W lipcu br. weszło w życie porozumienie o współpracy pomiędzy japońskim producentem opon Yokohama a brytyjskim klubem piłkarskim Chelsea.
Mistrzowie angielskiej Premier League zaprezentowali nowe uniformy z logo sponsora.
Zobacz także:
Oficjalne rozpoczęcie współpracy i premiera nowych koszulek drużyny miała miejsce 22 lipca 2015 r. w trakcie przedsezonowego meczu pomiędzy Chelsea a zespołem New York Red Bulls z ligi Major League Soccer (MLS) w Stanach Zjednoczonych. W Wielkiej Brytanii koszulki z logo Yokohama zadebiutowały 2 sierpnia 2015 r. na stadionie Wembley, gdzie Chelsea zmierzyła się z zespołem Wembley, w corocznym meczu FA Community Shield, pomiędzy mistrzem Premier League i zdobywcą Pucharu Anglii. Wygrał Arsenal 1:0.
Nowe stroje klubowe wykonane zostały przez wiodącego producenta odzieży sportowej firmę Adidas. Logo „Yokohama Tyres” widoczne jest z przodu na całej szerokości koszulki. Nowy strój nawiązuje do tradycji, a źródłem inspiracji przy jego tworzeniu były klasyczne uniformy Chelsea. Biało- czerwone wykończenia na kołnierzyku, rękawach, spodenkach i skarpetach stroju odpowiadają kolorom klubowym i historii Chelsea. Podobnie jak pionowe prążki, będące elementem wielu kultowych koszulek z ostatnich 30 lat.
Założony w 1905 r. klub piłkarski Chelsea FC jest jednym z najlepszych klubów w Premier League w ostatnich latach. Na zakończenie sezonu 2014- 2015 drużyna ze Stamford Bridge po raz piąty zwyciężyła w rozgrywkach o mistrzostwo Anglii. W swojej historii klub zdobył także siedem razy Puchar Anglii, a także Ligę Mistrzów w 2012 r., Ligę Europy w 2013 r. i dwukrotnie Puchar Zdobywców Pucharów.
Chelsea jest jedynym klubem w Wielkiej Brytanii, który zdobył wszystkie trzy najważniejsze trofea rozgrywek UEFA. W obecnym pierwszym zespole prowadzonym przez menedżera Jose Mourinho, jednego z najbardziej utytułowanych menedżerów w historii piłki nożnej, występuje wielu graczy światowej klasy, na czele z Edenem Hazardem, Diego Costą, Johnem Terrym i Ceskiem Fabregasem.
Yokohama Rubber Co. jest najstarszym w Japonii i jednym z najstarszych na świecie producentów ogumienia do wszystkich typów pojazdów. Posiada 145 oddziałów na całym świecie i 44 filie. Wysokiej jakości opony produkowane są w 13 fabrykach, z których 6 znajduje się w Japonii, 2 w USA, 1 w Rosji, a pozostałe w innych krajach azjatyckich.
– Idee świata sportu są marce Yokohama szczególnie bliskie. Nieustanne doskonalenie umiejętności pracowników, tworzenie zgranego zespołu i współzawodnictwo na zasadach zdrowej konkurencji z rywalami z całego świata towarzyszą działaniom firmy już od niemal 100 lat obecności na światowym rynku – mówi Artur Posłuszny z ITR CEE, dystrybutor opon japońskiej marki w Polsce.
W sobotę, 8 sierpnia drużyna zagra na Stamford Bridge (Londyn) przeciwko Swansea mecz 1. kolejki Premier League.
Porozumienie pomiędzy Chelsea a Yokohama zakłada pięcioletni okres współpracy.