Yamaha prze do przodu w świecie zawodów off-roadowych za sprawą linii odnowionych modeli dwusuwowych YZ, które uzupełniają mocną gamę motocross tej firmy. Także 4-suwowe modele na 2015 przejdą szereg znaczących zmian.
Zaledwie po 12 miesiącach od wprowadzenie na rynek czterosuwowych modeli YZ450F i YZ250F, ma miejsce inauguracja nowych, dwusuwowych motocykli YZ, podkreślając wagę segmentu motocykli off-roadowych.
Zobacz także:
MOTOCYKLE
W 2015 roku 2-suwowe modele Yamaha YZ85, YZ125 i YZ250 zostaną poddane wielu znaczącym zmianom, których celem jest poprawienie osiągów na torze. Oprócz serii technicznych ulepszeń, każdy z modeli zyska nowe, dynamiczne nadwozie i nową, wyrazistą grafikę, która oddaje nowoczesny styl najnowszych modeli YZ-F.
Yamaha i technologia 2-suwowa tworzą wspólnie długą historię. Pierwszym, wyprodukowanym motocyklem marki Yamaha był właśnie model 2-suwowy, a w 1973 roku pierwsze z 26 Mistrzostw Świata FIM MX Yamaha wygrała na 2-suwowym YZ250.
Świat off-roadu zmienił się znacząco po tym, jak Yamaha opracowała pierwszą generację 4-suwowych motocykli YZ-F pod koniec lat 90-tych, lecz 2-suwowe modele YZ wciąż pozostają integralną częścią wszechstronnej gamy motocykli terenowych Yamahy. Obecna linia modeli YZ cieszy się uznaniem wśród kierowców, którzy doceniają takie cechy, jak lekkie prowadzenie i wybuchową charakterystykę mocy, a także łatwość eksploatacji, tak charakterystyczną dla motocykli 2-suwowych. Podkreślają to również wygrane zawody we wszystkich kategoriach 2-suwowych na europejskim poziomie w 2014 roku oraz zwycięstwa Yamahy w klasie EMX85, EMX125 i nowo utworzonej EMX300.
Yamaha wierzy, że 2-suwowe modele YZ stanowią integralną i znaczącą część całej gamy off-road.
Yamaha YZ85 – gotowa na nową generację
Na przestrzeni lat niezliczone rzesze kierowców rozpoczynały swoją przygodę na YZ85, a wielu z nich udało się odnieść sukces na krajowym i międzynarodowym poziomie. Podobnie jak 2-suwowe modele YZ125 i YZ250, YZ85 oferuje połączenie wysokich osiągów żywiołowego silnika z lekkim i zwinnym prowadzeniem, czyniąc ten modele ulubionym wyborem młodszych kierowców, którzy dopiero stawiają pierwsze kroki w karierze wyścigowej. Obecnie kierowcy, jeżdżący na motocyklach Yamahy, zajmują dwa pierwsze miejsca w rywalizacji EMX85 regionu Południowo- Zachodniego Europy.
YZ85 w 2015 roku przejdzie całkowitą przemianę nadwozia i będzie wyposażony w przedni błotnik, chwytacze powietrza, boczne osłony i osłonę siedziska, nadającą profesjonalny, pochylony wygląd. Nowa grafika ‘Speed Block’ i wyraziste, logo YZ podkreślają nowoczesne linie najnowszego modelu i dostosowują wygląd YZ85 2015 do pozostałych modeli rodziny YZ i YZ-F. Oprócz odświeżonego wizerunku rodziny YZ, nowy YZ85 2015 przeszedł także wiele technicznych zmian obejmujących jego kompaktową i lekką, chłodzoną cieczą jednostkę napędową. Sprawdzony, 2-suwowy silnik o pojemności 85 cm3 słynie ze swoich właściwości mocy, a w 2015 roku mechanicy Yamahy dokonali szeregu bardzo szczegółowych zmian w obrębie ustawień kanałów dolotowych i wydechowych.
Zmodyfikowany cylinder oferuje zwiększone osiągi wraz z lepszą użytecznością, wzmacniając już i tak doskonałe właściwości, które pomogły w uczynieniu YZ85 tak udanym i popularnym motocyklem wyścigowym wśród początkujących kierowców. Model 2015 jest również wyposażony w łatwy w użyciu mechanizm regulacji sprzęgła, pozwalający kierowcom na ustawianie luzu dźwigni sprzęgła zgodnie z własnymi preferencjami.
