Nowe modele pojazdów wprowadzane są na rynek w coraz krótszych odstępach czasu, co wymaga od mechaników ciągłego poszerzania wiedzy – niezbędnej do świadczenia usług wysokiej jakości.
W 2014 roku, w szkoleniach ZF Services z zakresu układów przeniesienia napędu, kierowniczych oraz zawieszenia, wzięło udział ponad 11 tysięcy pracowników warsztatów na całym świecie.
Zobacz także:
Szczególnie dużym zainteresowaniem cieszyły się szkolenia poświęcone układom wysokiego napięcia, które będą rozwijane również w roku 2015.
Rozwój technologii w branży motoryzacyjnej jest szczególnie widoczny w takich obszarach jak: automatyczne skrzynie biegów, samoadaptujące się amortyzatory czy elektroniczne układy wspomagania przekładni kierowniczej. Systemy te stają się coraz bardziej złożone wraz ze wzrostem znaczenia napędów hybrydowych i elektrycznych. Dzięki odpowiednim szkoleniom, ZF Services regularniej wspiera pracowników warsztatów oraz sprzedawców detalicznych, którzy muszą sprostać wymogom współczesnego rynku.
– Doświadczenie koncernu ZF w zakresie nowoczesnych technologii jest widoczne we wszystkich naszych programach szkoleniowych. Ich programy są opracowywane w taki sposób, aby były możliwie najbardziej urozmaicone i praktyczne. Stawiamy na prosty przekaz, zdecydowanie przystępniejszy dla pracowników będących często na początku swojej ścieżki zawodowej – mówi Ulrich Walz, członek zarządu ZF Services.
Bezpieczna praca z wysokim napięciem
Od ponad pięciu lat ZF Services oferuje trzy modułowe programy szkoleniowe, poświęcone zagadnieniom wysokiego napięcia w pojazdach hybrydowych i elektrycznych.
W roku 2015 do oferty ZF Services dodane zostaną też zajęcia poświęcone wszystkim organizacyjnym aspektom obsługi układów wysokiego napięcia w pojazdach osobowych i użytkowych. Instruktorzy zaprezentują m.in. jak odpowiednio przygotować stanowisko warsztatowe do tego typu prac oraz jakich narzędzi użyć.
– Warto zaznaczyć, że nasi eksperci nie przeprowadzają szkoleń w formie akademickiej. Skupiają się na praktycznym podejściu pro-klienckim, odnosząc się do pojawiających się pytań i problemów specyficznych dla danego warsztatu – mówi Walz.