Japoński koncern Yokohama Rubber Co. oraz koreański producent ogumienia Kumho Tire Co. podpisały porozumienie o współpracy w obszarze produkcji opon wysokiej technologii.
Umowa zakłada wymianę technologiczną, współpracę w dziedzinie badań i rozwoju, a także zawarcie sojuszu kapitałowego. Idea połączenia sił związana jest z szybkim rozwojem technologii w motoryzacji, wzrostem zapotrzebowania na innowacyjne, funkcjonalne i przyjazne dla środowiska produkty oraz konkurencję w branży oponiarskiej.
Zobacz także:
OPONY
Na mocy ogłoszonego porozumienia, producenci będą wspólnie realizować badania i rozwijać technologie produkcji opon. Umowa obejmuje wymianę informacji oraz zasobów badawczych w celu zwiększenia konkurencyjności obu firm na globalnym rynku.
– Podpisanie porozumienia jest strategiczną decyzją i ważnym krokiem w kierunku dalszego rozwoju obu koncernów. Nawiązana współpraca pozwoli na efektywniejsze wykorzystanie naszych zasobów, wymianę informacji i zaowocuje przyspieszoną ewolucją technologiczną. Dzięki porozumieniu będzie można podwoić nakłady inwestycyjne w dziedzinie badań i rozwoju, a w konsekwencji zwiększyć globalną konkurencyjność obu firm. Rozmowy pomiędzy YOKOHAMĄ i Kumho trwały kilka miesięcy i dowiodły, że wizje koncernów w są w wielu obszarach zbliżone – powiedział David Oliva, menedżer ds. komunikacji w Yokohama Europe.
Yokohama Rubber Co, istnieje od 1917 roku i obecnie jest 8 na świecie producentem ogumienia wytwarzającym opony dla wszystkich typów pojazdów, posiadającym w ofercie także szeroką gamę specjalistycznych wyrobów gumowych dla przemysłu oraz sprzęt golfowy. Wartość sprzedaży koncernu za rok 2012 wyniosła blisko 560 mld jenów (ok. 6,5 mld dolarów) z czego 445 miliardów jenów pochodziło ze sprzedaży opon. W 12 fabrykach zlokalizowanych w 7 krajach na całym świecie zatrudnionych jest ok. 20 000 pracowników.
Kumho Tire Co. istnieje od w 1960 roku a jej siedziba znajduje się w Gwangju, w Korei Południowej. Azjatycki koncern, należący do Kumho Asiana Group, posiada 8 zakładów produkujących opony zlokalizowanych na terenie Korei Południowej, Chin, Wietnamu i zatrudnia ok. 11 000 pracowników. W 2012 roku Kumho odnotowała sprzedaż na poziomie 4 070,6 mld wonów (ok. 3,8 mld dolarów)