Rozpoczęty właśnie rok to dla firmy ZF Friedrichshafen AG ważna rocznica. Dokładnie 100 lat temu, 9 września 1915 roku, powstała spółka “Zahnradfabrik GmbH” – ówczesny wiodący producent kół zębatych i przekładni do statków powietrznych, samochodów i okrętów.
Kluczowym tematem 2015 roku będzie finalizacja zakupu TRW Automotive, a także późniejsza integracja tej firmy ze strukturami ZF. Prezes Stefan Sommer przewiduje wzrost we wszystkich segmentach produktowych, z umiarkowaną tendencją wzrostową na poszczególnych rynkach.
Zobacz także:
W wyniku realizacji przyjętej strategii biznesowej, koncern ZF Friedrichshafen AG zwiększył sprzedaż w 2014 roku do ponad 18 miliardów euro – z 16,8 miliarda euro w roku 2013.
Szczególnym wyzwaniem była zróżnicowana kondycja poszczególnych rynków istotnych z perspektywy ZF.
– Trudna sytuacja gospodarcza w Brazylii oraz konflikt rosyjsko- ukraiński miały widoczny wpływ na poziom sprzedaży w regionie Ameryki Południowej i Europy Wschodniej – powiedział Stefan Sommer.
W Ameryce Południowej sprzedaż spadła o około jedną piątą do poziomu 550 mln euro. Z kolei w Ameryce Północnej oraz w regionie Azji i Pacyfiku, koncern ZF zwiększył sprzedaż o około jedną piątą – do odpowiednio 3,7 mld euro i 3,6 mld euro. W Europie firma zanotowała wzrost sprzedaży o 5 proc. – do poziomu 10,3 mld euro.
Na specjalnym zgromadzeniu, które odbyło się 19 listopada 2014 roku, akcjonariusze TRW Automotive zagłosowali za przyjęciem proponowanej umowy w sprawie połączenia spółek. Transakcja podlega obecnie zwyczajowym warunkom finalizacyjnym, w tym zatwierdzeniu przez instytucje antymonopolowe. ZF i TRW oczekują, że jej ostateczne zamknięcie nastąpi w pierwszym półroczu 2015 roku.
– Przygotowanie planu integracji to zadanie dla powołanego przez obie firmy zespołu, kierowanego przez menedżera z wieloletnim doświadczeniem w procesach tego typu w branży motoryzacyjnej. Ważne jest, aby połączyć najlepsze elementy z obu światów w celu wykorzystania ich strategicznego potencjału – wyjaśnił Sommer.
Wydajne technologie hybrydowe ZF, w połączeniu z przyszłościowymi rozwiązaniami TRW, takimi jak np. zaawansowane systemy wspierające kierowców, stworzą wyjątkowe portfolio.
Oficjalna prezentacja wyników finansowych koncernu planowana jest na kwiecień 2015 roku, ale już teraz jego przedstawiciele spodziewają się wysokiego, jednocyfrowego wzrostu.
– Obchody tego jubileuszu to niezwykle ważny moment dla wszystkich pracowników ZF. Cieszymy się, że będziemy mogli świętować go wspólnie z pracownikami TRW, których bogate doświadczenie i innowacyjne pomysły wzbogacą ofertę Grupy ZF – podsumował Stefan Sommer.
ZF to globalny lider w dziedzinie technologii układu przeniesienia napędu oraz zawieszenia. Firma jest jednym z dziesięciu największych dostawców części dla światowego przemysłu motoryzacyjnego, posiadając obecnie 122 spółki produkcyjne w 26 krajach i zatrudniając 72 000 pracowników.