Yokohama Rubber Co., jeden z największych światowych producentów opon premium, podpisał umowę sponsorską z klubem piłkarskim Chelsea Football Club.
Kontrakt wchodzi w życie wraz z rozpoczęciem sezonu w lipcu 2015 i potrwa do 2020 roku. Kontrakt podpisany został w Londynie przez prezesa koncernu Tadanobu Nagumo. Na mocy ustaleń logo marki eksponowane będzie na stadionie oraz koszulkach drużyny.
Zobacz relacje:
Chelsea jest najchętniej oglądanym angielskim klubem piłkarskim, grającym w Premier League. Drużyna ze Stamford Bridge posiada ponad 100-letnią historię sportowych osiągnięć. Klub był czterokrotnie mistrzem Anglii, a także zwycięzcą Ligi Mistrzów UEFA w sezonie 2011-2012. Chelsea jest siedmiokrotnym zdobywcą Pucharu Anglii oraz dwukrotnym zwycięzcą w rozgrywkach Pucharu Zdobywców Pucharów. Obecnie w sezonie 2014-2015, prowadzona przez Jose Mourinho drużyna jest na szczycie Premier League i awansowała do fazy pucharowej Ligi Mistrzów UEFA.
Nowy sponsor – Yokohama Rubber Co. jest najstarszym w Japonii i jednym z najstarszych na świecie producentów ogumienia do wszystkich typów pojazdów. Posiada 120 oddziałów na całym świecie i 2 filie. Wysokiej jakości opony produkowane są w 13 fabrykach, z których 6 znajduje się w Japonii, 2 w USA, 1 w Rosji, a pozostałe w innych krajach azjatyckich. Marka dostarcza także zaawansowane technologicznie produkty gumowe.
Znajdują one zastosowanie w wielu gałęziach przemysłu i życia codziennego. Wykorzystywane w materiałach termoizolacyjnych, wężach, klejach, zbiornikach, w przemyśle budowlanym, lotniczym czy w golfie. W roku podatkowym zakończonym 31 grudnia 2014 r. łączna sprzedaż netto koncernu wyniosła ok. 625,2 miliardów jenów, z czego sprzedaż opon stanowiła 497,6 miliardów jenów.
W Polsce oficjalnym i wyłącznym dystrybutorem opon marki Yokohama jest firma ITR S.A.