YAMAHA: NOWY MT-03 W SALONACH NA POCZĄTKU 2016 ROKU

YAM_MT320_1

Yamaha MT wprowadziła nowy styl na ulice Europy. Od chwili debiutu legendarnego MT-09 sprzedano w Europie ponad 70 tys. pojazdów z gamy.

W 2016 roku marka powiększy ofertę o model MT-03, lekki, zwrotny i łatwy w prowadzeniu dwucylindrowiec o pojemności 321 cm3, który wprowadza nowy poziom emocji dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2.


Zobacz także:

MOTOCYKLE


 

Inspirowana alternatywnymi subkulturami motocyklowymi, zrodzonymi po Ciemnej Stronie Japonii, gama to charakteryzujące się wysokim momentem obrotowym, wiodącą w swoich klasach wszechstronnością, zwinnością i sportowymi sylwetkami motocykle MT, które reprezentują nową, dynamiczną falę w designie. Model MT-03 przeznaczony jest zarówno dla tych, którzy pragną przesiąść się z pojemności 125 cm3 po bardziej doświadczonych kierowców, którzy szukają drugiego motocykla do codziennego użytku.

YAM_MT320_2

Istotnymi cechami nowego MT są wyprostowana pozycja kierowcy i umiarkowana wysokość siedziska. Dwucylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 321 cm3 bazuje na jednostce pochodzącej z YZF-R3 i został opracowany tak, by dostarczać łatwą w kontroli moc przy niższych obrotach i wysokie osiągi w zakresie średnich i wysokich obrotów.

Silnik uzupełnia wąskie i lekkie podwozie oraz płynnie działające zawieszenie, pochodzące z YZF-R3 oraz muskularne nadwozie. Przeznaczony głównie do codziennego, miejskiego użytku MT-03 jest wyposażony w naturalną, ergonomiczną konstrukcję zaprojektowaną, by zapewniać jak największą wygodę. Pozycja kierowcy jest wyprostowana – dostosowana do osób o różnych gabarytach, podczas gdy wyprofilowany zbiornik paliwa i okolice kolan pozwalają kierowcy poczuć się jednością z pojazdem. Pionowo ustawiona kierownica zapewnia promień skrętu 68 stopni.

Dwupoziomowa kanapa mierzy 780 mm wysokości. Jedną z charakterystycznych cech jest specyficzna sylwetka z wysuniętym do przodu środkiem ciężkości. Wygląd MT uzyskano za pomocą poziomych linii i minimalnego zwisu z przodu i z tyłu motocykla. Podkreśla go centralnie umieszczony tłumik, natomiast pochylony do przodu silnik i wyprofilowany zbiornik paliwa oraz wloty powietrza kontrastują z wąską i minimalistyczną tylną ramą pomocniczą motocykla, podkreślając drapieżną sylwetkę.

YAM_MT320_3

Chłodzony cieczą 4-suwowy, 4-zaworowy, 2-cylindrowy silnik DOHC w układzie rzędowym został zaprojektowany, by dostarczać moc i optymalny moment obrotowy. Podwozie jest oparte na sportowej konstrukcji YZF-R3. Jest ona prosta i zawiera niewiele zgięć, elementów spawanych czy fałdowanych. Dwie główne rury ramy są wykonane z 35 mm stalowych tub.

Zarówno podczas dobicia jak i odbicia, kąt 573-milimetrowego wahacza zmienia się znacznie mniej w stosunku do płaszczyzny drogi niż w konwencjonalnej, krótszej konstrukcji. Zapewnia to wydajniejsze przekazywanie mocy do tylnego koła, co ma szczególne znaczenie podczas przyspieszania, zwalniania i pokonywania zakrętów, a więc gdy tylne zawieszenie jest najbardziej aktywne.

Dodatkowo motocykl jest wyposażony w lekkie, 10-ramienne aluminiowe koła, wyposażone w szeroką felgę z tylną oponą o wymiarach 140/70-17 i przednią oponą mierzącą 110/70-17.

YAM_MT320_4

Wskaźnik wielofunkcyjny zawiera cyfrowy prędkościomierz po prawej stronie i analogowy obrotomierz po lewej, ze wskaźnikiem zmiany biegu w górnej części. Inne funkcje to między innymi wskaźnik paliwa, wskaźnik temperatury wody, aktualne i średnie zużycie paliwa, zegar, dwa liczniki kilometrów, wskaźnik wymiany oleju i wiele innych.

W celu zapewnienia siły hamowania, MT-03 został wyposażony w przednią tarczę hamulcową o średnicy 298 mm, zawierającą pływający, 2-tłoczkowy zacisk, podczas gdy tylne koło jest zaopatrzone w tarczę 220 mm. ABS znajduje się w wyposażeniu standardowym. Dla podkreślenia dynamicznego wyglądu MT-03 został wyposażony w LED-owe światła pozycyjne i LED-owe światło stopu.

Kolory
– Midnight Black;
– Race Blu.

Dostępność: luty 2016.