Mercedes-Benz jest partnerem wystawy pt. „Niebezpieczne ujęcia. 100 lat fotografii mody w Polsce” organizowanej przez Galerię Fundacji Instytutu Fotografii Fort w Warszawie.
„Mody przemijają, a styl zostaje” – twierdziła CoCo Chanel. Samochodowa marka będąca symbolem elegancji, ma w swojej strategii wspieranie mody, dizajnu i przemysłu kreatywnego.
Zobacz także:
„Niebezpieczne ujęcia. 100 lat fotografii mody w Polsce” w Forcie Mokotów przy ul. Racławickiej 99 w Warszawie to wyjątkowa ekspozycja. Jej celem jest ukazanie zmian, jakie dokonały się na przestrzeni aż stu lat w polskiej fotografii mody pod wpływem czynników ekonomicznych, politycznych oraz kulturowych.
Wystawa ma również zachęcić odbiorcę do refleksji i polemiki nad rolą fotografii w branży mody. Potrwa do 12 września br.
– Mercedes i moda są ze sobą nierozłącznie związane od ponad 20 lat. Zaczęło się od sponsora tytularnego Mercedes- Benz Fashion Week Australia w Sydney i Melbourne w 1995. Dzisiaj Mercedes-Benz wspiera ponad 50 wydarzeń modowych pod nazwą „Mercedes- Benz Fashion Week” w ponad 30 krajach. Marka od prawie 120 lat kreuje styl i zamiłowanie do użytkowego designu. Ma w swojej historii ikony stylistyki samochodowej, jak model Mercedes 300 SL Gullwing, którym w latach 50-tych i 60-tych zachwycał się cały Hollywood – mówi Ewa Łabno-Falęcka, dyrektor komunikacji Mercedesa w Polsce.
Inicjatywa wsparcia wystawy Fundacji Instytutu Fotografii Fort jest też kontynuacją działań Mercedes- Benz na rzecz szerzenia kultury.