W świecie ATV (All Terrain Vehicles) Yamaha Kodiak uznawana jest przez farmerów, leśników i użytkowników przemysłowych za jeden z najsolidniejszych i najbardziej wartościowych ATV spośród wszystkich maszyn obecnie dostępnych na rynku.
Z myślą o 2016 roku Yamaha wprowadza nowy model użytkowego quada Kodiak 700, którego łatwy do opanowania charakter, ergonomia oraz wysoki komfort jazdy składają się na potencjał wydajnego i efektywnego „konia roboczego” bez względu na miejsce i rodzaj wykonywanej pracy.
Zobacz relacje:
Nowy Kodiak 700 ma komfortowo niską kanapę i kompaktowe nadwozie, łatwe we wsiadaniu i zsiadaniu. Napędzany jest całkowicie nowym silnikiem DOHC o pojemności skokowej 708 cm3, zestrojonym pod kątem płynności rozwijanego momentu obrotowego. Jest w pełni przygotowany do służby w gospodarstwie rolnym, leśnictwie czy też w zastosowaniach przemysłowych. W skład jego wyposażenia wchodzi m.in. automatyczna skrzynia przekładniowa Yamaha Ultramatic oraz sterowany mechanicznie system napędu 2WD/ 4WD.
Z myślą o wyższym komforcie i ograniczeniu wysiłku kierowcy podczas jazdy, wersje EPS oraz topowa seria limitowana EPS SE są wyposażone w elektrycznie wspomagany układ kierowniczy (EPS), przy czym EPS SE dodatkowo również w napęd Yamaha On-Command umożliwiający wybór trybów 2WD/ 4WD lub 4WD z blokadą dyferencjału za pomocą dedykowanego przycisku.
Wszystkie wersje posiadają otwarty bagażnik przedni i tylny o łącznej nośności 140 kg (nie licząc ciężaru kierowcy). Kodiak 700 może ciągnąć przyczepę o masie 600 kg, również w terenie trudnodostepnym dla większości konwencjonalnych pick- upów 4×4 czy ciągników.
Potencjał napędu i podwozia oznacza wyjątkową wartość dla klienta i wygodę codziennej eksploatacji. Kodiak 700 to oczywisty wybór dla profesjonalisty, który poszukuje mobilnego partnera do pracy.
Yamaha Kodiak 700 MY 2016 – główne cechy:
– wartość w stosunku do ceny zakupu w klasie użytkowych ATV;
– kompaktowe nadwozie ułatwia wsiadanie i zsiadanie;
– ergonomiczny komfort niskiej kanapy;
– wyważony silnik DOHC o wysokim momencie obrotowym
– automatyczna skrzynia przekładniowa Yamaha Ultramatic;
– skuteczne hamowanie silnikiem
– bezstopniowa przekładnia CVT wspomagająca holowanie przyczepy;
– pięć trybów pracy CVT: bieg wysoki, niski, wsteczny, luz i postojowy;
– łatwa w użytkowaniu dźwignia sterująca napędu 2WD/4WD;
– 18-litrowy zbiornik paliwa z bocznym dostępem;
– bagażnik przedni i tylny o łącznej nośności 140 kg;
– zdolność uciągowa 600 kg;
– zamontowana z przodu wyciągarka WARN ProVantage 2500;
– znaczny skok zawieszenia przedniego i tylnego;
– felgi 25-calowe i opony Maxxis;
– hydrauliczne hamulce tarczowe kół przednich i mokry hamulec postojowy (w kąpieli olejowej);
– beznarzędziowy dostęp do filtra powietrza.
Yamaha Kodiak 700 EPS – główne cechy:
– elektryczne wspomaganie kierownicy Yamaha Power Steering (EPS);
– halogenowa lampa do pracy przed kierownicą;
– wielofunkcyjny wyświetlacz cyfrowy LCD;
– dwucalowy hak przyczepy.
Yamaha Kodiak 700 Special Edition – główne cechy:
– felgi aluminiowe o średnicy 25 cali;
– specjalna kolorystyka Grey Metallic;
– system napędu Yamaha On-Command z przełącznikiem elektrycznym;
– elektryczne wspomaganie kierownicy Yamaha Power Steering (EPS);
– zawieszenie z pięciostopniową regulacją obciążenia wstępnego;
– hamulce tarczowe na 4 kołach i zaciski dwutłoczkowe.
Wzorowany na rozwiązaniach samochodowych selektor zakresu pracy pozwala na wybór biegu wysokiego (High), niskiego (Low), wstecznego (Reverse), luzu (Neutral) oraz postojowego (Park), co łącznie z mechanicznym przełącznikiem 2WD/4WD umożliwia dobranie najlepszej kombinacji przełożeń, by mierzyć się z dowolnym praktycznie terenem.
Nowy quad będzie dostępny w salonach Yamaha od lipca.