Główne właściwości techniczne YZ85
– nowa konstrukcja nachylenia i nowoczesne nadwozie;
– nowa grafika harmonizująca z logo YZ i ‘Speed Block’- udoskonalone ustawienia układów dolotowego i wydechowego dla zwiększonej użyteczności i osiągów;
– regulator sprzęgła zamontowany na kierownicy;
– właściwości:
· chłodzony cieczą silnik o pojemności 85cm3;
· 6-biegowa przekładnia;
· 28 mm gaźnik z poprawioną reakcją przepustnicy;
· widelec typu “upside down” o 275mm skoku koła;
· lekka, rurowa rama typu “pół-podwójnej” kołyski o doskonałej równowadze sztywności;
· zdejmowana rama pomocnicza;
· długi wahacz.
Yamaha YZ125 – dla przyszłych profesjonalistów
Dzięki swej niskiej masie i 2-suwowemu silnikowi o pojemności 125 cm3, Yamaha YZ125 jest idealnym motocyklem wyścigowym dla nastoletnich kierowców, którzy na poważnie myślą o przyszłej karierze w motocrossie. Obok 2-suwowych YZ85 i YZ250 i 4-suwowych YZ-F, YZ125 tworzy integralną część motocrossowej gamy Yamahy, a model 125 jest przeznaczony głównie dla kierowców pomiędzy 15. a 19. rokiem życia.
Mimo, że to seria 4-suwowych motocykli była w świetle reflektorów przez ostatnie lata, to YZ125 wciąż przyciąga uwagę ogromnej liczby kierowców, którzy uznają 2-suwowe jednostki za najlepszy sposób doskonalenia ich wyścigowych umiejętności przed kontaktem z takimi maszynami jak YZ250F lub YZ450F. Po wygranych wyścigach i 2-giej pozycji w Europejskich Mistrzostwach EMX 125 w 2013 roku, obecny YZ125 po raz kolejny demonstruje swoje zwycięskie umiejętności w serii 2014. Po pierwszych 4 (z 7) rundach Yamaha ma 2 motocykle w czterech najwyższych klasach, pokazując, że może ścigać się i wygrywać.
W 2015 roku 2-suwowy YZ125 zostanie odświeżony za sprawą wielu stylistycznych zmian, które uzupełnią techniczne modyfikacje. Nowa konstrukcja nadwozia i nowy projekt grafiki sprawiają, że motocykl ma ostry, a jednocześnie lekki wygląd. Nowy przedni i tylny błotnik, tablica numerowa, chwytacze powietrza, osłony boczne/ airboxa, osłona widelca i pokrywa siedziska nadają wizerunek “fabrycznego motocykla” – a nowa, wyrazista grafika podkreślają dynamiczny wizerunek.
W modelu 2015 przednie i tylne zawieszenie zostało znacząco poprawione i są takie jak te, wykorzystane w najnowszych modelach 4-suwowych YZ-F. 48 mm przedni widelec typu “upside down” oraz tylne zawieszenie typu link Monocross posiadają ustawienia, charakterystyczne dla YZ125, w celu zapewnienia odobrych właściwości terenowych. Zarówno system przedniego jak i tylnego zawieszenia jest w pełni regulowany i może być dostosowany do zróżnicowanych warunków toru i wagi kierowcy oraz stylów jazdy.
W celu łatwej i szybkiej regulacji model 2015 został wyposażony w najnowszy, mechanizm regulacji sprzęgła, montowany na kierownicy, a YZ125 posiada także szersze podnóżki typu YZ-F, które poprawiają komfort i odczucia podczas jazdy. Uzupełnieniem “pakietu 2015” są najnowsze, bieżnikowe opony Dunlop oraz tylna zębatka w stylu YZ-F, osłona tylnej tarczy i osłona tylnego zacisku.
Yamaha oferuje specjalny zestaw części do YZ125, który został opracowany we współpracy z szanowaną, włoską firmą YRRD (Yamaha Rinaldi R&D). Prowadzona przez byłego Mistrza Świata Michele Rinaldiego, który jest kierownikiem motocrossowego zespołu wyścigowego Yamaha Factory Racing, firma opracowała profesjonalny, wysokiej jakości zestaw wyścigowy dla 2015 YZ125, który zawiera szereg części, mających na celu podniesienie osiągów (m.in. odlewaną piaskowo głowicę cylindra, wydajny CDI, specjalną rurę wydechową, zawór dolotowy z włókna węglowego, tytanowy tłumik, części do regulacji gaźnika, zmodyfikowany cylinder i YPVS).
