa polskich kierowców. Tymczasem tylko 13 proc. z nich dostrzega, że problem ten może być spowodowany niewłaściwym paliwem w baku. Dlatego w okresie zimowym należy zadbać o zatankowanie odpowiedniego, wysokiej jakości paliwa. Olej napędowy o wysokich parametrach nie tylko dba o sprawne funkcjonowanie silnika, ale także daje gwarancję odpalenia samochodu nawet przy skrajnie ujemnych temperaturach, a takie mogą wystąpić np. podczas zimowego wyjazdu na narty.
Często wówczas nie mamy możliwości zaparkowania samochodu w garażu, a w górskich kurortach temperatury są wyjątkowo niskie. Diesel arktyczny, dostępny na stacjach Circle K, to najwyższej klasy olej napędowy typu premium, który umożliwia start silnika nawet w temperaturze -32 ºC.
Dodatkowo, paliwo to charakteryzuje się gwarantowaną i obniżoną do -22 ºC temperaturą mętnienia, a zawartość dodatków uszlachetniających pozwala dojechać nawet do 3 proc. dalej na tej samej ilości zatankowanego paliwa. Diesel arktyczny nie zawiera biokomponentów, które mogą powodować powstawanie osadów w układzie wytryskowym i pogarszają parametry oleju napędowego.
Pamiętajmy, że diesel arktyczny spełnia swoje niskotemperaturowe wartości tylko wtedy, gdy nie jest zmieszany z innego typu paliwem. Paliwo arktyczne tankujmy podczas mrozów zawsze do pełna, by zapobiec skraplaniu się wody na ściankach zbiornika.
Diesel arktyczny jest dostępny w okresie zimowym (do końca lutego) na stacjach Circle K oraz Statoil w całej Polsce. Od 1 marca trzeba wierzyć, że mróz odpuści…