YAMAHA: NOWY XV950 RACER – STWORZONY DLA PRZYSZŁOŚCI

YAM_XV950CR_1

Do segmentu Yamaha Sport Heritage dołącza nowy XV950 Racer. Adresowany do motocyklistów poszukujących niekonwencjonalnego, sportowego jednośladu, nie boi się swojej odmienności, łącząc stylistykę low ridera napędzanego silnikiem V z ponadczasowym charakterem café racera.

Hasło „Inspirowany przeszłością, stworzony dla przyszłości” doskonale określa charakter każdego modelu z gamy Sport Heritage.


Zobacz także:

MOTOCYKLE

MOTOCYKLE YAMAHA


Yamaha już od 60 lat tworzy motocykle, a takie modele jak VMAX, XJR1300 czy SR400 stały się natchnieniem wielu pokoleń kierowców oraz ważnym elementem motocyklowego „folkloru”. Nowy XV950 Racer na za zadanie podtrzymanie tej tradycji.

YAM_XV950CR_2

W celu rozwoju jedynych w swoim rodzaju i charakterze motocykli z projektu Yard-Built, Yamaha ściśle współpracuje z grupą prawdziwie innowacyjnych customizerów w Europie. Uniwersalność i potencjał pokazuje „Boltage” – czysty street racer autorstwa Christiana i Raphaela Bendersów, zaś wzorcem dla nowego XV950 Racera był z kolei „El Raton Asesino” – imponujący café racer z atelier niemieckiej legendy customów, Marcusa Waltza.

Wyposażony w potężny, chłodzony powietrzem silnik w układzie V, kompaktowe i zwrotne w prowadzeniu podwozie, kierownicę typu clip-on i odsunięte do tyłu podnóżki, XV950 Racer nadaje nowego wymiaru segmentowi Yamaha Sport Heritage. Dzięki surowej lecz oryginalnej stylistyce wywodzącej się z low-riderów i café racerów, XV950 Racer reprezentuje nową koncepcję designu sportowych V-Twinów.

Silnik w układzie V (V2 600) o pojemności 942 cm3, generujący maksymalny moment obrotowy 79,5 Nm przy 3000 obr./min. i moc 52,1 KM przy 5500 obr./min., imponująco przyspiesza już od niskich prędkości obrotowych. Krótkie i niskie podwozie zapewnia zwinność prowadzenia zarówno w mieście, jak i na krętych, bocznych drogach.

YAM_XV950CR_3

Wyróżnikiem XV950 Racera wśród innych modeli jest mocno pochylona pozycja kierowcy, która jest zasługą kierownicy typu clip-on, wykonanej z rury aluminiowej o średnicy 22,2 mm, przesuniętej do przodu o 156 mm i obniżonej o 78 mm w stosunku do modelu XV950/R. Wybór rury o średnicy 22,2 mm umożliwia zastosowanie cieńszych uchwytów typowych dla maszyn klasy supersport.

Kierownica otrzymała nowe, kompaktowe manetki oraz dźwignie sprzęgła i przedniego hamulca, którego pompę poddano wymiarowej redukcji. Klasyczny w wyglądzie pojedynczy panel wskaźników zamontowano centralnie nad reflektorem przednim. Kierunkowskazy przeniesiono na dolną półkę widelca.

Yamaha XV950 Racer została również wyposażona w nowe podnóżki, które odsunięto do tyłu o 150 mm i podwyższono o 29 mm w stosunku do standardowego XV950/R. Nowa, pojedyncza, wizualnie wysmuklona kanapa została podwyższona o 75 mm. Motocykl fabrycznie wyposażono w mini-owiewkę, w kombinacji z pojedynczym, okrągłym reflektorem. Elementem wyróżniającym są aluminiowe blachy boczne z numerami modelu.

YAM_XV950CR_5

Przednie i tylne zawieszenie XV950 Racera zostało dostosowane do sportowego zacięcia maszyny. Średnica teleskopów wynosi 41 mm, a skok – 144 mm, o 9 mm więcej niż w XV950/R. Tylne amortyzatory typu piggyback dają 116-milimetrowy skok tylnego koła, o 6 mm większy niż w XV950/R. Zmiana ta pozwala kierowcy cieszyć się mocą silnika i stabilnością podwozia.

Yamaha oferuje bogatą gamę akcesoriów przeznaczonych specjalnie dla XV950 Racera:
• boczne lusterka na kierownicę marki Rizoma;
• nakładki podnóżków marki Rizoma;
• pokrywa koła pasowego marki Rizona;
• odlewane dźwignie sprzęgła i hamulca;
• mocowanie tablicy rejestracyjnej;
• klamra przedniego widelca;
• układ wydechowy Akropovič;
• filtr powietrza do jazdy sportowej.

YAM_XV950CR_4

Kolory:
• błękitny Glacier Blue (PBMJ);
• szary Matt Grey (MNM3).

Dostępność w sprzedaży od kwietnia br., cena rekomendowana brutto to 39 500 złotych.