Społecznościowy system Yanosik działa na rynku już od ponad 5 lat. W tym czasie zdążył zyskać już dużą społeczność użytkowników, którzy ostrzegają się wzajemnie o sytuacji na drodze. Teraz społeczność zostanie zasilona przez kolejnych użytkowników dróg – taksówkarzy.
Producent Yanosika, spółka Neptis S.A., podpisała umowę z firmą informatyczną ESYSCODER. Jest ona twórcą internetowego systemu esysTaxi, kompleksowego rozwiązania służącego do obsługi korporacji taksówkowych. Na ten moment współpraca obejmie ponad 1000 taksówek z 9 korporacji działających w następujących miastach: Warszawa, Kraków, Wrocław, Zabrze, Ruda Śląska, Olsztyn, Koszalin, Słupsk, Kołobrzeg, Szczecinek, Grudziądz i Świecie.
Zobacz także:
COYOTE POCKET: INFORMACJA O FOTORADARACH I ZDARZENIACH
MIO: WIDEOREJESTRATOR I NAWIGACJA RAZEM
Jak to działa?
Aplikacja Yanosik została zintegrowana z terminalem (urządzenie korzystające z systemu Android) używanym przez kierowców taksówek. Pozwala on na odbieranie zleceń od klientów korporacji taxi i sprawiedliwego ich dostarczania do kierowców taksówek, według ustalonych zasad. W systemie esysTaxi Yanosik działa w tle informując o zdarzeniach na drodze. Kierowcy mogą również aktywnie korzystać z Yanosika zgłaszając zdarzenia do systemu, dzięki dedykowanej ikonie Yanosika stanowiącej integralną część esysTaxi Terminal. Część taksówkarzy już wcześniej korzystała z aplikacji, ale od teraz będą mieli ułatwione zadanie. Na jednym urządzeniu (np. tablecie) mogą oni korzystać jednocześnie z esysTaxi oraz Yanosika, bez konieczności posiadania konta w Google Play i instalowania aplikacji z marketu.
Jakie korzyści dla społeczności?
Przede wszystkim zyska ona kolejnych użytkowników, którzy na pewno przyczynią się do zwiększenia skuteczności systemu zgłaszając i dodatkowo weryfikując komunikowane za jego pośrednictwem zdarzenia. Warto zauważyć, że taksówkarze przemieszczając się dzień w dzień po mieście i jego okolicach mają też wiedzę na temat tego, gdzie często można spotkać kontrolę prędkości. Nie bez znaczenia jest też fakt pokonywania dziennie przez taksówkarzy niemałej liczby kilometrów, na różnorodnych trasach, przesyłając do systemu dane o natężeniu ruchu, również na drogach mniej uczęszczanych. Dzięki temu algorytmy przeliczające trasę, sprawniej wytyczą ją w sposób omijający korki.