Yamaha zamyka 2018 rok na pozycji numer jeden w Polsce z bardzo znacznym, 24-procentowym wzrostem sprzedaży nowych motocykli o pojemności ≥125 cm3.
Po czterech latach królowania wśród marek premium marka pokonała budżetową konkurencję i zajęła pewne pierwsze miejsce wśród wszystkich krajowych importerów motocykli, a MT-07 został najczęściej kupowanym nad Wisłą nowym motocyklem.
Zobacz relacje:
W 2018 roku co siódmy rejestrowany w Polsce nowy motocykl o pojemności ≥125 cm3 pochodził z fabryki Yamahy. Klienci obdarzyli firmę zaufaniem, nabywając w ciągu ostatnich 12 miesięcy aż 1 864 nowe jednoślady o pojemności od 125 cm3. W ten sposób zapewnili marce blisko 13-procentowy udział w rynku w 2018 roku, w którym całkowita sprzedaż motocykli spadła o 3,4 procenta, oraz pewną pozycję lidera z 11-procentową przewagą nad drugim w stawce konkurentem.
Yamaha prowadzi w czterech z ośmiu głównych, wyznaczonych przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego PZPM segmentów funkcjonalnych motocykli (w tym w klasie Street ex aequo z marką budżetową). Sukces w segmencie Street, który stanowi przeszło 30 proc. całej sprzedaży nowych motocykli w Polsce, marce Yamaha zapewnił MT-07, uzupełniony przez MT-09.
Na wynik w klasie turystycznej zapracował Tracer 900, który od zeszłego roku jest dostępny w wersjach standardowej oraz GT. Na czołowe miejsce w klasie Supersport złożyła się sprzedaż całej serii R, obejmującej modele od YZF-R125, przez YZF-R3 i YZF-R6 aż do topowego YZF-R1/M.
Pierwsze miejsce w segmencie dużych skuterów jest zasługą ogromnej popularności sportowego XMAX-a 125 (drugi najczęściej nabywany jednoślad Yamahy w 2018 roku) oraz miejskiego NMAX-a.
Rosnąca sprzedaż Yamahy w Polsce bazuje na doskonale przygotowanej ofercie modelowej, która trafia w gusta i potrzeby polskich klientów, a także rozwiniętej sieci dealerskiej oferującej najwyższą jakość obsługi.