Czwarta edycja cyklu szkoleń przedstawicielstwa ZF Friedrichshafen AG dobiegła końca. Tym razem w spotkaniach branżowych, które odbyły się w czerwcu na torze Jastrząb w Szydłowcu udział wzięło ponad 800 uczestników z Polski i innych krajów Europy.
W ciągu intensywnych ośmiu dni eksperci koncernu przeprowadzili szereg szkoleń technicznych, rozmowy indywidualne z partnerami oraz przybliżali zagadnienia motosportu podczas wyścigowych zmagań.
Zobacz także:
– Tegoroczna edycja Sachs Roadshow była wymagającą. W trakcie prowadzonych szkoleń skupiliśmy się na przedstawieniu nowego konceptu warsztatowego – ZF Services [pro]Tech, który zadebiutuje w Polsce z początkiem przyszłego roku. W trakcie ośmiu dni zebraliśmy ponad 100 deklaracji od niezależnych warsztatów, które już teraz są zainteresowane uczestniczeniem w przygotowanym przez nas programie. Jestem przekonany, że z czasem przybliżania kolejnych rozwiązań i korzyści jakie płyną ze współpracy z nami, liczba ta będzie stale rosnąć – mówi Peter Rothenhöfer, dyrektor przedstawicielstwa ZF Friedrichshafen AG SA w Polsce.
Program spotkań został ułożony w taki sposób, by przekazać pracownikom branży warsztatowej szereg informacji i porad praktycznych, które będą mogli wykorzystać w swojej codziennej pracy. Przykładem tych działań były poruszane tematy kół dwumasowych i sprzęgieł, w trakcie szkoleń technicznych. Mechanicy mieli okazję do zapoznania się z najczęściej występującymi usterkami przy montażu tych elementów, które nierzadko traktowane są jako wadliwe funkcjonowanie nowej części.
Na specjalnie spreparowanym Volkswagenie Passat można było zobaczyć jaki wpływ na koło dwumasowe mają: zbyt niskie obroty na biegu jałowym, mechaniczne uszkodzenia zaworu recyrkulacji spali, uszkodzenia układu zapłonowego i wreszcie niewłaściwa praca rozrusznika lub zbyt niskie napięcie na kablach zasilających go.
Eksperci z ZF Race Engineering – najbardziej zaawansowanego działu koncernu ZF, zaprezentowali szczegółowe informacje na temat produktów skierowanych do różnych odmian sportów motorowych. Na przygotowanej Fun Station uczestnicy zmagali się w kilku próbach precyzyjnego prowadzenia pojazdów oraz zasiadali na prawym fotelu w samochodach marki Porsche: 991 GT3 i GT3RS o mocy 408 i 500 KM oraz 997 GTS.
Uczestnicy rywalizowali również na torze prowadząc specjalnie przygotowane samochody w specyfikacji wyścigowej – Volkswagen Scirocco R – Cup o mocy 290 KM. Pod koniec każdego dnia, 30 najlepszych zawodników walczyło o trzy pierwsze miejsca na podium, które nagradzane były atrakcyjnymi nagrodami.
Fot.: ZF Services