Ponad 75 proc. produkowanych przez ZAP Sznajder Batterien S.A. akumulatorów trafia do odbiorców w ponad 50 krajach świata. Obecnie firma z Piastowa koło Warszawy, z wyłącznie polskim kapitałem, wytwarza ponad 120 typów akumulatorów m.in. dla pojazdów ciężarowych.
Od czasu technologicznego wprowadzenia zbiornika z płynem AdBlue wspomagającym dostosowanie współczesnych ciężarówek do wymagań regulacji EURO 6, większość producentów przeniosła akumulator do tylnej części pojazdu.
Zobacz także:
Niestety jest on tam narażony na zwiększone wibracje mogące powodować awarie. Dlatego dział technologiczny grupy ZAP Sznajder Batterien S.A. opracował technologię SVR (Super Vibration Resistant), która skutecznie zabezpiecza akumulator przed wstrząsami i niweluje możliwość wystąpienia awarii, a także pozwala baterii przejść ekstremalne testy wibracji zgodne z europejskim standardem EN 50342.
Niezawodność pracy akumulatora SVR w ekstremalnych warunkach gwarantują specjalne wkładki antywibracyjne zapewniające mechaniczną stabilizację zestawów płyt w celach akumulatorów, grubsze płyty ołowiowe, separacja kopertowa wzmocniona włóknem szklanym oraz zmodernizowane połączenia między celami akumulatora.
Dodatkowo SVR został wyposażony w podwójne wieczko z systemem labiryntowej wentylacji (ograniczenie ubytku wody z elektrolitu) oraz centralnym odpowietrzaniem typu Kamina, które ułatwia bezpieczne odprowadzanie nagromadzonych gazów.
Akumulator ZAP SVR zapewnia niezawodność rozruchu, dłuższą eksploatację i – co nie jest bez znaczenia – optymalizację kosztów utrzymania floty pojazdów ciężarowych. Z nowej serii SVR dostępne są m.in. akumulatory 185 Ah 1100 A; 225 Ah 1150 A; 230 Ah 1300 A.