Główne Właściwości Techniczne YZ125
– 48 mm widelec typu YZ-F z oddzielnym systemem powietrza/ oleju;
– tylne zawieszenie typu YZ-F, typu link Monocross;
– tylna zębatka, osłona tylnej tarczy i tylny zacisk typu YZ-F;
– ustawienia zawieszenia typowe dla 2-suwowych YZ;
– uowa konstrukcja nadwozia;
– nowa grafika harmonizująca z logo YZ i ‘Speed Block’;
– tegulator sprzęgła typu YZ-F, zamontowany na kierownicy;
– szerokie podnóżki typu YZ-F;
– bieżnikowe opony od Dunlop;
– właściwości:
· 2-suwowy, chłodzony cieczą silnik o pojemności 125 cm3;
· YPVS (Yamaha Power Valve System);
· 6-biegowa skrzynia biegów o krótkich przełożeniach;
· 38 mm gaźnik z poprawioną reakcją przepustnicy;
· aluminiowa rama typu “pół-podwójnej” kołyski;
· dostępne są specjalne części zestawu YRRD.
Yamaha YZ250 – wciąż atrakcyjna
Zawierający lekkie, aluminiowe podwozie oraz 2-suwowy silnik motocykl Yamaha YZ250 zyskał swoją doskonałą reputację dzięki osiągom. YZ250 całkiem niedawno zademonstrował swoje zwycięskie umiejętności podczas nowo powstałych Mistrzostw EMX300 dla 2-suwów. Model jest bardzo popularny wśród kierowców MX, osób, które jeżdżą po prostu dla zabawy oraz sportowców FMX. Docenia się niską masę i moc YZ250.
2-suwowy model 2015 YZ250 przeszedł tę samą wizualną transformację i techniczne usprawnienia co YZ125, łącznie z zamontowaniem najnowszych układów przedniego i tylnego zawieszenia pochodzących od 4-suwowego YZ-F, jak również nowego nadwozia i wyrazistej nowej grafiki.Jest wyposażony w regulator sprzęgła zamontowany na kierownicy oraz szersze podnóżki i najnowsze opony bieżnikowe.
Główne właściwości techniczne YZ250
– 48 mm widelec typu YZ-F z oddzielnym systemem powietrza/oleju;
– tylne zawieszenie typu YZ-F, link Monocross;
– ustawienia zawieszenia typowe dla 2-suwowych YZ;
– tylna zębatka, osłona tylnej ;arczy i tylny zacisk typu YZ-F;
– nowa konstrukcja nadwozia
– nowa grafika harmonizująca z logo YZ i ‘Speed Block’;
– regulator sprzęgła typu YZ-F, zamontowany na kierownicy;
– szerokie podnóżki typu YZ-F;
– bieżnikowe opony od Dunlop;
– właściwości:
· 2-suwowy, chłodzony cieczą silnik o pojemności 250 cm3;
· YPVS (Yamaha Power Valve System);
· 5-biegowa skrzynia biegów o krótkich przełożeniach;
· 38 mm gaźnik Keihin z poprawioną reakcją przepustnicy;
· aluminiowa rama typu “pół-podwójnej” kołyski.
– dostępność: YZ125 i YZ250 począwszy od września
Yamaha YZ450F i YZ250F
4-suwowe modele na 2015 przejdą szereg znaczących zmian w celu poprawienia osiągów i właściwości jezdnych, podczas gdy liczne stylistyczne poprawki nadadzą im jeszcze ostrzejszy wygląd. Zmianom poddano wtrysk paliwa i ustawienia zapłonu w celu poprawienia charakterystyki mocy. Pokrywa filtra powietrza została wyposażona w łatwo demontowane zapięcia, które zastąpiły śruby z obecnych motocykli, co ułatwi konserwację, dodatkowo obydwa modele poddano mniejszym zmianom w obrębie silnika.
Modele z 2015 będą wyposażone w nowe, czarne obręcze kół, które – wraz z najnowszą grafiką – dodadzą profesjonalnego wizerunku “motocykla fabrycznego”. YRRD (Yamaha Rinaldi R&D) po raz kolejny zaoferuje profesjonalny zestaw wyścigowy dla 2015 YZ250F, zawierający szeroką gamę części zwiększających osiągi.
Zestaw YZ250F zawiera: kuty tłok wysokiej kompresji, ECU ze specjalnym mapowaniem YRRD, zmodyfikowaną głowicę cylindra, wałek rozrządu dla kanałów dolotowych, uszczelkę cylindra, pokrywę skrzyni korbowej – zwieszającą sztywność, opcjonalnie lekki korbowód.
Techniczne modernizacje YZ450F to: poprawione ustawienia FI i zapłonu, poprawione elementy korpusu przepustnicy, szybko odpinane zapięcia na pokrywie filtra powietrza, nowe – czarne obręcze kół, nowa grafika, nowe dolne uchwyty silnika.
YZ250F i YZ450F będą dostępne od września.