Polscy partnerzy Yamaha proszą o Twój głos! Oddając go wesprzesz swoich lokalnych dealerów w walce o zwycięstwo w europejskim konkursie Yamaha Dealer Built.
Wejdź na stronę www.yamaha-yardbuilt.com, odszukaj trzy krajowe customy: VMAX NOAH, XSR700 AKATOMBO i VMAX ABADDON i kliknij „Like”,
Zobacz także:
W lutym ruszyła druga edycja konkursu Yamahy, w którym europejscy dealerzy wraz z najlepszymi konstruktorami świata stworzyli własne projekty Yard Built na bazie motocykli z segmentu Sport Heritage. Salony Yamahy, a wśród nich polskie firmy UHMA BIKE, POLand POSITION i MOTORLAND, przez całą zimę pracowali zgodnie z bardzo prostymi zasadami: należało zbudować własny custom na bazie nowego motocykla Yamahy, z wykorzystaniem kilku oryginalnych akcesoriów.
Rezultaty są zachwycające! Teraz dealerzy potrzebują Waszej pomocy! Yamaha Motor Europe przyznaje nagrody najlepszym projektom podzielonym na trzy kategorie, zależnie od typu silnika: jedno- i dwucylindrowe, V2 i V4 oraz rzędowe „czwórki”. Dokonanie wyboru zwycięzców wyłącznie przez Yamahę byłoby jednak niesprawiedliwe – dlatego oddano głos Internautom.
Konstrukcje dealerów można obejrzeć na stronie www.yamaha-yardbuilt.com. Warto poświęcić kilka chwil na przeczytanie informacji na temat wykonanych modyfikacji, a następnie wziąć udział w głosowaniu, klikając „Lubię to!” i udostępniając ulubione projekty na swoich profilach. Głosowanie kończy się 31 marca br., a zwycięskie motocykle zostaną zaprezentowane na europejskich zlotach customów.
Ekipa z salonu UHMA-BIKE zbudowała swojego customa na bazie ponadczasowej, kultowej Vmax 1700. Do jego budowy wykorzystała oryginalne akcesoria tuningowe marek Yamaha, Rizoma, Beringer, Otec, Prunus i innych, zmieniając m.in. zbiornik paliwa i kierunkowskazy, koła, tylny reflektor czy układ wydechowy. W efekcie po wielu godzinach spędzonych w serwisie powstał NOAH.
Paweł Rybak i Grzegorz Dąbrowski z POLand POSITION zainspirowali się pierwszym motocyklem zbudowanym przez Yamahę – YA-1 z 1955 roku. Nieoficjalnie nazwano go wtedy Akatombo, czyli po japońsku: czerwona ważka.
– Postanowiliśmy oddać hołd pierwszej Yamasze i przypomnieć ponad 60-letnią historię firmy – mówią projektanci.
Bazę stanowi współczesna Yamaha XSR700, zaś w projekcie wykorzystano seryjne części z innych modeli marki: 19-calowe koła od Virago 1100 oraz YZ426, przednią pompę hamulcową z YZF-R1 i mocowania kierownicy z Road Stara 1700. Wiele elementów to wierne repliki z lat 50 – m.in. tłumik „rybka” połączony z seryjnymi kolektorami, kierownica czy opony z różnym bieżnikiem przód- tył.
Na seryjny bak z XSR700 nałożono pokrywy z 1955 roku. Zamiast zbiorniczka płynu chłodzącego wykorzystano butelkę po sake. Projekt zawiera też seryjne akcesoria.
– Chcieliśmy pójść dalej niż większość twórców takich maszyn. Nie interesował nas często powielany przystanek w latach 80. czy uzbrajanie w zestaw najdroższych dodatków – podsumowuje Grzegorz Dąbrowski.
Trzeci custom na bazie Yamahy VMAX stworzył wrocławski dealer MOTORLAND. VMAX ABADDON został wykonany w konwencji „Individual” i wyraża swoim wyglądem „duszę” właściciela. Motocykl zyskał karbonowe „body”, a więc m.in. przedni i tylny błotnik, obudowę zegarów, panele zbiornika i boczne, wloty powietrza czy kierunkowskazy. Seryjną tylną felgę zastąpiła szersza, w rozmiarze 240 mm, klamki hamulca i sprzęgła zostały wymienione na czarne, a całości dopełnił dedykowany układ wydechowy Akrapović.
Na indywidualne zamówienie Carlex Design wykonał lakierowanie i ręczne zdobienia, nadając VMAX-owi ABADDON biżuteryjnego szlifu. Dodatkowo, w zestawie do custoa zostały przygotowane spójne wizualnie akcesoria – kurtka motocyklowa Faster Sons, plecak/ torba motocyklowa, rękawiczki, karbonowy kask, podest garażowy, a nawet butelka unikatowej whisky.
Motocykle VMAX NOAH oraz VMAX ABADDON można obejrzeć na warszawskich targach Moto Expo Show odbywających się Centrum Wystawienniczym EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14. W niedzielę, 21 lutego wystawa czynna będzie w godz. 10.00 – 18.00.